×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
سیاه‌پوش کردن مساجد و تکایای صومعه‌سرا در استقبال از ماه محرم

روزهای ماه ذی‌الحجه در حال سپری شدن و رو به پایان است و شور و حال خاصی در میان اقشار مختلف مردم از بزرگ و کوچک، مرد و زن و پیر وجوان نمایانگر شده است.

شور حسینی که هر سال بیشتر از سال قبل خود را در میان مردم نشان می‌دهد سبب شده تا مردم از هر قشری به استقبال این ماه پر غم و اندوه روند و مساجد، تکایا و هیئات مذهبی را آماده برای عزاداری ماه شهادت سید و سالاران شهیدان و 72 تن از یاران باوفایش کنند.

مردم شهرستان صومعه‌سرا نیز همانند مردم سراسر کشور در آستانه ماه محرم الحرام، آماده میزبانی از عزاداران حسینی می‌شوند و جوانان و نوجوانان این شهرستان، عاشقانه مجالس عزای سید و سالار شهیدان را بر پا می‌کنند.

در این روزها که هنوز چند روز به ماه محرم باقی مانده، جوانان و نوجوانان با اشتیاقی وصف نشدنی در حال آماده سازی مساجد، تکایا و حسینیه‌ها هستند و این مکان‌ها را با پارچه‌های سیاه، آماده ماه محرم می‌کنند.

حال و هوای محرم از یک هفته مانده به این ماه، شهرها، کوچه‌ها و خیابان‌ها را در بر گرفته و هر کسی در تکاپوی آن است که بتواند با دلی پاک و سرشار از عشق حسینی به استقبال از آن رود.

عزادارن حسینی، قدر مجالس عزاداری را بدانند

امیرحسین، جوان صومعه‌سرایی که در حال آماده کردن یکی از مساجد این شهرستان برای ماه محرم است، اظهار داشت: با نصب پارچه سیاه و پرچم‌های منقش به اسامی ائمه اطهار و حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام) و زدودن گرد و غبار از وسایل تکایا و مساجد خود را برای آغاز ماه محرم آماده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای فرا رسیدن به ماه محرم لحظه شماری می‌کنم، افزود: همه زندگیم را مدیون امام حسین (علیه‌السلام) هستم و زندگیم را فدای سید سالار شهیدان می‌کنم.

این جوان صومعه‌سرا با اشاره به اینکه جوانان هیئتی شهرستان با تلاش‌های شبانه‌روزی، از مدت‌ها قبل خود را برای این ماه آماده کرده‌اند، گفت: شور حسینی همراه با شعور باید باشد تا بتوان درس آزادگی و معرفت را از عاشورا گرفت.

این جوان صومعه‌سرایی با بیان اینکه جوانان نباید فقط ماه محرم را به عشق سینه‌زنی، در هیئات و مساجد حاضر شوند، تصریح کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، عزادارن حسینی قدر مجالس عزاداری را بدانند، از این مجالس استفاده کنند و روحاً و قلباً این مجالس را وسیله‌ای برای ایجاد ارتباط و اتّصالِ هرچه محکم‌تر میان خودشان و حسین‌بن‌علی (علیه‌السّلام)، خاندان پیغمبر و روح اسلام و قرآن قرار دهند.

شرکت و خدمت در مجالس ماه محرم تنها نخ ارتباط برخی مهمانان امام حسین با خداست

رضا، یکی دیگر از جوانان صومعه‌سرا که در حال سیاه پوش کردن مسجد است، با بیان اینکه ماه محرم، شروعی فصلی دوباره در زندگی است، خاطرنشان کرد: فارغ از حجم فراوان کارهای اجرایی، به راحتی می‌توان معنوی‌ترین لحظات را در همین فعالیت‌ها پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در روزهای عزاداری امام حسین (علیه‌السلام) پای خیلی‌ها از هر قشری به مساجد و هیئات مذهبی باز می‌شود، اظهار داشت: در صددیم تا با سیاه‌پوش کردن و نصب پرچم‌های مزین به نام اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) و برگزاری برنامه‌های جذاب، سبب ماندگاری افراد در این مکان‌ها شویم.

این جوان هیئتی صومعه‌سرایی با بیان اینکه شرکت و خدمت در مجالس ماه محرم تنها نخ ارتباط برخی مهمانان امام حسین با خداست، افزود: ما نباید کاری کنیم که عامل خاموش شدن این آخرین سوی امید باشیم.

رضا گفت: عشق به امام حسین (علیه‌السلام) یک عشق وصف ناشدنی و جاودانه است و ما نیز در این ایام همه سعی خود را برای برپایی مراسم ‏های عزاداری این امام بزرگوار و در شان آن به کار می ‏گیریم.

گفتنی است؛ پرچم‌های سیاه وسبز منقش به نام مبارک امام حسین (علیه‌السلام) و علمدار کربلا با پارچه نوشته‌هایی با شعر معروف محتشم کاشانی با مضمون « باز این چه شورش است که در خلق عالم است» در مساجد، تکایا، هیئات مذهبی، خیابان‌ها و بازارهای این شهرستان به چشم می‌خورد و چهره شهر رنگ عزا و ماتم به خود گرفته است.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.