×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024
دغدغه دانش آموزان استثنایی امید فردا صومعه سرا برای ایاب و ذهاب

با لبخند وارد مدرسه می‌شوند و صدای شادی و خنده‌شان از کلاس‌ها به گوش می‌رسد، به‌محض دیدن هم کلاسی هایشان، آغوش باز می‌کنند و لبخند می‌زنند.این، حال و هوای هر روزه مدرسه استثنایی امید فردا است، دانش‌آموزانی که معلولیت برایشان محدودیت ایجاد نکرده و در سنگر مدرسه مشغول تحصیل علم و دانش هستند؛ آینده‌سازانی که آرزو دارند درس بخوانند و دکتر، معلم، مهندس و حتی خلبان شوند و دانش‌آموزانی که حضورشان در مدرسه با سرویس ایاب‌وذهاب گره‌خورده و نبود این امکانات منجر به خانه‌نشینی آنها می‌شود.
با توجه به سنگینی هزینه سرویس مدارس، یکی از مشکلات جدی خانواده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شهرستان صومعه سرا پرداخت هزینه سرویس آنان است.
اغلب این دانش‌آموزان کم توان هستند و خانواده‌های آنان بضاعت مناسبی برای ایاب و ذهاب فرزندان خود را ندارند.
صبح امروز، فرماندار شهرستان صومعه سرا به همراه سرپرست آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان دیگر با حضور در مدرسه استثنایی امید فردا علاوه بر شرکت در جشن روز دانش آموز، از نزدیک مشکلات این مدرسه و دانش آموزان را مورد بررسی قرار داد.
فرزام سیاره مدیر مدرسه امید فردا در این مراسم با بیان اینکه بیش از 80 دانش آموز در این مدرسه ثبت نام کرده اند اما به دلیل سختی راه همه نمی توانند در مدرسه حضور یابند اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی دانش آموزان مدرسه موضوع ایاب و ذهاب است.

وی با بیان اینکه از مسئولان انتظار می رود در این راستا چاره ای بیندیشند تا دانش آموزی به دلیل فقر از تحصیل باز نماند افزود: وسیله حمل و نقل دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به مدارس استثنایی، یکی از نیاز‌های ضروری این قشر برای ادامه تحصیل و انگیزه‌مندی خانواده‌ها واستقبال آن‌ها از فعالیت‌های آموزشی این دانش آموزان است.

سیاره تصریح کرد: دور از ذهن نیست که نبود وسیله ایاب و ذهاب یا همان سرویس مدرسه چالش‌های والدین یک کودک معلول را بیشتر می‌کند.

مدیر مدرسه امید فردا صومعه سرا از دیگر مشکلات این مدرسه را نداشتن وسایل کافی در اتاق بازی عنوان کرد و گفت: از آنجایی که کار کردن با این قشر از دانش آموزان نیازمند تکرار و بازی های فراوان است، نیاز می باشد که وسایل بازی زیادی خریداری شود که در توان بودجه مدرسه نیست و انتظار می رود مسئولان و خیران در این زمینه ورود نمایند.

در ادامه اسفندیار جوشن با بیان اینکه باید مشکلات این مدرسه بررسی شود بیان کرد: قطعا حضور ما در این مدرسه امیدبخش خواهد بود و از این پس بیشتر در این مدرسه حضور پیدا خواهیم کرد.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه با خیرین در راستای حل مشکلات این مدرسه رایزنی خواهد نمود اظهار کرد: هیچ دانش آموزی نباید بخاطر فقر از تحصیل باز بماند.

وی با اشاره به اینکه معلمان این مدرسه زحمات زیادی را متحمل می شوند خاطرنشان کرد: قول می دهیم که در ایام هفته معلم برای قدردانی از معلمان این مدرسه حتما حضور دوباره داشته باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم، فرماندار و سرپرست آموزش و پرورش شهرستان صومعه سرا از دانش آموزان مدرسه استثنایی امیدفردا تجلیل به عمل آوردند و به مناسبت روز دانش آموز هدایایی را اهدا کردند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.