×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
زندگی نامه شهید مدافع حرم محمد اتابه+عکس

بسمه تعالی

زندگینامه شهید محمد اتابه

شهید محمد اتابه فرزند علی در پانزدهم مرداد سال 1366 در شهر شهیدپرور گوراب زرمیخ از شهرستان صومعه سرا استان گیلان و در خانواده ای مذهبی و با عشق به اهل بیت دیده به جهان گشود.

پدرش کشاورزی ساده دل و متدین بود که بیش از همه چیز به رزق حلال اهمیت میداد.

محمد دوران تحصیل خود را در زادگاهش شهر گوراب زرمیخ سپری کرد.

این شهید دوران ابتدایی را در مدرسه حافظ و دوره راهنمایی را در مدرسه شهید پورنصیری درس خواند و همچنین دیپلم خود را نیز از دبیرستان شهید خداپرست أخذ نمود.

محمد در دوران نوجوانی و جوانی فعالیت های فرهنگی و آموزشی زیادی را در مسجد جامع محل و حوزه بسیج شهید بهشتی داشت.ایشان در برگزاری یادواره های شهدا به صورت ویژه کمک میکرد و نقش بسزایی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ایفا می نمود.

محمد بعد از گرفتن دیپلم در آزمون ورودی دانشگاه افسری امام حسین (ع) شرکت کرد و پس از فارغ التحصیلی در مقطع لیسانس در سال 1389 به عضویت رسمی لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان درآمد.

شهید محمد اتابه در سال 1389 ازدواج و درسال 1393 تنها یادگار  او، امیرحسین به دنیا آمد.

این شهید در طول مدت خدمت همواره درحال انجام مأموریت در جبهه های شمالغرب بود.

شهید اتابه در دی ماه سال 1394 برای اولین بار عازم سوریه شد و پس از دوماه دوری از خانواده و فرزندش به دیار خود بازگشت،ولی عشق به اهل بیت به ویژه حضرت زینب(س) اجازه نداد که او را از سوریه و حریم عمه سادات دور نگه دارد.

او حدودا پس از 8 ماه درحالیکه تنها 2 روز که از مأموریت قبلی خود بازگشته بود برای بار دوم عازم سوریه شد و سرانجام در منطقه آکادمی نظامی3هزار(همدانیه) شهر حلب در 9 آبان ماه سال 1395 در روز یکشنبه بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه سر به رفقای شهید خود پیوست و به آرزویی که سال ها برای آن تلاش کرده بود رسید.

پیکر مطهر این شهید پس از یک روز به خاک میهن بازگشت و به زادگاهش منتقل شد و در جوار آستان مقدس آقا سید ابراهیم(ع) و چند تن از شهدای دفاع مقدس واقع درگلزار شهدای شهر گوراب زرمیخ آرام گرفت و توفیق اولین شهید مدافع حرم شهرستان صومعه سرا ، هفدهمین شهید مدافع حرم استان گیلان و هشتاد و نهمین شهید بخش میرزاکوچک نصیب او شد.

(ان شاالله که این شهید والامقام در روز محشر شافع ما باشد)

والسلام

  1. محمد

    محمد اتابه انسان پاک و مومنی بود در عین جوانی عاشق روحیات معنوی و دلبسته به اهل بیت, یادمه میگفت توی دوران دانشگاه افسری چند روز مشکل مادی داشته به حالتی که مبلغ کافی رو برای اومدن به مرخصی نداشته و دل سپرده به خدا و امام زمان که راهی براش باز بشه و در همون ساعات توی یه مسابقه ورزشی در دانشگاه افسری مبلغی به عنوان تیم اول برنده میشن و مشکلش رفع میشه, میخواست بفهمونه در هر موقعیتی از خدا بخوای بهت برکت میرسونه, روحش شاد

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.