×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
اتصال 31 هزار روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان گیلان در رودسر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز حدود 11 میلیارد تومان پروژه ارتباطات در شهرستان رودسر به بهره برداری رسید. یکی از این طرح‌ها ارتقای ارتباطات منطقه رحیم‌آباد است که این منطقه به شبکه نسل چهار ارتباطات متصل شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در اغلب روستاهای گیلان و مازندران، فقط نسل سوم توسعه یافته بود، به دلیل اینکه برخی شرکت‌ها پس از تحریم‌های ظالمانه کارشان را متوقف کرده بودند و توسعه ارتباطی در مناطق روستایی شمال کشور که بسیار هم پرتردد هم هستند، با مشکل مواجه شده بودند.

وی گفت: از چند ماه گذشته شتاب جدی را در توسعه شبکه ملی ارتباطات شاهد هستیم، خصوصا در مناطق شمالی کشور که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار هستند، همین سایتی که امروز به بهره برداری رسید ظرف یک ماه اخیر دایر شده است.

آذری جهرمی تصریح کرد: امروز در نقاط مختلف استان گیلان شاهد افتتاح پروژه‌های متعددی خواهیم بود، پروژه‌هایی که طی 6 ماه گذشته با چالش‌هایی هم مواجه شدند با شتاب بیشتری دنبال می‌شوند و به مراتب کیفیت ارتباطات هم ارتقا می‌یابد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مجموع پروژه‌های افتتاحی وزارت ارتباطات طی هفته دولت، متمرکز بر حوزه روستایی بوده، خاطرنشان کرد: در طول یکسال گذشته از مجموع 42 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور حدود 31 هزار روستا معادل 78 درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که شاهد رشد دوبرابری در این زمینه بودیم.

منبع خبر : ایسنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.