×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
رشد ۱۰۰ درصدی عواید موقوفات در شهرستان صومعه‌سرا

حسن راستاد در همایش یاوران وقف که در سالن فارابی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: وقف میراث جاویدان و احسان ماندگار است و اسلام نسبت به آن تاکید دارد.

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه اسلام انسان‌ها را از مال‌اندوزی نهی و بر وقف این صدقه جاریه تشویق کرده است، افزود: ائمه اطهار(ع) موقوفاتی داشتند و یا موقوفات را اداره می‌کردند.

وی با بیان اینکه وقف اختصاص به دین مبین اسلام ندارد و در همه ادیان وجود دارد، گفت: وقف در دین اسلام توسعه بیشتری داشته و سبب اوج پیشرفت علمی علما بوده است.

راستاد با بیان اینکه فعالیت‌های انقلابیون از مراکز وقفی همچون مساجد، حسینیه‌ها و حوزه‌های علمیه آغاز شده است، تصریح کرد: وقف پشتوانه محکمی برای اهداف انقلاب اسلامی بوده است.

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا یکی از برنامه‌های اصلی نهضت میرزاکوچک را بحث ساماندهی موقوفات عامه دانست و خاطرنشان کرد: در دوره پهلوی متاسفانه موقوفات به یغما رفت و در آن زمان حاکمان جور، موقوفات را به نام خود سند مالکیت زدند اما با پیروزی انقلاب اسلامی و با فتوای تاریخی امام راحل مبنی بر اینکه موقوفات باید به حال وقفیت باقی بماند، هزاران موقوفه دوباره احیا شد.

وی با اشاره به اینکه واقف در اصل اموال و دارایی خود را برای بعد از حیات دنیوی تنظیم کرده و اموالش را برای بعد مرگش مدیریت می‌کند، اظهار کرد: مال وقفی قابل بخشش نیست و به ارث نمی‌رسد بلکه جاویدان و ماندگار است.

راستاد با بیان اینکه وقف خدمات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشت و … را به جامعه ارائه می‌دهد، افزود: در شهرستان صومعه‌سرا 65 بقعه متبرکه است که از این تعداد 10 بقعه شاخص هستند.

رییس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه 364 موقوفه در این شهرستان وجود دارد، گفت: تعداد مستاجرین موقوفات پنج هزار تن است.

وی با بیان اینکه نیات و مصارف موقوفات شهرستان در جهت ترویج شعائر دینی، کمک به فقرا، نیازمندان و دانش‌آموزان نیازمند است، تصریح کرد: در سطح شهرستان با همکاری کارمندان اوقاف با هدفمندی و استفاده حداکثری از فرصت‌ها توانستیم عواید موقوفات را در شهرستان نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد دهیم.

راستاد خاطرنشان کرد: از این عواید، 20 میلیون تومان به دانش‌آموزان یتیم بی‌بضاعت و دارو و درمان نیازمندان و 13 میلیون تومان هم به مساجد شهرستان مساعدت شد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.