×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
آب سد سپیدرود ۱۰ اردیبهشت رهاسازی می‌شود

مصطفی سالاری عصر دیروز در حاشیه بازدید از سد سپیدرود در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ با توجه به درخواست‌ها و نگرانی‌های کشاورزان استان گیلان زمان رهاسازی آب سد سپیدرود از 16 اردیبهشت به 10 اردیبهشت تغییر یافت.

استاندار گیلان به میزان ذخیره آب سد سفیدرود اشاره کرد و افزود:‌ سال گذشته در این زمان ذخیره آب پشت سد حدود یک میلیارد و 50 متر مکعب بود در حالیکه امسال با ‌توجه به کمبود بارش‌هایی که اتفاق افتاد این میزان به حدود 872 میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است.

سالاری با تأکید بر اینکه به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدود 14 درصد کسری آب داریم بیان داشت:‌ علاوه بر کاهش حجم آبی که در حال حاضر در پشت سد سپیدرود با آن مواجه هستیم حتی میزان آورده آب این روزها نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 20 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بر لزوم همکاری مردم به‌ویژه کشاورزان تأکید کرد و ابراز داشت:‌ صرفه‌جویی در منابع آبی موجود باید در دستور کار همه قرار بگیرد تا با برنامه‌ریزی‌های استراتژیکی که در مورد نحوه مدیریت این وضعیت تدوین شده است سال زراعی خوبی را پشت سر بگذاریم.

سالاری با اشاره به انجام شخم اولیه اراضی کشاورزی گیلان در موعد تعیین ‌شده عنوان کرد:‌ با همکاری بسیار خوب کشاورزان و شروع عملیات شخم زمستانه در اسفندماه با استفاده از آب‌ باران و دیگر منابع آبی که در اختیار بود در این بخش نیز در مقایسه با سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی رقم خورد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان روند بازسازی انهار را مورد قبول اعلام کرد و اظهار داشت:‌ تعامل سازنده ایجاد شده بین مسئولان آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی گیلان با کشاورزان سبب شد کار بازسازی و مرمت انهار و آب‌بندان‌های سراسر استان ‌گیلان با موفقیت به اتمام برسد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه مردم و کشاورزان در خصوص تأمین آب نگرانی نداشته باشند ابراز داشت:‌ اگرچه شرایط کنونی نشان می‌دهد که باید برای ساماندهی منابع آبی موجود در گیلان برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شود اما مدیریت این موضوع قطعاً با همکاری کشاورزان لاینحل و غیرممکن نیست.

منبع خبر : تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.