×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
افتتاح 36 طرح کشاورزی گیلان در دهه فجر

به گزارش میرزا کوچک نیوز، علیرضا شعبان‌نژاد ظهر امروز در مراسم افتتاح یک طرح صنعتی این شهرستان، اظهار کرد: جهاد کشاورزی گیلان برای صنایع مولد و توسعه صنعت و کشاورزی استان در تغییر کاربری اراضی همکاری دارد.

وی گیلان را با تولید سالانه 150 هزار تن مرکبات دارای رتبه پنجم کشوری دانست و افزود: سهم رودسر در تولید مرکبات 100 هزار تن در سال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تنها 35 درصد باغ‌های مرکبات رودسر جدید و اصلاح‌شده و بقیه بومی است، تصریح کرد: آمادگی لازم در توزیع نهال یارانه‌ای برای اصلاح باغ‌های مرکبات وجود دارد.

وی میزان تولید کیوی در گیلان را 120 هزار تن عنوان کرد و افزود: در رودسر از یک‌هزار و 300 هکتار باغ‌ کیوی مقدار 35 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

شعبان‌نژاد با اشاره به اینکه حدود 30 هزار تن انواع کود شیمیایی در انبارهای سازمان جهاد کشاورزی موجود است، گفت: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز توزیع کود شیمیایی، کود مورد نیاز باغ‌های خود را با قیمت مناسب دریافت کنند.

وی کارخانه افشره گلدشت رحیم‌آباد رودسر را نخستین کارخانه مدرن کشور خواند و افزود: تلاش ما فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه کشاورزی و بهبود وضعیت معیشت کشاورزان در منطقه است.

این مسئول از خرید 600 تن مرکبات از کشاورزان رودسری برای شب عید امسال خبر داد و یادآور شد: در گیلان آمادگی لازم برای تهیه میوه شب عید دیگر استان‌ها در سال‌های آینده وجود دارد.

وی با اشاره به طرح‌های جهاد کشاورزی گیلان در دهه فجر امسال، خاطرنشان کرد: 36 طرح کشاورزی و خدماتی با اشتغالزایی 200 نفر به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.


 

منبع:فارس

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.