×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
ایجاد آمادگی برای مقابله بامخاطرات اجتماعی رسالت مهم هلال احمر

بردیا محمدزاده با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف جمعیت هلال احمر، تلاش برای تسکین آلام بشری است لذا آماده سازی جامعه به ویژه نسل جوان برای مقابله با مخاطرات اجتماعی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در همین راستا، با شناسایی انواع مخاطرات، آموزش‌های تخصصی لازم به منزله واکسیناسیون جامعه در برابر مخاطرات، برای نسل جوان مد نظر قرار گرفته و در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال هموطنان برخی استان‌های کشور شاهد وقوع سیل بودند که دو سازمان تخصصی امداد و نجات و داوطلبان در امر امداد و خدمات رسانی موفق عمل کردند، افزود: در کنار کمک رسانی به هموطنان سیل زده، سایر امور محوله به جمعیت، همانند حضور در عملیات‌های امداد و نجات حوادث جاده‌ای، کوهستان و دریایی و بحث آموزش به عملکرد موفقی داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر صومعه سرا با اشاره به جمع آوری کمک‌های مردمی از سوی داوطلبان این جمعیت در شهرستان و ارسال این کمک‌های به مناطق سیل زده، گفت: در قالب طرح‌های حمایتی در راستای کمک به محرومان در شهرستان صومعه سرا از عید نوروز تاکنون، کمک‌هایی جمع آوری شده و در قالب بسته‌های حمایتی در اختیار نیازمندان گذاشته شده است.

محمدزاده با تأکید بر لزوم توجه به موضوع آموزش به عنوان مهم‌ترین رسالت جمعیت هلال احمر در راستای آماده سازی جامعه برای مقابله با حوادث، بلایای طبیعی و غیرطبیعی و مخاطرات، ادامه داد: دست یابی به هدف «هر خانواده یک امدادگر» سبب می‌شود که در روزهای سخت از وجود امدادگران در هر خانواده برای کمک به همان خانواده استفاده شود.

وجود ۱۳ خانه هلال در روستاهای شهرستان صومعه سرا

وی در ادامه گفت: در همین راستا، برای افزایش نفوذ آموزش در خانواده‌ها به ویژه حوزه روستایی تاکنون ۲۳ خانه هلال در سطح روستاهای شهرستان صومعه سرا افتتاح و راه اندازی شده که سازماندهی، برنامه ریزی و آموزش جوانان و بانوان در این خانه‌های هلال با جدیت و سرعت پیگیری می‌شود.

رئیس هلال احمر صومعه سرا با بیان اینکه بهره گیری درست از منابع انسانی سبب اعتلای هر سیستم می‌شود و بهره‌گیری از بهترین و به روزترین امکانات بدون وجود نیروی انسانی متخصص امکان پذیر نخواهد بود، اظهار کرد: از همین رو تربیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی، می‌تواند در روز سخت یاریگر جامعه باشد لذا با هدف گذاری درست، آموزش‌های امدادی لازم را به صورت پلکانی از دوره‌های پایه تا تخصصی به افراد جامعه در دستور کار داریم.

وی به برنامه ریزی این جمعیت از کودکان ۵ سال به بالا با تشکیل غنچه‌های هلال تا کانون‌های دانش آموزی، دانشجویی و جوانان در صدد دستیابی به اهداف ترسیم شده است، تأکید کرد: تقویت حس نوع دوستی، کمک به همنوع، کار داوطلبانه، رشد حس غریزی انجام کار خیر در کنار آموزش مهارت‌های بسیار ساده امدادی از جمله مواردی است به صورت تخصصی به آن توجه می‌شود.

محمد زاده ادامه داد: آمادگی جامعه در مقابله با حوادث و سوانح و اجرای آموزش عمومی برای تمام اقشار جامعه در کنار تربیت و آموزش کادر امدادی و نیروی انسانی متخصص مورد نیاز از وظایف مهم جمعیت هلال احمر است که با جدیت پیگیری می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر صومعه سرا اجرای طرح پیمان در راستای مبارزه با سو مصرف مواد مخدر، طرح دادرس برای آموزش دانش آموزان برای آمادگی در روزهای سخت، طرح نوروزی، طرح نیابت بخشی از طرح‌هایی است که در طول سال از سوی جمعیت هلال احمر اجرایی می‌شود.

منبع خبر : مهر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.