×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
تشکیل صندوق قرض الحسنه برای اصحاب رسانه

به گزارش پایگاه خبری میرزاکوچک نیوز،اسماعیل بلالایی با تشریح اهداف تشکیل صندوق قرض الحسنه گفت: این صندوق در راستای فراهم کردن سنت زیبای قرض الحسنه و با هدف اصلی ایجاد نهاد مردم یار و مردم دار و بسیج و مدیریت منابع مالی قابل دسترس صندوق به منظور ایجاد اشتغال و ارتقای معیشت، افزایش سطح دانش و مهارت در مراحل زندگی اصحاب رسانه و اعضای صندوق تشکیل شده است.

مسئول بسیج رسانه شهرستان رشت با اشاره به آسان بودن عضویت در این صندوق اظهار داشت: خبرنگاران و فعالان رسانه ای و خانواده هایشان جهت عضویت در صندوق با تکمیل کاربرگ درخواست عضویت و پذیرفتن شیوه نامه صندوق و امضای آن می توانند عضو این صندوق شود. وی در ادامه افزود: هر عضو متعهد می شود بر اساس وضعیت مالی خود حداقل یک سهم خریداری نموده و تا انتهای هر ماه نسبت به واریز مبلغ پس انداز خود به ارزش ریالی سهم خریداری شده اقدام نماید که مبلغ پرداختی هر عضو در حساب پس انداز وی ثبت می گردد.

اسماعیل بلالایی ضمن تاکید بر اینکه هر عضو در صورتی که وام دریافت نکرده باشد در هر زمان که مایل باشد می تواند حساب پس انداز خود را ببندد بیان داشت: اعضا بایستی یک ماه قبل به صورت کتبی به صندوق اعلام نماید تا با او تسویه حساب شود. وی در ادامه افزود: به این که هر عضو در صورت دریافت وام و یا ضمانت عضو دیگر صندوق، پس از یک سال از اتمام اقساط خود و یا وام گیرنده که این عضو ضامن آن بوده می تواند پس انداز خود را دریافت نماید.

مسئول بسیج رسانه شهرستان رشت با تشریح شرایط پرداخت وام اظهار داشت: وام صندوق برای ایجاد معیشت های جایگزین و فعالیت های اقتصادی و اشتغال زا جهت کمک به فعالان رسانه ای پرداخت می شود. وی گفت: حداکثر میزان وام پرداختی به هر عضو با نظر هیات امنای صندوق امکان پذیر می باشد.

اسماعیل بلالایی ضمن تاکید بر اینکه شخص وام گیرنده از ماه بعد قسط مربوط به وام خود را بر اساس تصمیم هیات امنای صندوق به صورت جداگانه پرداخت خواهد کرد. افزود: این درحالی است که عضو حق عضویت ماهانه خود را نیز جداگانه پرداخت خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه هر عضو با ارائه یک طرح درآمدزایی به صندوق، حداقل پس از ۵ ماه پس انداز می تواند برای ماه ششم تقاضای وام نماید و در نوبت قرار گیرد تاکید کرد: هیات امنای صندوق نیز میتواند با تعیین اولویت پرداخت وام به ترتیب با اولویتهای نظم در پرداخت پس انداز ماهانه – مشکلات نظیر بیماری، آتش سوزی و … – کمک هزینه ازدواج و خرید جهیزیه و زایمان – سرپرستان افراد ضعیف از نظر اقتصادی و سرپرستان خانواده – فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی – طرح های اقتصادی با قابلیت اجرایی – اقدام نماید.

مسئول بسیج رسانه شهرستان رشت با تاکید بر اینکه پرداخت وام به تشخیص هیات امنای صندوق، اعتبار صندوق و بنا بر درخواست اعضای صندوق و به صورت اولویت بندی خواهد بود گفت: اعضای صندوق تا تسویه وام دریافتی نمی توانند متقاضی وام دیگری باشند. وی با تشریح اینکه مدت بازپرداخت، میزان اقساط وام متناسب با مبلغ وام توسط هیات امنای صندوق تعیین می شود گفت: به ازای معرفی هر عضو جدید توسط وام گیرنده، به عنوان امتیاز یک قسط به اقساط وام گیرنده اضافه می شود.

اسماعیل بلالایی با اشاره با اینکه یک درصد به عنوان کارمزد به ازای هر یک سال اقساط و به صورت یک جا و در زمان پرداخت وام از وام گیرنده دریافت می شود بیان داشت: در صورت تمایل هر وام گیرنده مبلغی به دلخواه (حداقل ۱% مبلغ وام) جهت صرف در امور خیریه به صندوق پرداخت نماید و به ازای هر ۱% مبلغ بیشتر جهت کمک به امور خیریه یک قسط به اقساط بازپرداختی آن به عنوان امتیاز اضافه می شود. وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه کلیه واریزی های اعضای صندوق باید به شماره حساب معرفی شده توسط هیات اجرایی صندوق انجام شود تا به نام همان عضو پس انداز و منظور گردد افزود: متقاضیان جهت عضویت در صندوق می‌توانند عدد ۳۱۳ را به شماره ۳۰۰۰۵۰۶۳۱۳ پیامک نمایند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره همراه ۰۹۳۵۴۴۵۷۰۶۰ تماس حاصل نمایند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.