×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 16 March , 2024
فیلمی وحشتناک که در بازسازی صحنه قتل جوان مشهدی توسط پسرخاله ها به نمایش درآمد+ تصویر

متهم یک پرونده جنایی که فقط به خاطر غرور و کل کل و رجزخوانی پشت فرمان خودرو، دستش به خون جوان دیگری آلوده شده بود در حالی که موجی از ندامت بر چهره اش خودنمایی می کرد در خیابان نظام دوست 24 مشهد از خودروی پلیس پیاده شد. تعدادی از اهالی و مغازه داران که از مدتی قبل ماجرای این جنایت هولناک را شنیده بودند با مشاهده متهم و خودروی حامل قاضی ویژه قتل عمد مشهد در محل وقوع قتل تجمع کردند. دقایقی بعد و با دستور قاضی کاظم میرزایی «سجاد- س» (متهم ردیف اول پرونده) مقابل دوربین قوه قضاییه قرار گرفت.

در آغاز بازسازی صحنه جنایت که سرهنگ بهرامزاده (رئیس دایره قتل عمد آگاهی مرکز خراسان رضوی) نیز حضور داشت، ابتدا کارآگاه جمالی (افسر پرونده) به تشریح بخشی از اعترافات متهم در پلیس آگاهی پرداخت. در ادامه قاضی میرزایی از متهم 24 ساله این پرونده خواست تا حقیقت ماجرای قتل را بازگو کند چرا که اظهارات وی در مراحل دیگر دادرسی مورد استناد قضایی برای صدور رای قرار می گیرد.

با وجود این و برای آن که همه راه های گریز از حقیقت برای متهم بسته شود به دستور قاضی با تجربه ویژه قتل عمد مشهد، فیلم این درگیری مرگبار که توسط دوربین های ترافیکی ضبط شده بود در حضور متهم به نمایش گذاشته شد تا او به فکر داستان سرایی های دروغین معمول در پرونده های جنایی نیفتد. با این مقدمات بالاخره متهم جوان که از کرده خود بسیار پشیمان بود و سرگذشت تلخ خود را عاملی برای بروز این حادثه تلقی می کرد با معرفی کامل خود گفت: وقتی دیپلم گرفتم عازم خدمت سربازی در استان سیستان و بلوچستان شدم.

محل خدمتم در یک ایست و بازرسی بود که خودروهای حامل سوخت قاچاق از آن منطقه عبور می کردند تا این که در یکی از همین روزها با یک خودرو تصادف کردم و نقاطی از اعضای بدنم دچار شکستگی شد. مدتی را در بیمارستان بستری بودم تا این که بالاخره خدمتم به پایان رسید و من در مشهد به شغل «پیک موتوری» روی آوردم ولی باز هم شانس با من یار نبود و روزی به دلیل واژگونی موتورسیکلت مصدوم شدم و به کما رفتم.

دو سه روز بعد که به هوش آمدم نقاط دیگری از بدنم صدمه دیده بود. خلاصه این حوادث در زندگی ام موجب شد تا اعصابم به هم بریزد دیگر در خانه طاقت نمی آوردم و تا سپیده دم اوقاتم را با دوستانم می گذراندم. از سوی دیگر پدرم از این وضعیت بسیار نگران بود و مرا تهدید می کرد که اگر تا ساعت 12 شب به خانه بازنگردم دیگر نباید به خانه اش بروم! من هم به سراغ دوستانم رفتم تا این که با زن مطلقه ای آشنا شدم و قصد ازدواج با او را داشتم ولی پدر و مادرم به شدت مخالف بودند. دیگر چاره ای نداشتم خانواده ام را رها کردم و آن زن را به عقد موقت خودم درآوردم و بیشتر اوقاتم را با دوستانم می گذراندم تا این که شب حادثه (اول شهریور) تا ساعت 3 بامداد نزد پسر خاله ام بودم و به عرق خوری و تماشای فیلم مشغول شدم.

وقتی تصمیم گرفتم به خانه همسر صیغه ای ام بروم پسر خاله ام گفت: مسیرت دور است، من تو را با خودرو پژو 206 خودم به منزل می رسانم! به همین دلیل ساعت 3 بامداد سوار خودرو شدیم و از سمت پل فجر (بزرگراه 100 متری مشهد) به طرف بولوار طبرسی شمالی پیچیدیم اما یک دستگاه پژو 405 در وسط خیابان و به صورت نامناسبی توقف کرده بود! زمانی که کنار راننده قرار گرفتیم شیشه خودرو را پایین دادم و به راننده 405 اعتراض کردم که داداش بد جایی پارک کردی؟! راننده 405 با شنیدن این جمله نگاه معناداری به من کرد و پاسخ داد: دلم می خواهد، به تو چه ربطی دارد؟! این برخورد او به توهین و فحاشی و رجزخوانی کشید ولی ناگهان راننده 405 چماقی را از صندوق عقب خودرو برداشت و شیشه عقب خودروی پسر خاله ام را شکست و فرار کردند ولی کوچه بن بست بود به همین دلیل از همان مسیر دوباره نزد ما بازگشتند و پسر خاله ام به تعقیب آن ها پرداخت تا شماره پلاک خودروی آن ها را یادداشت کنیم.

متهم این پرونده جنایی در ادامه اعترافاتش افزود: ولی وقتی به هم رسیدیم درگیری بین ما شروع شد و ما با آن دو نفر که آن ها هم با یکدیگر پسرخاله بودند به زد و خورد پرداختیم. در این لحظه هنگامی که راننده 405 با چماق دوباره به سوی ما حمله ور شد من هم چاقو را بیرون کشیدم و چند ضربه بر پیکرش فرود آوردم و سوار بر خودرو از محل گریختیم. پسر خاله ام به خانه اش رفت و من هم بعد از آن که سری به منزل همسر صیغه ای ام زدم به درگز رفتم که فهمیدم راه گریزی ندارم و به مشهد بازگشتم!

در ادامه بازسازی صحنه قتل، دیگر متهمان و شاهدان نیز با دستور قاضی میرزایی به بیان ماجرای این پرونده جنایی پرداختند و سپس قاضی شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، دستور پایان بازسازی صحنه قتل را صادر کرد.

سابقه خبر

بامداد یکم شهریور گذشته، نیروهای انتظامی در تماس با قاضی ویژه قتل عمد از وقوع جنایتی هولناک خبر دادند. به دنبال دریافت این خبر بلافاصله تحقیقات میدانی توسط قاضی کاظم میرزایی در محل وقوع جنایت آغاز شد. به دستور مقام قضایی گروه ویژه ای از کارآگاهان اداره جنایی با نظارت مستقیم سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی) مامور رسیدگی به این پرونده شدند و با رصدهای اطلاعاتی و همچنین جمع آوری اسناد و مدارک انکارناپذیر عاملان این جنایت هولناک را در کمتر از 48 ساعت به دام انداختند.

منبع خبر : رکنا
برچسب ها : , ,

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.