×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
راهیان نور فرصت مناسبی برای تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی

چندسالی است که راهیان‌نور دانش‌آموزی به همت مجموعه راهیان‌نور و با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود و این حرکت عظیم فرهنگی و مهمی در کشور بشمار می‌رود که بدون شک می‌تواند آغازگر یک تغییر و تحول در دانش‌آموزان و نسل جوان جامعه باشد، تغییری که در جنگ نرم امروز بسیار حیاتی و ضروری است.

راهیان‌نور دانش آموزی فرصتی مغتنم برای “شناختناست و امتیاز و فرصت طلایی است که شهدای هشت سال دفاع مقدس به عاشقانشان می‌دهند تا با خودشناسی به خداشناسی برسند و چقدر قشنگ است عظمت پروردگار را در دست‌ها و بیابان های مناطق عملیاتی هشت سال جنگ تحمیلی درک کنند.

دانش آموزانی که به این اردوها عازم می شوند طالب این هستند که یک بار دیگر به این مناطق مشرف شوند و با شهدا به راز و نیاز بپردازند چرا که در این اردوهای معنوی بیش از پیش با مقاومت ها و فداکاری های فرزندان دهه های 50 و 60 این مرز و بوم آشنا می شوند و با الگوگیری از شهیدان در جهت اعتلای نظام و مبارزه با دشمنان قسم خورده اسلام استوارتر و راسخ تر گام بر می دارند.

در این راستا 200 نفر از دانش‌آموزان دختر صومعه‌سرایی به اردوی راهیان نور مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام شدند که در این زمینه با چند تن از مسئولان و دانش‌آموزان به گفت‌وگو پرداخته‌ایم؛

راهیان نور فرصت مناسبی برای تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی

سرهنگ کیا عاشوری، فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا در حاشیه مراسم بدرقه دانش‌آموزان، اظهار داشت: این دانش‌آموزان در قالب اردوی راهیان نور و با استفاده از چهار دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور اعزام شدند.

وی افزود:  آشنایی با ایثارگری‌ها، جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس و تجدید پیمان با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و شهدا از جمله اهداف اعزام این دانش‌آموزان به شمالغرب است.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه ارائه فرهنگ اصیل و ناب انقلاب به نسل امروز باید مد نظر همه مسئولان فرهنگی این کشور باشد، گفت: اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی در راستای تقویت روحیه ایثار و از خودگذشتگی در بین دانش آموزان است.

عاشوری با اشاره به اینکه شهدای شمالغرب کشور بسیار مظلوم واقع شده‌اند، تصریح کرد: اردوی راهیان نور باعث می‌شود تا این عزیزان از نزدیک با آثار به جای مانده از دوران دفاع مقدس آشنا شده و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام را مشاهده کنند.

دفاع مقدس، الگویی برای همه نسل‌ها و عرصه‌ای برای تربیت جوانان است

فاطمه ابراهیم‌زاده، مبلغه اعزامی به این اردو خاطرنشان کرد: برای پیشرفت و توسعه امروز جامعه، نیاز به فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی داریم.

وی اظهار داشت: در این اردو دانش‌آموزان خواهند دانست که امنیت و آرامش خود را مدیون شهدایی هستند که از جان خود گذشتند و در سخت‌ترین شرایط با دشمن تا دندان مسلح جنگیدند تا نگذارند ذره‌ای از خاک وطن به دست دشمن بیفتد.

این مبلغه افزود: راهیان‌نور نظیر یک فناوری برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده به ویژه گروه سنی دانش‌آموزی و دانشجویی است.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه دفاع مقدس، الگویی برای همه نسل‌ها و عرصه‌ای برای تربیت جوانان است، گفت: بحث‌های عقیدتی و دینی در یادمان‌ها، برگزاری نماز جماعت و سخنرانی، بیان احکام و پرسش و پاسخ در حوزه عقیدتی دینی از جمله موضوعات مورد بحث توسط مبلغین راهیان نور است.

درک کامل ارزش‌های دینی و معنوی توسط دانش آموزان در اردوهای راهیان نور محقق می‌شود

مائده قاسم‌پور، یکی از دانش‌آموزان اعزامی به شمالغرب کشور با بیان اینکه برای دومین بار است که به این اردو می روم، تصریح کرد: رفتن به سرزمین نور آرامشی را به وجود می‌آورد به گونه‌ای که شهدا را با اتمام وجود در آنجا لمس می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این اردوها تاثیرات زیادی بر روی من و هم نسل‌هایم دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به جنگ نرم دشمن و فضای مجازی، اگر برنامه‌های فرهنگی راهیان نور افزایش پیدا کند قطعا تاثیرگذاری آن بر روی دانش‌آموزان چند برابر است.

این دانش‌آموز صومعه‌سرا با تاکید بر اینکه درک کامل ارزش‌های دینی و معنوی توسط دانش آموزان در اردوهای راهیان نور محقق می‌شود، افزود: گر ما در زمان هشت سال دفاع مقدس حضور نداشتیم اما با حضور خود به اثبات رساندیم که امروز از این واقعه مهم بی‌تفاوت عبور نخواهیم کرد.

گفتنی است؛دانش‌آموزان دختر صومعه‌سرایی به مدت 3 روز از مناطق عملیاتی بازی دراز، یادمان‌های قصر شیرین و مرصاد بازدید و در رزمایش مردان افلاکی شرکت می‌کنند.

گزارش از مائده فلاحتکار ضیابری

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.