×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
زندگینامه شهید جعفر اخوان توکلی

سپاس بی حد خدای را سزاست که خود شاهد بر خود و اولین شهید بر عالم است و لباس شهادت را زیباترین قرارداد و به تن بندگان برگزیده خود اختصاص داد.
درود خداوند و فرشتگان درگاهش بر پیامبر شاهد و امامان شهید که بر جمیع شهدای تاریخ امامند.
خلعت شهادت رزق کریم و ویژه خدا است که ملائک پروردگار بر تن بندگانی می پوشند که به یک تجارت سودمند دست زدند و جان خود را دادند و رضوان خداوند را ستادند.
آری این بندگان برای شرفیابی به آستان قدس ربوبی و حضیره قدس بهشتی و بهشت رضوان ،خلعت نورانی و زیبای شهادت پوشیدند و وارد شدند.
شعاع نورانی،وسعت خوشبختی و دایره فرح شهید آنقدر گسترده است که افزون بر خانواده و  بستگان درجه یک،ده ها همسایه و هم وطن و خدمتگذار آستان شهیدان را نیز در شعاع ، وسعت و دایره خود قرار می دهند و پس از انبیاء و معصومین دست و دلبازترین شافعان روز جزا هستند.
می‌خواهیم هر روز هفته را با نامی و یادی از این ستاره‌ها،‌ شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛
باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت،شهامت،مجاهدت و شجاعت…انشالله

زندگینامه شهید

شهید جعفر اخوان توکلی در تاريخ 03/ 01 / 1339 در روستای ماتک شهرستان صومعه سرا چشم به جهان گشود . با آغاز جنگ تحمیلی به سوی جبهه های جنگ حق علیه باطل شتافت و پس از رشادت های فراوان در 28 تیر ماه سال 61 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر به درجه رفيع شهادت نائل آمد. مزار این شهید گرانقدر در زادگاهش قرار دارد.

گلچینی از وصیت نامه شهید
* برای احیای حکومت اسلام بعد از 1400 سال و نیز برای پیاده شدن احکام و قوانین خدا کشته شدم و تنها متعلق به خانواده ام نیستم ،  بلکه متعلق به تمام ملت مسلمان و اسلامی هستم.

* امیدوارم شهادت فرزند و برادر حقیر شما در مقابل خون شهدا و دیگر شهدا صدر اسلام موجب پیروی از قوانین اسلام و خدا شده و نیز موجب اطاعت بی چون و چرا شما از امام و رهبر عزیزمان باشد.
* از خودتان مایه بگذارید ، چرا که اسلام برای آبیاری خود احتیاج به خون دارد تا این درخت پرفروغ اسلام آبیاری شود که همه مستضعفین در زیر سایه او قرار گیرند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.