×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
ضرورت اجرای دقیق مصوبات ستاد کرونا در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی

ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع)، تبریک پیشاپیش عید سعید قربان و نیز هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی و قدردانی از تلاش‌های فعالان این بخش در همراهی با این ستاد اظهار داشت: امروز در حالی شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز کرونایی گیلان ثابت مانده؛ که با اضافه شدن تالش، بر شمار یکی از شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی استان افزوده شده است.

استاندار گیلان با یادآوری برگزاری جلسه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه در پنجشنبه هفته گذشته، به تقویت چشمگیر زیرساخت‌های درمانی و امکانات بیمارستانی استان طی سال‌های اخیر به‌ویژه دو سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا، هیچ بیماری از دریافت خدمات پزشکی محروم نماند.

وی ادامه داد: قرارداد انجام دو پروژه مهم احداث بیمارستان جایگزین پورسینا و تکمیل دانشکده پزشکی، اقدام مهم دیگری در استمرار انجام پروژه‌های عمرانی عرصه سلامت بود و البته پایگاه‌های اورژانس شهری هم باید اضافه شوند.

زارع با بیان اینکه رعایت دقیق توصیه های بهداشتی هم وظیفه ای ملی و هم اقدامی لازم برای حفظ سلامت عمومی است، اضافه کرد: لازمست از کادر پرتلاش درمان و مدافعان عرصه سلامت که با جدیتی ستودنی، جلوه های ماندگاری از ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند نیز مجدداً قدردانی کنم.

وی بار دیگر بر ضرورت توجه همگان به اجرای پروتکل‌های بهداشتی در عرصه فردی و اجتماعی و افزایش سطح مراعات توصیه‌ها به میانگین کشوری و حتی بالاتر از آن، تاکید کرد و گفت: نظارت جدی‌تر بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن، اصناف و ادارات مورد انتظار است.

استاندار گیلان ادامه داد: مقررات بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا باید در شهرهای قرمز و نارنجی به طور کامل اجرا و همچنین پایش ها در این زمینه با دقت در دستور کار باشد.

وی یادآور شد: تجربه موفق مقاطع مختلف زمانی طی ۱۷ ماه گذشته نشان می دهد با افزایش آگاهی‌های عمومی از خطرات عادی انگاری و نقش کم توجهی ها به توصیه های بهداشتی در افزایش همه گیری بیماری، توانسته ایم با همکاری خوب شهروندان، بر مشکلات فائق آییم.

زارع با بیان اینکه برخی موسسه ها همچون بانک ها و مردم بعضی شهرستان‌های استان از دستورالعمل‌ها مراعات بیشتری داشته اند، ادامه داد: صداوسیما و کمیته رسانه و فضای مجازی، با تولید محتوا و انتشار آن، هشدارهای لازم را به هم استانی‌ها اعلام دارند.

وی اضافه کرد:  با در نظر داشتن آمارهای اعلامی از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان، باید آگاهی بخشی‌های عمومی از علائم سویه‌های جدید ویروس، لزوم جدی انگاشتن آن و مراجعه سریع به پزشک استمرار داشته باشد.

وی همچنین گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت کرونایی کشور و مناسبت های پیش رو از جمله اعیاد غدیر و قربان و ماه محرم، تصمیماتی اتخاذ کرد از جمله اینکه مصوبات سال گذشته برای برگزاری مراسم مناسبت ها تمدید شد.

استاندار گیلان همچنین بیان داشت: زمان مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان که تا پایان تیرماه بود، یک ماه اضافه و تا پایان مردادماه، تمدید شد.

وی به فرمانداران نیز تأکید کرد که همکاری های لازم برای انجام واکسیناسیون گسترده را داشته باشند.

گفتنی است، در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد مدیریت کرونای گیلان گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.

منبع خبر : شبستان
  1. سعید

    آقای رئیس جمهور هرچه سریعتر استاندار اصلاح طلب را برکنار نمائید و یک استاندار قوی و مردمی برای استان گیلان منصوب نمائید.متشکرم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.