×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
شمیم عطر رضوی در شهرستان صومعه سرا پیچید

مردم شهرستان صومعه سرا امسال نیز همزمان با آغاز دهه کرامت ضمن برگزاری جشن ها در سطح مساجد، هیئت های مذهبی و حسینیه ها چشم انتظار ورود شمیم عطر رضوی که خادمان حرم مطهر باخود همراه دارند، بودند.

بالاخره انتظار به سرآمد صبح امروز (پنج شنبه) چشمان مردم شهر نیلوفران آبی به پرچم مقدس و متبرکه بارگاه مطهر رضوی امام رضا(ع) روشن و دیده ها نمناک شد.

از گوشه و کنار این شهر مردم دسته دسته به سمت میدان اصلی تولمشهر از توابع بخش تولمات و همچنین مصلای مسجد جعفری صومعه سرا گرد می آمدند تا اگر این روزها سعادت حضور در بارگاه ملکوتی و مطهر امام غریب، ضامن آهو حضرت امام رضا(ع) را نداشته اند دستی بر پرچم متبرک این بارگاه کشیده و دلی سبک کنند.

در طول مسیر حرکت، مردم از کوچک و بزرگ، پیر و جوان با بوسه زدن بر پرچم آستان و اهدای دسته های گل، صحنه های به یادماندنی از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت (ع) را به نمایش گذاشتند.

بانوی میانسال صومعه سرایی که نم اشک در چشمانش مشخص بود گفت: امسال چند بار سفر زیارت به مشهد مقدس برای من و خانواده فراهم شد ولی هر بار به دلایلی مسیر نشد.

وی با هق هق گریه ادامه داد: بر سر سجاده نماز از امام رضا (ع) خواسته بودم اگه نتوانسته ام به این سفر بیایم حداقل در زمان حضور خادمان حرمش بتوانم حضور یافته و دستی بر پرچم متبرکه بارگاهش بِکشم که این امام رئوف صدای ناله های من را شنید و امروز در این مراسم حضور دارم.

بانوی صومعه سرایی در ادامه خاطرنشان کرد: مهم ترین وظیفه ما به عنوان پیروان اهل بیت (ع) ادامه دادن مسیر حق و توجه به دستورات و توصیه های این بزرگان است.

وی بابیان اینکه زندگی ائمه اطهار را باید الگوی زندگی خود قرار دهیم، تأکید کرد: با الگوسازی این عزیزان برای خود در مسیر درست حرکت می‌کنیم.

 در ادامه این مراسم یکی از خادمان حرم رضوی با اشاره به ویژگی های شخصیتی و رفتاری امام رضا (ع)، هدف از حضور کاروان خادمان حرم رضوی در شهرهای مختلف را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی اعلام کرد.

 گفتنی است امسال ۷۰۰ شهر و روستا در سطح کشور و ۳۰ کشور اروپایی و آفریقایی میزبان خادمان حرم مطهر رضوی در قالب کاروان «زیرسایه خورشید» هستند.

لازم به ذکر از در طول مدت ۱۰ روز دهه کرامت ۵۰ نقطه استان گیلان نیز شاهد حضور خادمان حرم رضوی و برگزاری جشن های «زیرسایه خورشید» بوده و هستند./مهر

.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.