×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
خادمان گروه‌های جهادی حسرت پیاده‌روی در مسیر کربلا را به فرصت بدل کردند

میرزاکوچک نیوز، عقیل گنجه: وقتی صحبت از نذری، آن هم در ماه محرم و صفر می‌شود، ذهن بیشتر مردم به سمت نذری هایی از نوع خوراکی می‌رود که بدون اغراق رد پایی از آن در تمام کوچه‌ها و خیابان‌های شهرهای مختلف به چشم می‌خورد و مردم با آداب و رسوم خود سعی می‌کنند از عزاداران حسینی پذیرایی کنند.

سنت پسندیده‌ای که سال به سال برشکوه آن افزوده شده و در مراسم اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد، اما نذری‌هایی که به نیت اهل بیت(ع) انجام می‌شود طی سالهای گذشته موضوعات دیگری را نیز در بر گرفته که کمک به محرومان به شیوه‌های مختلف در این حوزه دنبال می‌شود.

امسال اگرچه بسیاری از خادمان گروه‌های جهادی از رفتن به کربلا در اربعین حسینی باز ماندند و خود را جامانده از این قافله می‌دانند اما این حسرت را به فرصت بدل کرده و توانستند دل چندین خانواده نیازمند را شاد کنند.

یکی از نذرهایی که امسال در گیلان ادا شد، نذر لوازم التحریر برای کودکان بی‌بضاعت بود که عده‌ای با مشارکت در این حرکت جهادی نذرشان را که جامانده از قافله عاشقی بودند ادا کردند و همزمان با سال تحصیلی لبخند را روی لبان دانش آموزان نشاندند.

امسال گروه‌های جهادی در گیلان نذری‌های جاماندگان اربعین را جمع و برای کودکان نیازمند لوازم‌التحریر، کیف و کفش و لباس نو خریداری کردند، گوشه حیاط خانه‌ یکی از این بانیان، مکانی برای بسته‌بندی لوازم‌التحریر، بسته‌های مواد غذایی، لباس و کیف و کفش شده است.

هرکدام از اهالی، گوشه‌ای از کار را به‌عهده گرفته‌اند؛ یکی فهرست بچه‌ها و نشانی خانه‌هایشان را گرفته، دیگری مسئول خرید است، چند خانم هم درحال بسته‌بندی و کادوکردن لوازم‌التحریر هستند.

«عیسی زارعی» با بیان اینکه هر سال بسیاری از مردمان گیلان به مناسبت اربعین حسینی راهی کربلا می‌شدند اما امسال همچون سال گذشته قسمتشان نشد که در این مسیر حضور پیدا کنند اظهار کرد: گروه جهادی شهید سیدمجتبی علمدار رشت بر این شد تا نذر جاکماندگان اربعین را جمع‌آوری و برای کودکان بی‌بضاعت و خانواده‌هایشان در حد وسع وسایلی را خریداری کند.

مدیر گروه جهادی شهید سیدمجتبی علمدار رشت افزود: در این راستا با کمک خیرین توانستیم 120 پک کامل لوازم‌التحریر به همراه کیف و کفش به ارزش بیش از 26 میلیون تومان خریداری و بین دانش‌آموزان نیازمند شناسایی شده حاشیه رشت توزیع کنیم.

وی گفت: همچنین به همین مناسبت 110 بسته حمایتی به ارزش 33 میلیون تومان و 450 پرس غذای گرم به ارزش بیش از 11 میلیون تومان خریداری و بین نیازمندان توزیع کردیم.

زارعی تصریح کرد: دلیل هزینه‌کردن نذری‌های اربعین امسال برای کودکان، هم‌زمانی اربعین حسینی با آغاز مدارس است و این موضوع سبب شده نیت کنیم تاجایی‌که توان‌ داریم، کاری کنیم که کودکی در منطقه  به‌خاطر نداشتن کیف و کفش نو و لوازم‌التحریر، اشک به چشمانش نیاید

مدیر گروه جهادی شهید سیدمجتبی علمدار رشت خاطرنشان کرد: اینها تنها گوشه‌ای از صدها نذری است که در سال توسط این گروه ادا می‌شود و خیران از این مسیر مشکلی را حل یا دلی را شاد می‌کنند.

گروه جهادی لثارات‌الحسین(ع) شهرستان صومعه‌سرا هم یکی دیگر از گروه‌های جهادی است که در طول سال اقدام به کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند این شهرستان و به خصوص منطقه ضیابر می‌کند.

مائده فلاحتکار مدیر گروه جهادی لثارات‌الحسین(ع) اظهار کرد: هرکس برای اربعین داستان خود را دارد، یکی در حسرت روزهایی است که از نجف تا کربلا از عمود تا عمود با ذکر و صلوات به سوی زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) گام برمی‌داشت و دیگری در آرزوی تجربه‌ اولین پیاده‌روی اربعین و لمس ضریح سرور و سالار شهیدان می‌سوزد.

وی افزود: «حسرت» واژه‌ای است که هم با قلب کسانی که تاکنون در پیاده‌روی اربعین حضور نداشتند را گرفته و هم با قلب کسانی که قبل از ویروس منحوس کرونا با شوق و اشتیاق با پای پیاده نجف تا کربلا را با عشق طی می‌کردند، آشنا است.

مدیر گروه جهادی لثارات‌الحسین(ع) صومعه‌سرا با بیان اینکه ما توانستیم این حسرت را به فرصت بدل کنیم گفت: به مناسبت اربعین حسینی طرح نذر کمک به دانش‌آموزان نیازمند برای خرید لوازم‌التحریر ویژه جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان اجرایی شد و توانستیم بیش از 30 پک کامل لوازم‌التحریر به همراه کیف تهیه کنیم که قرار است هفته آینده به دست دانش‌آموزان نیازمند برسد.

وی با بیان اینکه ارزش هر پک تحصیلی بالغ بر 300 هزار تومان است تصریح کرد: این گروه جهادی به همت اعضای خود تا کنون توانسته دل بسیاری از خانواده‌های نیازمند را شاد کند.

فلاحتکار خاطرنشان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی بین خانوارهای نیازمند و توزیع غذای گرم بین محرومان از دیگر کارهای انجام شده این گروه در ماه محرم و صفر بوده است.

گفتنی است؛ اگرچه پیاده روی نجف تا کربلا، زبباترین پیاده‌روی تمام عمر عاشقان سیدالشهدا(ع) است و زائران از ابتدای مسیر، با کوله‌ای سبک و با پای دل، قدم قدم پیش می‌روند اما خادمان گروه‌های جهادی که امسال از این سفر باز ماندند توانستند لبخند را بر لبان بسیاری از کودکان نیازمند شهرشان بنشانند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.