×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
حاشیه امن را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کرده ایم

به گزارش میرزا کوچک نیوز،حسین آقاجانی در خصوص وضعیت حال حاضر شهرستان صومعه سرا اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب مرکز استان(رشت) قرار دارد جمعیت تمام شهرستان 135000  نفر و مرکز آن که من شهردار آن هستم 43000 نفر میباشد.در حال حاضر شهرداری مشغول رسیدگی به وضعیت ظاهری شهرستان در آغاز سال جدید برای ورود گردشگران می باشد.

وی افزود: در سال گذشته یکی از فعالیتهای هنری شهرداری جهت زیباسازی محیط شهری در عید نوروز درست کردن یک سفره ی هفت سین بزرگ و نصب آن در مرکز شهر بود. امسال نیز طی صحبت هایی که با یکی از هنرمندان بزرگ استان داشتیم در حال آماده کردن یک (غافلگیری) ویژه برای شهر هستیم.

آقاجانی بیان کرد: در ورودی شهر صومعه سرا و درمیدان انتظام، در فضای سبزی که سالها بی استفاده مانده بود در حال اجرای طرحی با عنوان خانه روستایی در قالب یک موضوع جامع بنام (موزه صومعه سرا شناسی) هستیم. اسکلت ساختمان زده شده است و ما هم اکنون در حال تهیه چوب برای اتمام این ساختمان می باشیم و انشالله در تابستان سال 1395 برای بازدید و استفاده گردشگران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. در این موزه در نظر داریم تا صنایع دستی شهرستان و آثار ماندگار آنرا برای عرضه به گردشگران آماده کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در بحث صومعه سرا شناسی ما دارای یک پتانسیل قوی بنام شهر (گسکر) با یک پیشینه هزاران ساله هستیم و میخواهیم آنرا بصورت یک موزه در این طرح مورد بازدید گردشگران قرار دهیم تا گردشگری که به شهرستان می آید بداند برای چند ساعت می تواند در یک محیط آرام و اصیل به شناسایی و لذت بردن از پیشینه   صومعه  سرا و بازدید از آثار تاریخی آن بپردازد.

شهردار صومعه سرا اذعان داشت: در زمینه ی حفظ و صیانت از آثار تاریخی شهرستان، طی صحبت هایی که با یکی از هنرمندان مرمت کار استان داشتیم چند تا از آثار تاریخی مان را که نیاز به مرمت و بازسازی داشتند برای بازسازی به وی سپردیم تا جلوی تخریب این آثار گرفته شود و مثلا اگر گردشگری به دلیل ذیق وقت موفق به بازدید از چند اثر تاریخی صومعه سرا نشد، ماکت آنها را در این موزه ببیند.

حسین آقاجانی در خصوص نحوه ی جذب سرمایه گذار در شهرستان صومعه سرا گفت:  سرمایه گذار برای سرمایه گذاری امنیت میخواهد و اینکه بوروکراسی اداری، سنگین نباشد.بنده بعنوان شهردار اعلام میکنم که با توجه به تغییرات سیاسی که در شهرستان رخ داده و حضور آقای دلخوش که خود یکی  عاملان اصلی جذب سرمایه گذار هستند و می توانند در خانه ملت وضعیت خوبی را برای مردم این شهرستان پدید آورند، از این پس شاهد تغییرات بزرگی در برطرف نمودن مشکلات مردم و کم شدن آمار بیکاری در این شهرستان خواهیم بود.

آقاجانی در پایان صحبتهایش در مورد مبالغ بسته شده بودجه در زمان ریاست خود اظهار کرد: سال  1392 با بودجه 5 میلیارد و 100 میلیون تومنی بسته شد و سال 1393 بودجه 6 میلیارد تومانی  هماهنگ شد، اما در سال 1394 با یک افزایش 45 درصدی 8 میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه پیش بینی کردیم که تمام آن به شکر خدا محقق شد./خزر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.