×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
انتظار داشتیم طرح جامع مشکلات گوراب زرمیخ را حل کند نه بیشتر!/ بازار محلی را حتما انتقال می دهیم اما نه بدون مشورت با بازاریان

داوود توفیقی شهردار گوراب زرمیخ با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم برای شهرداری ها جذب گردشگر است تا بتواند سهم بیشتری را به خودش اختصاص دهد اظهار داشت: در این راستا باید برنامه ریزی هایی انجام داد، همه ما می دانیم حضور گردشگران چقدر اهمیت دارد، البته ماندگاری گردشگران و مسافران از اهمیت بالاتری برخوردار است و جدا از اینکه افراد را به طریقی باید بکشانیم به شهر و دیار خودمان حتما باید مراکزی را ایجاد کنیم تا آنن شخص بهانه ای برای ماندن در آن منطقه را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ایام عید یکی از فرصت های خوب برای جذب گردشگر است افزود: به صورت سنتی بسیاری از مردم به استان گیلان مسافرت می کنند و ما باید از این فرصت برای جذب آنها به شهر خود استفاده کنیم، برنامه کوتاه مدت ما زیبا سازی شهر اعم از رنگ آمیزی جداول، فضای سبز، استفاده از گلهای فصلی، لایروبی رودخانه ها و تنظیف حاشیه رودخانه ها برای استراحت مسافران است.

توفیقی با بیان اینکه یکی از طرح های ما برای جذب گردشگر احداث یک خانه روستایی در داخل شهر بود گفت: در دو طبقه این خانه احداث شده و سعی کردیم به گونه ای باشد که مسافران بتوانند از آن استفاده بکنند، همچنین یک مجسمه متفاوت از میرزا کوچک خان در یکی از میدان های شهر نصب کرده ایم و سعی کردیم به نوعی جلوه حماسی میرزا را نشان بدهیم و دوران مبارزات میرزا را یادآور باشیم.

شهردار گوراب زرمیخ با بیان اینکه ما در داخل شهر مناطقی را برای بازدید مسافران و گردشگران داریم اظهار کرد: از جمله این مکان ها می توان به حمام قدیمی و خانه میرزا اشاره کرد که البته هنوز بازسازی نشده و از برنامه های بلند مدت ماست و در حال رایزنی برای حل مشکل تملک آن هستیم تا بتوانیم برای بازسازی آن اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از طرح های موفق ما احداث رستوران پارک ساحلی در گوراب زرمیخ است افزود: با مشارکت بخص خصوصی این طرح را اجرایی کردیم و بخشی از درآمد آن مستقیما به شهرداری باز می گردد، از همه کسانی هم که در ساخت آن کمک کردند علی الخصوص خانم علی نیا که سرمایه گذار اصلی بودند تشکر می کنیم، این رستوران الان آماده بهره برداری بوده و شامل دو طبقه رستوران و سالن همایش می باشد.

توفیقی با تاکید بر اینکه احداث رستوران فاز اول طرح ما در پارک ساحلی بود تصریح کرد: در فاز دوم برنامه داریم وسایل بازی برای کوکان محیا کنیم و انشالله در فازهای بعدی یک شهر بازی هم احداث خواهیم کرد تا بتواند یکی از نقاط جذب گردشگر برای شهر گوراب زرمیخ باشد تا ماندگاری مسافران را به ارمغان بیاورد.

شهردار گوراب زرمیخ با بیان اینکه برای حل مشکل زیارت کنندگان بقعه متبرکه آقا سید ابراهیم و حل مشکل تردد وسایل نقلیه در آن منطقه اقدام به بازگشایی خیابان پشت مسجد کردیم اظهار داشت: البته این مسئله به نوعی در طرح هادی دیده شده بود ولی با تغییراتی که انجام دادیم توانستیم رضایت مالک را جلب کنیم تا این خیابان باز شود، این کار جدای از اینکه یک زیبایی به شهر بخشیده تردد را هم آسان کرده و یک جاده دوبانده درست کردیم که مسجد وسط آن قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در مرکز خیابان تازه ایجاد شده نصب المان ها و مجسمه هایی را در دستور کار داریم افزود: همه این مجسمه ها ساخت بومیان گوراب زرمیخ است و در صدد هستیم چون اسم این بوستان شهید محمد اتابه هست یک مجسمه هم بصورت اختصاصی برای این شهید بزرگوار در این بوستان نصب کنیم.

