×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
بچه های مسجد مطالباتشان را از رییس جمهور بیان کردند

میرزاکوچک نیوز؛ مائده فلاحتکارضیابری: همزمان با سفر استانی ریاست جمهوری به استان گیلان، اهالی مسجد همانند دیگر مردم و اقشار جامعه از رئیس جمهور مطالبات و خواسته‌هایی دارند، در همین راستا در سلسله گفت و گوهایی از مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مطالبات و خواسته‌های آنها را از رئیس دولت سیزدهم جویا شدیم که در ادامه به آن می‌پردازیم؛

*دولت مردمی حضور در مساجد و تعامل با مسجدی‌ها را تقویت کند

«سودابه وحدانی» با بیان اینکه در دولت مردمی حضور در مساجد و تعامل با مسجدی‌ها باید تقویت شود اظهار کرد: انتظار ما از رییس جمهور و هیئت دولت این است که به کانون‌هخای فرهنگی هنری روستایی توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار افزود: نهادهای مربوطه باید به مشکلات مساجد روستایی و کانون‌های فرهنگی هنری که مرکز ثقل فرهنگی محسوب می‌شوند، توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه حمایت و توجه به کانون‌های مساجد سبب رونق بیشتر فعالیت‌ها در مسجد می‌شود گفت: متاسفانه حمایت‌های مالی از کانون‌های مساجد در قابل زحماتی که متحمل می‌شویم، بسیار اندک است.

وحدانی تصریح کرد: مساجد در بحران‌های مختلف همانند سیل و زلزله همواره به کمک دولت‌ها آمده‌اند و لازم است که نگاه دولت‌ها نیز به مساجد همانند دانشگاه که تمدن‌ساز است، باشد.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه(س) مسجد حضرت ولیعصر(عج) خشکرودبار خاطرنشان کرد: نگاه صحیح به مساجد موجب می‌شود که ظرفیت این پایگاه گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

* دولت از برنامه‌های فرهنگی مساجد حمایت کند

«محمدمهدی رحمانپور» با ابراز خرسندی از سفر ریاست جمهوری به استان گیلان اظهار کرد: انتظار می‌رود در زمینه انگیزه نوجوانان برای حضور در مسجد به مواردی رسیدگی شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری حب‌المتین مسجد جامع شاندرمن افزود: خرید تجهیزات ورزشی چون میز پینگ پونگ، فوتبال دستی، درست کردن زمین پشت مسجد برای نصب تور و راه اندازی زمین والیبال و وایت برد و صندلی جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی از جمله خواسته‌های ما برای مسجد جامع شاندرمن است که نیاز سایر مساجد نیز است.

وی گفت: رایزنی با سازمان تبلیغات اسلامی برای واریز مبالغی به صورت تنخواه برای کانون‌های مساجد جهت برگزاری کلاس های آموزشی و خرید جوایز برای نوجوانان مسجدی از دیگر خواسته‌های ما است.

رحمانپور تصریح کرد: همچنین، لازم است که مسئولین دولتی ماهی 2 بار در مساجد حضور یابند و ضمن گوش دادن به دغدغه‌ها و مشکلات مردم برای رسیدگی به مشکلات آنها چاره اندیشی کنند، این اقدام می‌تواند موجب دلگرمی مردم شود و بدانند که مسئولین برای حل مسائل و مشکلات مردم دغدغه‌مند هستند.

مدیر کانون فرهنگی هنری حب‌المتین مسجد جامع شاندرمن با اشاره به اینکه انتظار می‌رود دولت از برنامه‌های فرهنگی مساجد حمایت کند خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین و مردمی‌ترین پایگاه حضور مردم مساجد هستند، بنابراین توجه به برنامه های فرهنگی مساجد می تواند جوانان را از تهاجمات فرهنگی دشمن بیمه کند.

اختصاص اعتبارات کافی به کانون‌های مساجد برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان مسجدی، کاهش قیمت اجناس ضروری زندگی و فراهم کردن مسکن ارزان برای جوانان مسجدی از دیگر خواسته‌های اعضای کانون‌های مساجد از رییس جمهور و هیئت دولت است.

 

اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همچنین خواستار حمایت از فعالیت‌های مسجد محور در دولت مردمی آیت الله رئیسی هستند تا این اماکن معنوی که به فرموده امام راحل:” مساجد سنگر هستند؛ سنگرها را پر کنید” با احیا کارکردهای مختلف خود قوی‌تر از گذشته به برگزاری فعالیت‌های مختلف بپردازند و محور فعالیت‌ها و برنامه‌ها قرار گیرند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.