×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
بخشنامه سفر هفتگی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به شهرستان‌ها ابلاغ شد


به گزارش میرزا کوچک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ بخشنامه سفر هفتگی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به شهرستان‌ها که شامل ضوابط مهمی از جمله لزوم دیدار چهره به چهره با مردم، بازدید از پروژه‌ها و اماکن پیشنهاد شده برای اجرای طرح‌های مدنظر، ضرورت حضور نمایندگان اقشار و اصناف مردمی در جلسات مرتبط، رصد کامل تصمیم‌ها و پیشرفت‌های حاصله و اطلاع‌رسانی عمومی به مردم است، توسط مصطفی سالاری، استاندار گیلان به کلیه دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های سراسر استان ابلاغ شد.

متن کامل بخشنامه مذکور به این شرح است:

«سفر هفتگی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به شهرستان‌ها»

در راستای حضور موثر و مستمر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در کلیه شهرستان‌های استان و رسیدگی حضوری به مسایل و مشکلات هر شهرستان، دیدار با مردم و به ویژه قشر مخاطب و جامعه هدف هر دستگاه و رسیدگی به نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنان، پیرو تصمیم و تأکید اعلامی در نشست شورای اداری استان مورخ 4/11/1397 و در اجرای مواد 18، 19 و 20 آئین نامه شرح وظایف استانداران و فرمانداران مصوب 1377 شورای عالی اداری و ضوابط کلی سفر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان به شهرستان‌ها، به شرح زیر ابلاغ می‌گردد:

1) هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی مکلفند هفته‌ای یک روز کامل (حداکثر از ساعت 8 صبح تا حداقل 17 همان روز) ترجیحاً یکی از روزهای شنبه، دوشنبه و پنج شنبه را با دعوت فرماندار، در هر یک از شهرستان‌های 16گانه استان حضور یافته و بشرح مفاد آتی، برابر رئوس محورهای تمهیدی توسط فرماندار، به امور مربوطه در آن شهرستان رسیدگی کنند.

2) در صورت گستردگی و تعدد برنامه‌ها، برنامه سفر به صورت دو روزه تنظیم می‌شود. تاریخ سفر مدیران با هماهنگی «ستاد هماهنگی و پیگیری‌های ویژه استانداری»، با تشخیص اولویت پیشنهادی فرماندار شهرستان و توافق زمان سفر بین فرماندار و مدیرکل مربوطه تعیین می‌شود.

3) برنامه‌ریزی سفر بایستی به نحوی انجام پذیرد که در طول یک روز، در اجرای این طرح، بیش از یک سفر اداری، به یک شهرستان انجام نشود ولی سفر 2 یا چند تن از مدیران کل دستگاه‌های هم‌خانواده یا مرتبط با موضوعات اعلامی فرماندار و به تشخیص وی، در قالب یک سفر، بلامانع است. حضور همزمان سایر مدیران کل در آن شهرستان در خارج از چارچوب این طرح و در سرکشی‌های اداری و بازدیدهای معمول و برای رسیدگی به امور حوزه مسئولیت خود، بلامانع است.

4) تاریخ هر سفر، حداقل یک هفته قبل از روز سفر، تعیین می‌شود و فرماندار نسبت به اعلام فهرست؛ مواردی که بایستی در سفر مورد رسیدگی قرار گیرد،دیدارهایی که بایستی انجام شود و بازدیدهایی که باید از اماکن و نواحی خاص، طرح‌ها، پروژه‌ها یا محل اجرای برنامه‌های مدنظر صورت گیرد، به موجب کاربرگ «الف» (پیوست یک، پیشنهادات قبل از سفر) و ارسال آن به دبیرخانه ستاد هماهنگی و مدیر یا مدیران کل، حداقل پنج روز قبل از سفر، اقدام می‌کند.

5) فهرست برنامه‌های یک یا دو روزه سفر باید از 48 ساعت قبل از روز سفر تدوین و ضمن ابلاغ به طرفین، صرفاً در صورت لزوم و با تشخیص فرماندار، در ورودی شهر، ورودی فرمانداری و اداره یا ادارات تابعه شهرستانی آن اداره کل، به صورت پرده نوشته (مطابق الگوی پیوست – 3) نصب شود.