توفیقی با بیان اینکه یکی از پروژه های اصلی گوراب زرمیخ بلوار این شهر بود اظهار داشت: چون هم بافت فرسوده ای داشت و هم متاسفانه تصادفات زیادی در این منطقه داشتیم و از نقاط حادثه خیز بود سعی کردیم با اصلاح هندسی این محل را امن کنیم و در این راستا حتما نیاز به تعریض خیابان بود که انجام دادیم و مجموعا تعریض و شن ریزی و آسفالت و جدول گذاری بالغ بر ۱ میلیارد و نیم میلیون تومان هزینه داشت.

شهردار گوراب زرمیخ با تاکید بر اینکه یکی از مباحث مهم در شهرداری ها توانمندی شهردار در جذب سرمایه گذار و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی است گفت: یکی از مسائل مهم در جذب گردشگر جذب سرمایه گذار است و با توجه به توانمندی مالی ضعیف شهرداری گوراب زرمیخ که در منطقه ای محروم قرار گرفته سرمایه گذار برای ما خیلی اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه با چند سرمایه گذار تاکنون وارد مذاکره شده ایم افزود: با توجه به اینکه یکی از پتانسیل های بالقوه در سطح شهر وجود رودخانه پلنگ ور هست اخیرا در حال آماده سازی طرحی هستیم تا بتوانیم از این پتانسیل استفاده بکنیم، علاوه بر آن سعی کردیم به جذب سرمایه گذار برای روستاهای اطراف گوراب زرمیخ علی الخصوص روستای زیبای تنیان هم ورود بکنیم زیرا رشد این مناطق بالطبع باعث رشد گوراب زرمیخ خواهد شد.

توفیقی با بیان اینکه بودجه سال ۹۶ شهرداری گوراب زرمیخ چیزی در حدود دو میلیارد بود که حدود ۷۰ درصد آن محقق شده است تصریح کرد: انشالله تا پایان سال امیدواریم بودجه به صورت کامل محقق بشود، این منطقه محروم است و وضعیت شهرداری ها هم نامناسب است و از مسئولین انتظار داریم کمک کنند، هر چند نماینده صومعه سرا و فرماندار کمک کرده اند به ما و از آنها تشکر می کنیم که توجه ویژه ای به این منطقه دارند تا بتوانیم محرومیت را از این مناطق برداریم، خب در آمد ما بسیار محدود است در این مناطق چون ساخت و سازی نداریم و اگر ساخت و سازی هم باشد از سوی کمیته امداد است که آن هم مجانی است.

شهردار گوراب زرمیخ با تشکر از شورای شهر فعلی و قبلی بابت همراهی و همدلی هایشان با شهرداری گفت: از اعتمادی که به بنده دارند ممنونم، بنده با توجه به اینکه از سال ۸۰ در پست های مختلف شهرداری مشغول به کار بودم اشراف و آگاهی کامل به مسائل و مشکلات شهر دارم.

وی با اشاره به اینکه کمک مردم در انجام پروژه های عمرانی بسیار موثر است افزود: اگر کمک مردم خصوصا در شهرهای کوچک نباشد واقعا کار مشکل است، از مردم گوراب زرمیخ بابت کمک هایشان بسیار متشکرم، هر چند گوراب زرمیخی نیستم اما با توجه اینکه ۱۷ سال است در این شهر هستم خودم را به عنوان شهروند افتخاری این شهر می دانم و افتخار هم می کنم.

