×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
افزایش آمار مرگ و میر در 9 ماه نخست سال جاری در گیلان

به گزارش میرزاکوچک نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ، سرهنگ محمدرضا محمدی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با اشاره به شرایط ترافیکی استان گیلان اظهار کرد: با توجه به نزدیکی سال نو تصادفات جاده‌ای و فوت ناشی از آن جشن و شادی مردم را مختل می‌کند.

وی با بیان اینکه خسارت‌های مالی و جانی تصادفات در جامعه قابل ارزیابی نیست گفت: همه  تأیید  می‌کنیم که امروز زندگی بدون وسایل نقلیه غیرممکن است بنابراین باید فکری به حال ترافیک، تصادفات و تلفات ناشی از آن داشته باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به بهره‌مندی از  همه امکانات حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در کشورهای توسعه‌یافته برای مهار مشکلات ترافیکی و تلفات جاده‌ای  بیان کرد: برخی از کشورها حتی دورنمای صفر تلفات رانندگی را برای خود طراحی کرده که نشان می‌دهد رسیدن به دورنمای صفر تلفات جاده‌ای غیرممکن نیست.

محمدی با تأکید بر اینکه  در کشور چیزی حدود ۱۶ هزار نفر براثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند گفت:  این  آمار در حالت عادی محاسبه‌شده است چراکه درگذشته بالای ۲۰ هزار نفر کشته جزو آمار تلفات جاده‌ای محاسبه می‌شده  در صورت اینکه  حقیقتاً این آمار  مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه آمار کشته‌ها و تلفات جاده به میزان فوت هفته یک بار سقوط یک هواپیما سقوط  افزود: متأسفانه  این میزان مرگ خاموش هرگز حس نمی‌شود درصورتی‌که مرگ میر براثر تصادف جاده‌ای بسیار تأسف‌آمیز است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان اینکه در ۹ ماه‌های اول در استان گیلان آمار مرگ‌ومیر افزایش پیدا کرده  گفت: ۴۵ درصد از کل تصادفات که در ۹ ماهه اول امسال اتفاق افتاده، تصادف با  عابرین پیاده  بوده است.

محمدی  با بیان اینکه بیشترین کشته‌شدگان  جاده‌ای بین ۴۵ سال تا ۸۰ سال را به خود اختصاص داده  است اظهار کرد:  اصولاً قشر آسیب‌پذیر در حوادث جاده عابرین  پیاده هستند لذا عابرین پیاده نیز باید دقت لازم را به عمل آورند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به آمار بالای تصادفات با موتورسیکلت گفت: بیش از ۶۰ درصد موتورسوارانی که در حوزه شهری براثر تصادف موتورسیکلت  فوت کرده غیر مقصر بوده‌اند، لذا باید به کلاه ایمنی موتورسیکلت‌ها توجه ویژه شود.

وی با اشاره به ناگزیر بودن استفاده کردن وسایل نقلیه افزود: ما باید برای استفاده درست از این وسایل به قانون ملزم باشیم.

محمدی با اشاره به هزینه‌های اقتصادی در تصادفات و رانندگی در جامعه تصریح کرد:  حدود هفت درصد از تولید ناخالص ملی تحمیل هزینه‌ای است که از طریق تصادفات  جاده‌ای  اتفاق می‌افتد لذا بی‌توجهی به قوانین جاده‌ای به جامعه هزینه‌های اقتصادی زیادی به بار می‌آورد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان اینکه در حوزه ترافیک باید به انسان جاده و وسیله نقلیه توجه کرد گفت: در این سه حوزه باید به قوانین و عمل به آن   ملزم بود و این الزام هم بر  مسئولین و هم به دوش مردم قرار دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اذعان به لزوم درک صحیح و اقدام درست و به‌موقع  بیان کرد: آموزش و آگاهی عمومی یکی از موضوعات مهمی است که باید در جامعه اتفاق بیفتد و از طرفی برخورد با رانندگان متخلف نیز  در دستور کار پلیس قرار داشته تا رانندگان متخلف را شناسایی و از حوادث جاده‌ای جلوگیری شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با انتقاد از رفتار غیرمعمول رانندگان در حین رانندگی تصریح کرد: مأموران ما ناگزیر در برخورد با رانندگان خاطی بوده تا با جریمه رانندگان در کاهش حوادث جاده‌ای قدمی برداشته شود.

محمدی با بیان اینکه راننده خوب فقط دست‌فرمان خوب ندارد گفت:  یک راننده خوب راننده‌ای است که به قوانین احترام می‌گذارد چراکه هر تصادفی زاییده یک تخلف است.

وی با اشاره به مجازات سنگین قانون‌گذار در کشورهای توسعه‌یافته بیان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته دوره‌های روانشناسی نیز برای رانندگان خاطی در نظر گرفته می‌شود تا جلوی رفتارهای هنجارشکنانه گرفته شود لذا برگزاری چنین دوره‌هایی در کشور ایران نیز ضروری است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان  رانندگان خاطی را ایجادگر ناامنی برای  جامعه عنوان کرد و گفت: هوشمندسازی ترافیکی از موضوعات مهمی است که در استان  در حال اجرا است که نتیجه آن تغییر محسوس رفتار رانندگان در شهر بوده اما در تقاطع‌هایی که دوربین‌های هوشمند وجود ندارد رانندگان  به خود اجازه می‌دهند تا تخلف کنند.

وی با اشاره به‌ضرورت وجود هوشمند سازی کامل در استان گیلان افزود:  باید جلوی خودروهای فرسوده گرفته شوند.

وی با اشاره به ترافیک شهری گفت: در استان گیلان باید به موضوعات زیرساختی و رفتاری توجه شود تا محدودیت‌‌های جاده‌ای و استفاده از افزایش حمل‌ونقل عمومی ترویج شده تا رفتار ترافیکی در استان گیلان اصلاح شود.

محمدی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی انجام شود تا خیابان محل پارک ماشین‌ها قرار نگیرد نیز بیان کرد: امروز خیابان‌ها در اشغال پارک خودروها قرارگرفته و این عمل موجب شده که مردم انتظار داشته باشد که پلیس این مشکل را حل کند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان گیلان با اشاره به‌ضرورت کم شدن تصادفات و کم کردن ترافیک افزود: متأسفانه در بحث رانندگی بحث محیط‌زیست و حقوق شهروندی توجه نمی‌شود چراکه راننده به خود اجازه می‌دهد با پارک دوبل و رفتارهای غیرمعمول حق دیگران را پایمال کند.

وی با بیان اینکه پرهیز از نگاه‌های سیاسی می‌تواند به بحث ترافیکی و جاده‌ای کمک کند بیان کرد: شماره ۱۹۷ پاسخگوی شهروندان عزیز بود تا از همکاران نیروی انتظامی تقدیر، انتقاد و شکایت کرده زیرا این شماره به‌صورت آنلاین و بدون هزینه در خدمت مردم قرار دارد

منبع خبر : فارس

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.