×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
فرهنگ استفاده درست از علائم راهنمایی رانندگی به حفظ جان و مال مردم کمک می کند

مهندس فتح اللهی ظهر دیروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان صومعه سرا که در محل فرمانداری برگزار شد گفت: هرسال شاهد این هستیم که توسعه مسیرهای تردد و جاده ها با صرف هزینه های بسیار توسط دولت انجام می شود ولی متاسفانه بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی بستری برای کشته شدن افراد می شود که اصلی ترین عامل شخص راننده است.

وی بابیان اینکه در کشورهای توسعه یافته هیچگونه میدان و سرعتگیر و … وجود ندارد و صرفا فقط از علائم راهنمایی و رانندگی استفاده می شود گفت؛ فرهنگ استفاده درست از علائم راهنمایی رانندگی به حفظ جان و مال مردم کمک می کند.

فتح اللهی اظهار داشت؛ در بحث ترافیکی عدم استفاده از خودرو بصورت تک سرنشین می تواند از ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و درگیریهای ذهنی و.. جلوگیری نماید.

فرماندار صومعه سرا از وجود ابزارهای مختلف بازدارنده قانونی سخن گفت و خاطر نشان کرد؛ برای رعایت هرچه بهتر قوانین راهنمایی و رانندگی نباید از ابزارهای بازدارنده استفاده نمود بلکه بایست نظارت بر مردم از طرف خود مردم باشد و یک نوع فرهنگ سازی در این زمینه بوجود آید.

وی مرگ هریک از هم وطنان در حوادث جاده ای را تاسف بار خواند و گفت، از دست دادن عزیزی در خانواده منجر به مشکلات مختلف نظیر مشکلات روحی، مشکلات عاطفی ، مشکلات مالی و… خواهد شد .

رییس شورای ترافیک قوانین را برای حفظ شانیت و جان ومال انسانها دانست و افزود؛ نباید اجرای قوانین به نحوی باشد انسان را دچار آسیب نماید وباید قوانین را در اختیار انسانها بکار برد.

فتح اللهی از ارائه کلیات در شورای ترافیک خبر داد و تصریح کرد، پیگیری تخصصی برای رفع مشکلات تا حصول نتیجه کارگروه تخصصی با حضور روسای ادارات منطقه مربوطه تشکیل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد؛هیچ توجیهی در سهل انگاری در برابر اتفاقاتی که منجر به از دست رفتن انسانی می شود پذیرفتنی نیست و همه ما نسبت به مردم و وجدان خود مسئول هستیم.

به گفته این مسئول؛ برای اصلاح ساختار ترافیک شهر باید از هدر رفت سرمایه جلوگیری و با صرفه جویی از طریق کار اصولی وکارشناسی و تخصصی به کاهش ترافیک دست یافت.

فرماندار صومعه سرا همچنین گفت، برای مسیر ضیابر به پونل که بیشترین تصادفات و تلفات جاده ای در آن اتفاق می افتد، پروژه ساخت اتوبان چهار بانده در دست اجرا است که در مرحله اول حدود 17 کیلومتر احداث خواهد شد.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.