×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
از سرنوشت نامشخص پروژه‌های عمرانی تا اجرا نشدن مصوبات شورای شهر

«مجید صانعی» عصر امروز(چهارشنبه، 29بهمن) در نشست مطالبه‌گیری و هم‌اندیشی اصحاب بسیج رسانه این شهرستان اظهارکرد: از ابتدای کار شورای پنجم که از سال 96 آغاز شد، رویکردهایی را برای شهر تعریف کردیم که سعی شد همه برنامه‌ها، مصوبات و اقدامات ما در راستای این راهبردها صورت گیرد و ما را به افق دیدمان برساند.

رییس شورای اسلامی شهر صومعه‌سرا افزود: آمایش عادلانه خدمات رفاهی، محرومیت زدایی از حاشیه شهر، حفظ قدرت و توان و تمکن مالی پرسنل شهرداری و پیگیری مطالبات مردم از رویکردهای شورای پنجم بوده و هست.

وی با بیان اینکه شورا به عنوان یک نهاد ذی نفوذ، صدای رساتری نسبت به مردمان عادی دارد و به عنوان یک رابط قوی گره‌گشا بین مردم و مسئولان است گفت: جز در حوزه عمرانی که به دلیل مسائل مالی بسیاری از کارها بر زمین ماند، عملکرد شورای پنجم موفق بوده است و نمره قبولی دارد.

صانعی با بیان اینکه هر آنچه که شوراها در ادوار گذشته کرده‌اند ما اگر بیشتر از آن انجام نداده باشیم کمتر انجام نداده‌ایم تصریح کرد: با وجود اینکه جنگ اقتصادی کل کشور را درگیر کرده است اما با این وجود برای شهر کم نگذاشتیم.

رییس شورای اسلامی شهر صومعه‌سرا با اشاره به اینکه شورای شهر اجازه ورود به مسائل عمرانی را ندارد و فقط ناظر است خاطرنشان کرد: در حوزه شورا و آنچه که قانونگذار تعریف کرده، نمره موفق گرفتیم ولی قطعا نمره قابل قبول مردم نیست.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری در این چهار سال بسیار زحمت کشیدند اما کار بزرگ عمرانی که در افکار مردم ماندگار شود، انجام ندادند اظهار کرد: پرداخت به موقع حقوق پرسنل و پرداخت مطالباتی که مردم از 15 سال گذشته تا کنون از شهرداری داشتند یکی از علل کمبود اعتبارات عمرانی شهرداری است.

صانعی با اشاره به ترسیم نقشه راه برای شهر صومعه‌سرا افزود: شهر صومعه‌سرا را محله‌بندی و به 11 محله تقسیم کرده‌ایم و سند چشم‌انداز آن در حال برنامه‌ریزی است.

رییس شورای اسلامی شهر صومعه‌سرا با اشاره به اینکه در زمینه موضوع فوق شورای ششم و هفتم بسیار می‌تواند تاثیرگذار باشند گفت: ارتقا و تبدیل بازارهای هفتگی به بازارچه‌های دائمی یکی از قوانین و از ضرورت‌های شهرستان است.

وی با بیان اینکه زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر آماده ایجاد بازارچه دائمی است اما شهردار رغبتی برای اجرای این کار ندارد تصریح کرد: مصوبه موزه مردم شناسی صومعه‌سرا هم توسط اعضای شورای شهر به شهردار داده شده است اما شهردار اقدام عملی انجام نمی‌دهد.

صانعی با اشاره به اینکه 80 درصد مصوبات شورای شهر توسط شهردار انجام نشده است خاطرنشان کرد: متاسفانه شهردار پروژه‌های عمومی که مقدمات آن آماده است را اجرایی نمی‌کند.

رییس شورای شهر صومعه‌سرا با بیان اینکه یکی از مصادیق شورای پنجم این بود که شهرداری و شورای شهر تراز مالی خود را در اختیار مردم قرار دهند اظهار کرد: متاسفانه در شورای پنجم تراز مالی انتشار نداده‌ایم اما حاضریم هر کسی از ما هزینه و درآمد شورای اسلامی شهر و شهرداری را طلب کند به وی ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه مطالبه اسکان تاکسی‌ها برای حاشیه شهر از دیگر برنامه‌ها است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 150 تاکسی از میدان اصلی شهر تا بیمارستان در حال فعالیت هستند انتظار می‌رود شورای ترافیک ایستگاه‌ تاکسی برای حاشیه شهر همچون عربان و زیده‌سرا هم جانمایی کند.

منبع خبر : شبستان

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.