6) نصب پرده نوشته حاوی تصاویر اشخاص، خوش آمدگویی، تقدیر و امثالهم، مطلقاً ممنوع است. نصب پرده نوشته با سایر محتواها و اهداف نیز (به جز موارد مذکور در بند 5) آن هم در صورت ضرورت و با تشخیص فرماندار، به هر نحو دیگر ممنوع است.

7) فرمانداران و مدیران کل، باید در طول برنامه یک روزه، به موازات و جداگانه توسط یک نفر که هرکدام به عنوان دبیر سفرهای مجموعه متبوعه خود تعیین کردهاند، مبادرت به یادداشت و تهیه فهرست کامل مراجعات، درخواست‌ها، پیشنهادات و وعده‌ها و تصمیمات کرده و فهرست کامل این موارد را ضمن ادغام و تجمیع، جهت پیگیری مستمر بعدی، مستند و ملاک عمل قرار دهند و کلیه موارد مذکور را در صورتجلسه پایانی سفر نیز، مورد اشاره، رسیدگی و یا تعیین تکلیف قرار دهند.

8) ضروری است در تمامی برنامه‌های سفر هفتگی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به شهرستان‌ها، نسبت به تنظیم برنامه دیدار عمومی و ملاقات چهره به چهره با مردم در چارچوب و زمان مشخص، اقدام لازم به عمل آید.

9) دعوت از اشخاص اعم از مسئولان، نمایندگان اصناف و اقشار مردمی و میهمانان و به طورکلی، مسئولیت اجرای برنامه‌های سفر، بر عهده فرماندار است.

10) رعایت کلیه مفاد بخشنامه «تشریفات زدایی از سفرها و امور اداری» در انجام سفرهای موضوع این بخشنامه نیز الزامی است. بند 5 از شمول بخشنامه مذکور مستثنی است.

11) در بخش پایانی برنامه یک یا دو روزه سفر، صورتجلسه‌ای حاوی؛ 1- تصمیمات قطعی اتخاذشده، 2- مواردی که بایستی در موعد مشخص رسیدگی و تصمیم‌گیری گردد با ذکر مهلت اقدام، 3- چگونگی رسیدگی به سایر موارد جزیی مطروحه در فهرست مشترک موضوع بند 7، به شرح کاربرگ «ب» (پیوست3)، تهیه و به امضای طرفین می‌رسد و یک نسخه از آن توسط فرماندار برای ثبت و پیگیری به «دبیر ستاد هماهنگی و پیگیری‌های ویژه استانداری» ارسال می‌شود.

12) سفرهای موضوع این بخشنامه که براساس اعلام نیاز و پیشنهاد فرمانداران صورت خواهد گرفت، مانع از انجام سفرهای معمول مدیران به شهرستان ها که براساس شرح وظایف دستگاه‌ها و حسب ضرورت صورت می‌پذیرد، نخواهد بود و این سفرها، مشمول مفاد این بخشنامه تلقی نمی‌شود.

13) ستاد هماهنگی و پیگیری‌های ویژه استانداری نیز، نسبت به رصد و وصول گزارش پیشرفت و تحقق تصمیمات از مدیرکل و فرماندار، ظرف دو هفته پس از سفر و همچنین در دوره های زمانی منظم، اقدام می‌کند.

14) گزارش جامعی در دوره‌های زمانی سه ماهه از آخرین وضعیت اجرا و تحقق تصمیمات، طی نشستی با حضور دبیر هماهنگی و پیگیری‌های ویژه استانداری، فرماندار و مدیر یا مدیران کل حاضر در هر سفر، تهیه و جهت تصمیم‌گیری به اطلاع استاندار و معاون ذیربط می‌رسد.

15) در راستای تسهیل «نظارت مردم بر دولت» و انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر (از نوع مردم نسبت به دولت) و حق دسترسی به اطلاعات (بند چ ماده 30 منشور حقوق شهروندی)، گزارش‌های فصلی مذکور در بند 14، جهت آگاهی عموم شهروندان از طریق رسانه‌های جمعی و فضای مجازی اطلاع رسانی می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.