×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024
سفره‌های بی تکلف افطار بچه‌های مسجد جامع شاندرمن

میرزاکوچک نیوز- مائده فلاحتکارضیابری؛

برگزاری مراسم افطاری ساده در مساجد و سطح شهر سبب نزدیکی بیشتر روزه‌داران و حتی دیگر مردم می‌شود، مقام معظم رهبری از چندین سال پیش مردم را به افطاری‌های ساده توصیه کرده‌اند، افطاری‌هایی که سبب نزدیک‌تر شدن آدم‌ها به هم می‌شود.

 

یکی از اتفاقات بسیار زیبایی که این روزها با شروع ماه مبارک رمضان در اقصی نقاط کشور و به تبع آن در شهرستان ماسال شاهد آن هستیم وجود سفره‌های پر شور و صمیمانه افطاری ساده است.

 

افطاری دادن به دیگران نیز یکی از سنت‌های مستحب می‌باشد و به خصوص افطاری و طعام دادن به فقرا و نیازمندان که یکی از مسائلی می‌باشد که در اسلام سفارش‌های فراوانی به آن شده است.

 

این بار تصمیم به تهیه گزارش از مراسم افطاری مسجد جامع شاندرمن گرفته ایم، مسجدی که در 30 شب ماه مبارک رمضان میزبانی از مهمانان خدا را بر عهده دارد و هر شب سفره افطاری در این مسجد پهن است.

 

نزدیک غروب که می‌شود شور و نشاط خاصی نوجوانان و جوانان این مسجد را فرا می‌گیرد و روزه داران سعی می‌کنند تا به هنگام شنیدن صدای اذان در مسجد حضور یابند و همزمان با اذان مغرب مسجد پر از مردان، زنان و کودکانی می‌شود که مشتاقانه برای اقامه نماز جماعت آمده‌اند.

 

علاوه بر پایی نماز جماعت، سفره‌های ساده افطاری در میان نمازگزاران و به خصوص نیازمندان جلوه زیبایی دارد که روزه‌داران با افطاری ساده و مختصر افطار می‌نمایند.

 

حجت‌الاسلام عبدالحسین فنایی-امام جماعت مسجد جامع شاندرمن- اظهار کرد: در روایات ما تاکید بسیاری بر افطاری حتی با چند دانه خرما شده است.

 

وی افزود: اگر فردی بخواهد این سنت الهی را جاری کند نباید خود را به زحمت و تکلف بیندازد بلکه باید با تدارک یک افطاری ساده در ثواب این امر پسندیده شریک شوند و در عین حال شرایطی را فراهم کنند که افراد ناتوان از نظر مالی هم بتوانند در این امر شرکت کنند.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن گفت: چند سالی است که به کمک خیرین مسجد، هر شب در ماه مبارک رمضان سفره افطاری ساده در این مسجد پخن می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فنایی تصریح کرد: باید در این ماه تمرین دوری از اسراف را کنیم تا بتوانیم در دیگر ماه‌ها سفره‌های تجملاتی را کنار گذاشته و سفره‌های ساده پهن کنیم.

 

وی با اینکه مهمان خداوند بودن سعادتی است که در ماه مبارک رمضان نصیب بندگان نیک سیرت پروردگار می‌شود، بیان کرد: رمضان ماهی است که همه بر سر خوان گسترده رحمت خداوندی زانو می‌زنند.

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن خاطرنشان کرد: افطاری دادن در مسجد سبب دوستی‌های بیشتر بین مومنین شهر و همچنین بهانه‌ای برای ورود کودکان و نوجوانان به مسجد می‌شود.

 

یکی از بازاریان شاندرمن با بیان اینکه یکی از محسنات افطاری خوردن در مساجد، خواندن نماز اول وقت و خواندن یک صفحه از قرآن کریم است، گفت: نشستن همه روزه‌داران در کنار هم بر سر سفره افطار فارغ از شغل و درآمد نشان از همدلی است که در ماه مبارک رمضان بیشتر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این افطاری‌ها برکت دارد و هیچ کسی گرسنه از خانه خدا بیرون نمی‌رود، تصریح کرد: حتی کسانی هم که روزه نمی‌گیرند با نشستن در کنار روزه‌داران، محبتشان به هم زیاد می‌شود.

 

این شهروند شاندرمنی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، خیلی‌ از اقوام به دلیل هزینه بالا، دیگر از افطاری دادن و دور هم بودن اجتناب می‌کنند این در صورتی است که این افطاري‌هاي ساده در مساجد ثابت می‌کند می‌توان در کنار هم بود و گفت، شنید و خندید.

 

گفتنی است؛ با آمدن ماه خدا همه کارهای بوی قرب الهی گرفته است و در این میان افطاری دادن سنت حسنه‌ای است که بزرگان دین و مذهب بر آن تاکید دارند و به همین دلیل در این ماه خیلی از مردم در تکاپو افطاری دادن به مومنان روزه دار هستند تا توشه‌ای برای آخرت خود جمع کنند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.