×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
آبرسانی به 120 روستای گیلان در دهه فجر

به گزارش میرزا کوچک نیوز،محمدعلی فرامینی با اشاره به طرح‌های آبرسانی روستایی در گیلان، اظهار کرد: امسال طرح آبرسانی روستایی به 139 روستا با حدود 57 میلیارد تومان در هفته دولت آماده شد.

وی افزود: در ادامه طرح‌های آبرسانی، فعالیت ما تمرکز پیدا کرد تا طرح‌های در دست اجرا را هدفمند دنبال کنیم و در مناسبت ایام‌الله دهه فجر آماده شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه طرح آبرسانی به حدود 430 روستای این استان در دست اجرا است، ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته، در ایام‌الله دهه مبارک فجر آبرسانی به 120 روستا آماده می‌شود.

وی تأمین آب شرب برای روستاهای فاقد آب، ارتقای کیفیت آب شرب، اصلاح و بازسازی شبکه‌ آبرسانی برخی روستاها را از طرح‌های آبرسانی در دهه فجر عنوان کرد.

فرامینی میزان سرمایه‌گذاری برای آبرسانی روستاهای مذکور در دهه فجر را بالغ بر 61 میلیارد و 300 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: این میزان سرمایه‌گذاری در نوع خود بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه افتتاح طرح‌های آبرسانی در دهه فجر 10 درصد نسبت به طرح‌های هفته دولت رشد دارد، خاطرنشان کرد: مولفه‌ طرح‌های آبرسانی مذکور شامل حفر و تجهیز 20 حلقه چاه و احداث 778 کیلومتر شبکه توزیع است.

مدیر عامل آبفار گیلان احداث 222 کیلومتر مخازن آب و چهار باب ایستگاه پمپاژ را از دیگر مولفه‌های طرح آبرسانی روستایی مذکور بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح طرح آبرسانی روستایی در دهه فجر 54 هزار نفر جمعیت روستایی گیلان به جمعیت بهره‌مند از آب شرب اضافه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با این آبرسانی حدود 1.58 درصد شاخص بهره‌مندی ارتقا می‌یابد.

به گفته فرامینی، با افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی در دهه فجر، شاخص بهره‌مندی گیلان از آب شرب روستایی به 72.97 درصد می‌رسد که در نوع خود بی‌سابقه است.

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.