×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
شکل اجرای عزل شهردار قانونی انجام شد

به گزارش میرزا کوچک نیوز،پس از آنکه حسن آقاجانی شهردار صومعه سرا با رای اعضای شورا عزل شد ، وی شکایتی را در محاکم قضایی طرح کرد که بموجب آن روز گذشته و با اعلام سید احمد طالبی رئیس دادگستری شهرستان صومعه سرا مقرر شد حکم مصوبه عزل شهردار صومعه سرا تا اطلاع ثانوی و بررسی آن متوقف و آقاجانی به سمت خود در شهرداری بازگردد.

در همین راستا حسین اسمعیل پور فرماندار صومعه سرا با تشریح اتفاقات پیچیده ی رخ داده مابین شورای شهر و شهردار صومعه سرا گفت: شورای شهر حق عزل و نصب شهردار را دارد، همانطور که سه سال قبل شهردار منصوب کردند، همانطور هم در تاریخ 20 اردیبهشت آقاجانی از شهرداری صومعه سرا عزل شد.

وی ادامه داد: پس از عزل شهردار صومعه سرا، صورت جلسه به فرمانداری آمد و پس از انطباق با قوانین این مصوبه تایید شد. با توجه به اینکه شکل کار کاملا صحیح بوده و ابتدا تذکر و پس از آن مدت زمان مشخص که 10 روز بوده و استیضاح و روال قانونی به صورت کامل صورت گرفت. شکل اجرای عزل شهردار صومعه سرا بصورت قانونی انجام شد.

فرماندار صومعه سرا اظهار داشت: اما مسئله اینجاست که شهردار صومعه سرا موضوع را به محاکم قضایی برده و عنوان کردند که بنده پاسخ استیضاح را داده ام و اعتراض خود را به محتوای استیضاح اعلام داشتند. که حکم فعلی بصورت موقت برای ادامه ی فعالیت وی صادر شد.

اسمعیل پور تصریح کرد: این مسئله در کشور نادر بوده و در حال حاضر بررسی هایی برای چگونگی اقدامات لازم در حال انجام است.

وی در خصوص اینکه آیا چنین مسئله ای موجب ایجاد مشکل میان شهردار و شورای شهر برای ادامه ی خدمات شهری نخواهد شد تاکید کرد: این یک موضوع نادر بوده و بنده معتقدم که مشکلات بعدی خواهیم داشت، بلاخره شورای شهر یک تشکیلات قانونی است و دارای شرح وظایف و مقررات خود است و بر اساس آنچه که قانونی بوده عمل کرده است و منطبق بر حوزه ی کاری ما  وزارت کشور بوده، اما آنچه که اتفاق افتاده و به مراجع قضایی ارجاع پیدا کرده است نیز قانونی است./خزر

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.