×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
۸۶۰نفر درصومعه سرا آموزش مهارت های فنی وحرفه ای رافراگرفته اند

  رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میرزا کوچک صومعه سرا گفتا زابتدای سال تاکنون ۸۶۰نفر    در بخش موسسات کارآموزی و آموزشگاههای آزاد شهرستان ثبت نام کرده اند که طی این زمان مجموعا ۱۲۷هزار و۲۴۷نفر ساعت از   آموزش های  مهارتی و فنی و حرفه ای بهره مند شده اند.

اکبر دانش پژوه درنشست خبری با اشاره به اینکه ۷۲ درصد تعهدات آموزشی مانسبت به سال گذشته افزایش یافته است اظهار داشت:   این مرکز در چند خوشه صنعت، خدم


ات و کشاورزی  آموزش های رایگان همراه با ارائه مدرک بین المللی را دربخش دولتی در ۹کارگاه جوشکاری،اتومکانیک، تراشکاری،برق، لوازم خانگی وبرودتی،تاسیسات،برق والکترونیک،کشاورزی، فناوری اطلاعات ومالی بازرگانی انجام می دهد.
وی از اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی خبر داد واظهار داشت: ۸۱نفر در این طرح (استاد وشاگردی) از ابتدای سال تاکنون بهره مند شده اند که اجرای این طرح هم کاهش هزینه را برای سازمان دارد وهم مهارت آموز علاوه برآموزش  ارتباط بامشتری،  نوع قطعات و اجناس رافرامی گیرد.
دانش پژوه افزود:  تعهد سازمانی ما برای اجرای این طرح طی یکسال ۲۱هزار و۷۶۷نفر ساعت است که ما ظرف کمتر از نیمه سال به ۸۰درصد تعهد خود یعنی ۱۷هزار ۶۱۷نفر ساعت رسیده ایم.
وی با اشاره به اینکه برخی از اهداف ما را آموزشگاه های آزاد تکمیل می کنند افزود:  آموزش های کوتاه مدت منجر به ایجاد کسب وکار می شوند اما اشتغال رهگیری این سازمان پنهان است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای میرزاکوچک  صومعه سرا با اشاره به اینکه گروه‌های هدف در سازمان فنی و حرفه‌ای گسترش یافته است  اظهار داشت: آموزش‌های این سازمان، دانش آموزان کار ودانش ، دانشجویان، فارغ التحصیلان و بنگاه‌های اقتصادی و متقاضیان مهارت آموزی، آموزش در محیط کار واقعی، زندانیان ، نیروی‌های مسلح، زنان سرپرست خانوار، آسیب دیدگان اجتماعی، سربازان وظیفه و سایر حوزه‌های پوشش می‌دهد.
وی  با اشاره به اینکه  مهارت آموزی و فراگیری دوره های آموزش فنی و حرفه ای  یک ضرورت محسوب می شود اظهار داشت : مرکز آموزش میرزاکوچک صومعه سرا، افزایش توانمندی های علمی و عملی ، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا را برای متقاضیان آموزشهای مهارتی در اولویت قرارداده است ودر همین راستا در صورت تقاضا افراد آمادگی برگزاری کلاس های مهارتی را در هربخش یا روستا داخل مسجد و یا ساختمان دهیاری  رابه منظور کاهش سختی رفت وآمد برای مهارت آموز ان داریم.
وی این مرکز را فرصتی مناسب برای همشهریان عزیز و جوانان جویای کار، افراد فاقد شغل دانست وافزود:   خیران باهمیاری خود  در راستای ایجاد اشتغال برای شهروندان  هم می توانند ازمرکز فنی وحرفه ای بازدید کنند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.