×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
اخلاق در جریان رقابت های انتخاباتی رعایت شود

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل گیلان،احمد سیاوش پور روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان در رشت افزود: مشارکت در انتخابات، از نشانه های بلوغ فکری، اجتماعی و سیاسی کشور است و مردم با شرکت در انتخابات به عنوان یک عمل مفید سیاسی و اجتماعی، به تکلیف خود عمل کرده و سرنوشت کشورشان را رقم می زنند.
سیاوش پور تصریح کرد: ایجاد فضای انتخاباتی آرام و سالم، موجبات مشارکت بدون دغدغه، حداکثری و شکوهمند مردم را فراهم می آورد.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات که نشان از شکوه و عظمت نظام اسلامی دارد، اظهار کرد: حضور حداکثری مردم پاسخی است به دشمنان این مملکت تا بدانند مردم همچون گذشته به اصول خود و انقلاب پایبند بوده و همیشه در صحنه حضور دارند.
وی به فضای آرام و امن موجود در گیلان اشاره کرد و این مهم را حاصل تعاملات مناسبی دانست که بین دستگاه ها در استان وجود دارد.
رئیس کل دادگستری استان به اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز اشاره و بیان کرد: در موضوع بررسی صلاحیت افراد، بدون ملاحظه، بدون اغماض و به دور از اغراض سیاسی و جناحی اقدام شود و امیدواریم از همه جناح ها افراد سالم، فهمیده و دلسوز و پایبند به انقلاب و کشور در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند.
سیاوش پور گفت: اگر شاهد بی توجه به تذکرات در موارد تخلف باشیم، به تکلیف خود به عنوان دستگاه قضایی در نظارت بر حسن اجرای قوانین عمل کرده و طبق قانون و بدون ملاحظه برخورد می کنیم.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات گیلان، 15 هزار و 454 نفر برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان ثبت نام کرده اند.
رسیدگی به صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از هفدهم فروردین ماه جاری در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها آغاز شده و طبق ماده 47 قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های اجرایی به مدت هفت روز انجام می‌پذیرد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، 29 اردیبهشت ماه در سراسر میهن اسلامی برگزار خواهد شد./ایرنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.