×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024
جوانان گیلانی در لباس گمنامی برای مبارزه با محرومیت‌

شیعیان و مسلمانان، امام علی (علیه‌السلام) را به عنوان کوچه گرد عاشقی یاد می‌کنند که پا در دل تاریکی شب گذارده و به کمک نیازمندان و تهی دستان جامعه می‌شتافت.

حضرت علی (علیه‌السلام) علاوه بر اینکه زندگی خود را با فقیران جامعه هم سطح کرده بود و به تنهایی و شخصا از نیازمندان دستگیری می‌کرد در دوران حکومت خود برنامه حکومتی اش را نیز به گونه‌ای تنظیم کرده بود تا فاصله غنی از فقیر را کمتر کند.

می توان علی (علیه‌السلام) را به عنوان الگویی مسلم در دستگیری ایتام و نیازمندان دانست و در روزگاران امروز به کار بست و دست محرومان و نیازمندان را در این برهه از زمان گرفت.

تاکید و توجه امام علی (علیه‌السلام) به ایتام و نیازمندان به قدری بود که در هنگام شهادت خود به فرزندانش امام حسن و حسین (علیه‌السلام) وصیت کردند: « خدا را، خدا را! در مورد یتیمان، نکند آنها گاهی سیر و گاهی گرسنه بمانند، نکند آنها در حضور شما در اثر رسیدگی نکردن از بین بروند».

با توجه به اینکه چندسالی است کشور ما در تحریم به سر می‌برد و قیمت اجناس چند برابر شده است، برخی از خانواده‌ها برای تامین مخارج درمان، هزینه تحصیل، خرید پوشاک و مایحتاج زندگی نیاز به کمک دارند.

در این راستا مردم محروم و نیازمند رشت بارها و بارها مهربانی را به وسیله دستانی با محبت از جنس خودشان دریافت کرده‌اند، و بارها در فشار محرومیت ها و فقر حضوری را از جنس بی تکلف و بی منت توسط جوانان رشتی که در لباس گمنامی هستند، در کنار خود حس کرده‌اند که آلامشان را تسکین داده‌اند.

دستان مهربان و دلهای نوع‌دوستی که در طول سال به خدمت‌رسانی می‌پردازند و زیربازوی نیازمندان شانه‌ای می‌شوند و اشک چشمانشان را پاک می‌کنند، به همت این جوانان زندگی در این خانه‌ها دوباره به جریان می‌افتد و افراد زیر سقف‌های خود به آرامش و امنیت دست پیدا می‌کنند.

جوانانی که در لباس گمنامی درصددند تا تفاوت‌ها را در خانواده‌های نیازمند با مابقی اقشار جامعه کاهش دهند متشکل از 15 نفر هستند که هدایای خود را به نام مقام معظم رهبری به درب خانه‌های نیازمندان می‌رسانند.

لبخند رضایت کودکان و خانواده‌های نیازمند مزد زحمت‌های ما را پرداخت می‌کند

علمدار، نام مستعار یکی از این جوانان است، با بیان اینکه این گروه بیش از 3 سال است که به دستگیری نیازمندان می‌پردازد، اظهار داشت: سخت‌ترین لحظات و بدترین شرایط با تکیه بر توان خدمتگذاران مردم سامان می‌گیرد.

وی با بیان اینکه لبخند رضایت کودکان و خانواده‌های نیازمند مزد زحمت‌های ما را پرداخت می‌کند، افزود: تعدادی از خانواده‌های بی‌سرپرست، بدسرپرست و نیازمند را شناسایی کرده‌ایم که هر ماه هدایای نقدی و غیرنقدی را به آنها تقدیم می‌کنیم.

این جوان گیلانی با بیان اینکه درعید نوروز و هنگام شروع مدارس برای کودکان لباس نو و کیف و کفش و … تهیه و به آنها اهدا می‌شود، گفت: با تعدادی از تالارهای عروسی هماهنگ کرده‌ایم تا هر هفته چند پرس غذا بسته‌بندی و به فقرا اهدا کنند.

علمدار با بیان اینکه تا کنون هیچ‌کدام از نیازمندان ما را ندیده‌اند و نمی‌شناسند، تصریح کرد: بین مردم جامعه، آن قشر که از همه نیازمندتر و کمک رسانی به آنها بر همه لازم و ضروری است، فقرا جامعه هستند.

مواجه شدن افراد با فاصله طبقاتی از بزرگترین مشکلات اجتماعی

وی یکی از بزرگترین مشکلات اجتماعی را مواجه شدن افراد با فاصله طبقاتی دانست و خاطرنشان کرد: در یک سو عده ای غرق در ثروت و ناز و نعمت بوده و از بهترین وسایل آسایش و رفاه بهره مند هستند و در سوی دیگر عده ای به اندازه‌ای در فقر و نداری غوطه ورند که حتی از تهیه لوازم ضروری زندگی از قبیل غذا، لباس، مسکن و … عاجزند.

این جوان گیلانی با بیان اینکه کم کردن تفاوت‌ در میان اقشار مردم از اهداف این گروه است، اظهار داشت: این گروه به صورت کاملا خودجوش برای دستگیری نیازمندان تشکیل شده و از هیچگونه کمک دولتی بهره مند نیست.

علمدار افزود: با توجه به اینکه امروز در جامعه ما نیازمندان زیادی وجود دارند که توان اداره زندگی خودشان را ندارند و افرادی بی سرپرست و بی‌بضاعت در جامعه هستند، وظیفه همه ما به خصوص متمکنین است که در رفع مشکلات و گرفتاری‌های این عزیزان گام‌های اساسی برداریم.

آن‌چنان‌که از دستورات رهبران دینى ما استفاده مى‌‏شود، گره‏‌گشائى و رفع نیاز از نیازمندان و برادران دینى باید تبدیل به یک ارزش و یک فرهنگ عمومى شود که همه سعى در برآوردن حاجات مردم باشند چنان‌که امام علی (علیه السلام) در این باره به کُمیل مى‌‏فرماید: «اى کمیل به خانواده‌‏ات دستور ده در تحصیل مکارم اخلاق بکوشند و حتى در تاریکی‌هاى شب به برآوردن حاجات مردم و رفع گرفتارى‌‏هاى آن‌ها بپردازند، سوگند به خدائى که جانم در دست اوست، هیچ‏‌کس بر دل انسان مؤمنى سرور و شادمانى وارد نمى‏‌کند مگر آن‌که خدا از این عمل خیر یعنى سرور و شادمانى، مایه لطفى مى‏‌آفریند که در موقع نزول بلا و به هنگام گرفتارى سریع‌تر از سیلاب در سراشیبى، به یارى او مى‏‌رسد و او را نجات مى‌‏دهد».

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.