×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
دو نفر از ضاربان محیط‌بانان صومعه سرا دستگیر شدند

گزارش شامگاه سه شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ ساسان اکبری پور اظهار داشت: امروز درگیری بین محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست استان و تعدادی از شکارچیان غیرمجاز در محدوده پناهگاه حیات وحش سرخانکل تالاب بین‌المللی انزلی رخ داد که دو نفر از نیروهای یگان، به شدت زخمی و یک نفر نیز به گروگان گرفته شد.
وی با اشاره به وخامت حال یکی از مجروحان این حادثه افزود:‌ شکارچیان با سلاح سرد و اسلحه شکاری به محیط بانان حمله کردند که در این درگیری دو نفر از نیروها از ناحیه سر و صورت مجروح و برای مداوا به بیمارستان امام خمینی(‌ره) صومعه‌سرا منتقل شدند.
اکبری‌پور در توضیح سرنوشت محیط‌بان به اسارت گرفته شده توسط شکارچیان بیان داشت: با همکاری نیروهای انتظامی و سایر ارگان‌های مربوطه ، محیط‌بان گروگان گرفته شده پس از مدتی آزاد شد اما شکارچیان متخلف از صحنه درگیری متفرق شده و فرار کردند.
به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان ، از همان ساعت های اولیه درگیری ، با اخذ دستور مقام قضایی، دستگیری شکارچیان متخلف در دستور کار قرار گرفت و در نهایت با کمک عوامل انتظامی، دو نفر از ضاربان محیط بانان دستگیر شده و از آنان دو قبضه سلاح شکاری غیر مجاز نیز کشف شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان و فرماندار صومعه سرا نیز در بیمارستان حضور یافته و از محیط بانان مجروح عیادت کردند.
به گزارش ایرنا پاسگاه محیط بانی سلکه در پناهگاه حیات وحش سلکه به مساحت 360 هکتار واقع در روستای هنده خاله، پاسگاه محیط بانی اسپند در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و 500 هکتار واقع در روستای اسپند و پاسگاه محیط بانی سیاه درویشان در منطقه حفاظت شده سیاه کشیم به مساحت چهار هزار و 500 هکتار در روستای سیاه درویشان هستند.
همه ساله با فرارسیدن فصل سرما در مناطق شمالی و قطب شمال انواع پرندگان مهاجر در مسیر کریدور بین المللی مهاجرت خود به بخش های مرکزی و جنوبی کره زمین را از طریق استان گیلان آغاز می کنند و این مهاجرت معمولا از اواسط مهرماه آغار می شود.
منطقه حفاظت شده سیاه کشیم، پناهگاه حیات وحش سلکه و بخش هایی از پناهگاه حیات وحش سرخانکل تالاب بین المللی انزلی از جمله مهمترین زیستگاه های تالابی پرندگان مهاجر بشمار می روند.
تالاب انزلی با مساحتی حدود 20 هزار هکتار بین سه شهرستان انزلی ، صومعه سرا و رشت واقع شده و از مهمترین فرودگاه های پرندگان مهاجر بشمار می رود؛ این تالاب از جالب ترین و بزرگ ترین زیستگاه های طبیعی و مناسب برای تخم ریزی و تکثیر ماهیان و نیز محل زمستـان گذرانی و جوجه‏آوری گونه های زیادی از پرندگان آبزی محسوب می‏شود.
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای 21 هزار هکتار اراضی ملی و حدود سه هزار هکتار اراضی تالابی است.

منبع خبر : ایرنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.