×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
صومعه‌سرا غرق در ماتم/ صومعه‌سرا عزادار شهادت امام حسن عسگری(ع) شد

میرزاکوچک نیوز_عقیل گنجه: جای‌جای این شهرستان در رثای سفیر ۲۸ ساله انسانیت، نور امامت و نگین فیروزه سامرای سده سوم هجرت، یازدهمین امام شیعیان امام حسن عسگری(ع)، غرق در ماتم شد و مساجد از شامگاه گذشته تا به امروز میزبان عزاداران عسگری هستند.

 

مساجد و تکایای شهرستان صومعه‌سرا امروز میزبان مردان و زنانی است که در عزای یازدهمین پیشوای متقیان، امام حسن عسگری(ع) سیاه بر تن کرده‌اند تا امام عصر(عج) را در عزای پدر تنها نگذارند.

 

مردم ولایتمدار صومعه‌سرا در سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) با برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در تکایا، مساجد و حسینیه‌ها عشق و دلدادگی خود را نسبت به آن امام همام و خاندان مطهرش نشان دادند.

 

حرم مطهر بقاع متبرکه صومعه‌سرا نیز سیاه پوش شده و برنامه های عزاداری در این اماكن مقدس برپا و مردم با رعایت کامل پروتکل‌های  بهداشتی بر سر و سینه می زدند سوگواری كردند.

 

در عصر حكومت و خلافت متوكل سفاك‌ترین خلفای بنی عباس، ابومحمد حسن بن علی، امام یازدهم از ائمه(ع) و سیزدهمین معصوم از چهارده معصوم(ع)، در شهر تاریخی و پایگاه نشر اسلام مدینه در خانه امام هادی دهمین پیشوای جهان اسلام و از یك مادر دانشمند و پرفضیلت دیده به جهان گشود، مادرش بانویی صالحه و عارفه به نام سوسن یا حدیثه یا سلیل بود كه بانوان مدینه از محضر پر فیض او بهره های علمی می‌بردند.

دوران زندگی كوتاه امام حسن عسكری بر سه دوره مشخص تقسیم می شود كه شامل پنج سال در حجاز در شهر زادگاه خود در حضور و مراقبت پدر بزرگوارش، 16 سال در عراق قبل از دوران امامت وپیشوایی و هفت سال دوران كوتاه و پربار امامت و زعامت در عراق.

امام حسن عسگری بیانی شیرین و جذاب و شخصیتی الهی، باشكوه و وقار و مفسری بی نظیر برای قرآن مجید بود. راه مستقیم عترت و شیوه صحیح تفسیر قرآن را به مردم و به ویژه برای اصحاب بزرگوارش در ایام عمر كوتاه خود روشن كرد.
امام حسن عسكری در هشتم ماه ربیع الاول سال 260 هجری به شهادت رسید و مزار مطهر این امام بزرگوار در سامرای عراق است.

 

 

 

 

 

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.