×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
اختراع جدید نابغه گیلانی/دستگاه همراه مهندس عمران و معماری

میرزا کوچک نیوز:مهندس بهنام عباسی، نابغه علمی – ورزشی 27 ساله گیلانی است که با ثبت اختراع جدیدش تحت عنوان «دستگاه همراه مهندس عمران و معماری» تصمیم به فتح قدرتمندانه قله های علمی و ورزشی گرفته است.

این نابغه گیلانی دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی پزشکی(بیوالکتریک) و کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق – قدرت می باشد و هم اکنون برای مدرک دکتری تلاش می کند.

اختراع جدید مهندس عباسی 11 کاربرد مختلف دارد که 7 کاربرد آن نوآوری محسوب می شود. این دستگاه تمام نیازهای یک مهندس عمران و معماری(دستگاه جامع معماری) را برآورده می کند.

مهندس عباسی در حال حاضر بر روی دو اختراع دستگاه جامع نقشه برداری با 16 کاربرد مختلف و دستگاه میکرومتر و ماکرومتر دیجیتال با 5 کاربرد کار می کند.

مهندس بهنام عباسی ، به کاربردهای دستگاه همراه مهندس عمران و معماری اشاره کرد و گفت: زاویه سنجی و انتقال زاویه، شیب سنجی و انتقال شیب، فاصله یابی، شلنگ تراز الکترونیکی، گونیای دیجیتال، شاقول لیزری، متر کشویی، دستگاه نشانه روی، تراز و انتقال تراز، شمشه و خط کش فلزی از جمله این کاربردهاست.

وی مهم ترین و تخصصی ترین کاربرد این دستگاه را فاصله یابی دانست و افزود: دقت زاویه سنج های موجود در بازار حدود 0.1 درجه و محدوده اندازه گیری آنها معمولا 180-0 درجه است لذا دقت زاویه سنج دستگاه مذکور 0.08 درجه و محدوده اندازه گیری آن 200-0 درجه می باشد.

نابغه علمی و ورزشی گیلان با بیان اینکه دقت شیب سنجی دستگاه جامع معماری از دستگاه های شیب سنج موجود در بازار  بیشتر می باشد، تصریح کرد: این دستگاه با استفاده از لیزر قابلیت انتقال شیب را داراست.

وی ادامه داد: با این دستگاه می توان یک محل را تراز کرد و با چرخاندن لیزر بقیه نقاط را نشانه روی و علامت گذاری نمود لذا مزیت این دستگاه نسبت به شلنگ تراز، کاهش زمان تراز کردن، بالا بردن دقت و آسان کردن کار تراز است.

مهندس عباسی با بیان اینکه اختراع جدیدش در پروژه های عمرانی با ابعاد بزرگ که ریسمان برای گونیا کردن قابل کاربرد نیست استفاده می شود، گفت: با این دستگاه می توان به راحتی و در کمترین زمان کار گونیا کردن را انجام داد. همچنین شاقول کردن با این روش دقیق تر و کاملا متفاوت با سایر محصولات مشابه می باشد.

وی با اشاره به نحوه استفاده از دستگاه همراه مهندس عمران و معماری به عنوان شاقول، متذکر شد: با توجه به اینکه متر جزو ابزار های بسیار ضروری هر مهندس عمران و معماری می باشد لذا در جهت پوشش دادن تمام نیازهای یک مهندس عمران و معماری، لوله تلسکوپی درجه بندی شده و یک متر کشویی به طول 280 سانتی متر تعبیه شده است.

این مخترع 27 ساله تراز را یکی دیگر از ابزار های بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر هر مهندس عمران و معماری دانست و خاطرنشان کرد: یکی از کاربردهای دستگاه همراه مهندس عمران و معماری استفاده از آن به عنوان تراز می باشد و با استفاده از لیزر می توان تراز را نیز تا برد 7 کیلومتر انتقال داد. همچنین بدنه دستگاه شمشه را درجه بندی کرده و یک خط کش فلزی ساخته ام.

مهندس عباسی همچنین دارای افتخارات ورزشی فراوان است و در حال حاضر رکورددار شنای سوئدی در کشور می باشد. آخرین رکورد وی انجام 4300 حرکت شنای سوئدی پی در پی در مدت 2 ساعت 46 دقیقه است .

وی در حین تحصیل و با ورزش های پراکنده توانسته تا این حد پیشرفت کند و قصد دارد با برنامه، تمرین منظم و رژیم غذایی مناست رکورد شنای سوئدی پی در پی را به 10 هزار شنای سوئدی برساند و در گینس ثبت کند .

رشته ورزشی مهندس عباسی بدنسازی است و رکورد دیگر وی 130 حرکت شنای سوئدی در یک دقیقه و با حبس نفس می باشد که البته در نظر دارد این رکورد را نیز پ به 200 حرکت شنا با حبس نفس برساند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.