×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
زنبورها این مرد گوراب زرمیخی را نیش نمی‌زنند

در پی انتشار تصویر مرد زنبوری در رسانه‌ها، جست‌وجو برای یافتن این مرد که با زنبورهای عسل دوست بود آغاز شد سرانجام او را در روستای مهویزان گوراب زرمیخ صومعه‌سرا در استان گیلان یافتیم.

جهانگیر برادران نصیری 63 ساله معلم بازنشسته‌ای که 35 سال است به زنبورداری مشغول است و ارتباط خوبی با زنبورهای عسل دارد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: من علاقه خاصی به زنبورداری و زنبورها دارم؛ تا کسی علاقه‌مند نباشد نمی‌تواند در این شغل موفق شود.

مرد زنبوری گیلانی در حالی‌ که لباس مخصوص کار با زنبورها را هم نپوشیده است با اشاره به دوستی با زنبورهای عسل خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد با زنبورها کار کند باید با آرامش خاصی با آنها برخورد کند و آنها را عصبانی نکند.

وی با آرامش خاصی با ذکر “بسم الله الرحمن الرحیم” برای ما کندوها را می‌گشاید و با تشریح فعالیت زنبورها در طی شبانه‌روز عنوان می کند: زنبورها در سلول‌های شش ضلعی در رفت و آمد هستند و یکی از مشکلات زنبورها “کنه واروا” است.

برادران نصیری با بیان اینکه “کنه واروا “یکی از آفات مهم در زنبورداری است که شناسایی و کنترل آن بسیار مهم است تصریح کرد: دارویی این کنه در بازار موجود نیست و ما در این حوزه دچار مشکل هستیم.

مرد زنبوری گیلانی با اشاره به اینکه روزی که این تصویر ثبت شد زنبورها به همراه ملکه‌ تمام صورت و قسمتی از بدنم را پوشانده بودند افزود: اما یک مرد چینی هم که بدن خود را با عسل پوشانده بود و زنبورها احاطه‌اش کرده بودند نامش در رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

وی با تاکید بر اینکه من بدون افزودن عسل به سطح بدنم این تصویر را ثبت کردم، ولی اسم من در رکوردها ثبت نشد خاطرنشان کرد: اگر 2 روز زنبورهایم را نبینم مثل اینکه چیزی را گم کرده ام و به این موجودات علاقه خاصی دارم.

برادران نصیری با بیان اینکه دولت از کشاورز به‌خوبی حمایت نمی‌کند اعلام کرد: زنبورداری شغل پردرآمدی است که جوانان می‌توانند وارد این شغل شوند و کسب درآمد کنند و از دولت می‌خواهیم از زنبورداران حمایت کند.

مرد زنبوری گیلانی ضمن تشریح نظم و ترتیب و قوانین خاص اجتماع زنبورهای عسل اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم از زنبورعسل به‌عنوان نشانه‌ای از قدرت خویش نام‌برده و از وحی به این حشره شگفت‌انگیز در آیات قرآن سخن می‌گوید.

گزارش از سارا ناصری

منبع خبر : تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.