توفیقی با بیان اینکه از اول که آمدیم شهرداری بنا را بر این گذاشتیم که با امکانات خودمان کار ها را انجام دهیم تشریح کرد: کار ها را به دو دسته تقسیم کردیم، آن اقداماتی را که با ماشین آلات و پرسنل خودمان می توانستیم انجام دهیم انجام دادیم و یکسری کارها که نیاز به پیگیری های خارج شهری داشت سعی کردیم از طریق نماینده صومعه سرا انجام دهیم و در مجموع حدود ۴۰ پروژه عمرانی توانستیم انجام دهیم که نمونه شاخص آن روکش آسفالت کل داخل شهر بود که توانستیم اجرا کنیم.

شهردار گوراب زرمیخ با تاکید بر اینکه برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز شهر ۶ میدان را طراجی کردیم که ۴ عدد آن احداث شده است گفت: یک میدان دیگر در حال احداث است و میدان دیگری هم در دستور کار است، جدای از ایمن سازی هم سعی کردیم یک زیباسازی هم صورت گیرد و الان هم برای هرکدام از میادین المانی در نظر گرفته ایم که انشالله به زودی احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه گوراب زرمیخ فاقد جایگاه سی ان جی بود افزود: خب واقعا یک جایگاه سی ان جی برای شهر نیاز است و ما سعی کردیم با استفاده از منابع مالی یک جایگاه سی ان جی در شهر احداث کنیم.

توفیقی با تاکید بر اینکه پروژه لایروبی رودخانه “پلنگ ور” نه تنها برای گوراب زرمیخ بلکه برای شهرستان صومعه سرا می تواند بسیار مهم باشد تصریح کرد: طول این رودخانه ۴ کیلومتر است و در داخل شهر قرار گرفته، ما این رودخانه را لایروبی کردیم، در حاشیه آن دو خیابان احداث کردیم و در دو طرف خیابان ها درختکاری هم کردیم و بستر برای سرمایه گذاری آماده است، احداث آلاچیق را هم در دستور کار داریم و داریم اجرا می کنیم، اگر به ما کمک کنند و اعتباری اختصاص بدهند تا این پروژه رودخانه را تکمیل کنیم واقعا در ماندگاری مسافر بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

شهردار گوراب زرمیخ با بیان اینکه در سطح شهر نقاط تاریک بسیاری داشتیم اظهار کرد: سعی کردیم با نصب حدود بیست برج نور و همچنین نصب چراق و المان و پرچم و روشنایی زیبایی هم به شهر ببخشیم و چهره تاریک شهر را رفع بکنیم.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر گوراب زرمیخ مشکلات بسیار زیادی دارد افزود: از استاندار، فرماندار و نماینده درخواست می کنیم کمک بکنند تا مشکلات طرح جامعی که ابلاغ شده است و برای ما مشکل ایجاد کرده حل بشود، بعد از طرح هادی ما منتظر یک طرحی بودیم که مشکلات مردم را حل بکند، اما طرح جامع مشکلات را زیاد کرده است.

توفیقی با تاکید بر اینکه در بحث تفکیک زباله اقدامات خوبی داشته ایم تصریح کرد: شهرداری گوراب زرمیخ جزء اولین شهرداری هایی بود که آموزش چهره به چهره را آغاز کرد و الان هم با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرای بحث تفکیک زباله هستیم.

شهردار گوراب زرمیخ با بیان اینکه الان یکی از موضوعاتی که در برنامه داریم احداث بلوار در مبادی ورودی شهر است گفت: از جمله خیابان جان نثار طلوع، خیابان شهید ایرانی، ادامه خیابان امام خمینی به سمت پشتیر، که این سه مسیر هم بزودی با ایجاد بلوار و نصب المان چهره بسیار خوبی به ورودی های شهر ببخشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه بازار هفتگی گوراب زرمیخ بسیار پر رونق هست افزود: افراد بومی به عرضه محصولات خودشان در این بازار حضور پیدا می کنند، این بازار برای ما بسیار حائر اهمیت است لذا اگر قرار بر انتقال بازار شد سعی می کنیم همه جوانب را بسنجیم، البته برنامه داریم که حتما اینکار را بکنیم اما نه بدون برنامه ریزی، نظر خود بازاریان هم خیلی برای ما مهم است چرا که نمی خواهیم به بازار ضربه ای وارد شود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.