×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
لزوم اجرای قانون توسط مسئولان/آیتم پیشرفتگی در یک جامعه در گرو مسئولیت مدنی است

به گزارش خبرنگار میرزاکوچک نیوز، خیرخواه در جلسه ستاد بحران شهرستان صومعه سرا که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: باید در جلسه ستاد بحران شهرستان در راستای خسارت وارده به مردم صحبت و راه حل های مورد نظر ارائه شود.

وی با بیان اینکه ما باید قبل از رخداد اتفاق کاری کنیم، افزود: فرصتی که در اختیار ما مسئولان است باید به گونه ای مدیریت کنیم که کمتر نیاز به برگزاری جلسات باشد که از دل آن جزئیات بیان شود.

رئیس دادگستری صومعه سرا در ادامه با بیان اینکه در واقع با بیان خسارات وارده به مردم در این جلسات نمی توانیم خسارت واقعی آنها را جبران کنیم،گفت: مسئولان باید مسئولیت پذیر باشند و کسانی که نمی توانند پاسخگوی مردم باشند نباید مسئول شوند.

خیرخواه فرق بین جهان اول و سوم را در میزان مسئولیت پذیری آن دانست و تصریح کرد: هر جامعه ای که مسئولیت در آن بیشتر جا افتاده باشد و مردمان به وظایف و حقوقشان آشنا باشند آن جامعه مدنی است.

وی با بیان اینکه آیتم پیشرفتگی در یک جامعه ، مسئولیت مدنی است، خاطرنشان کرد: بارها در سطح کشور بحران های مختلف اعم از سیل زلزله و …رخ داده اما هیچ مسئولی حتی یک عذرخواهی از مردم نکرده و استعفا نداده است.

رئیس دادگستری صومعه سرا با بیان اینکه متاسفانه قانون به خوبی اجرا نمیشود ،اظهار کرد: در قانون مسئولیت ها تعریف شده است اما تا کنون به آن توجه لازم نشده است.

خیرخواه افزود: کسی که مسئولیت بستر رودخانه را دارد اما بی توجهی کند باید در زمان بحران پاسخگو باشد و اگر ادعا کند که بودجه نیست پس چرا بیش از 10 سال بستر به امان خدا رها شده است.

وی با بیان اینکه نهایت کاری که ستاد بحران بتواند انجام دهد جبران قسمت کمی که به صورت خوشبینانه 10 درصد ازخسارت است اما آن تعلقات روحی را چه کسی پاسخ می دهد،گفت: بحران فقط خسارت مادی نیست، آن فشارهای روحی و روانی که به افراد جامعه وارد می شود چه کسی پاسخگو است.

رئیس دادگستری صومعه سرا با بیان اینکه باید به جایی برسیم که مسئولین مدنی در جامعه و به خصوص بین مسئولان به خوبی جا بیفتد، تصریح کرد: وظیفه دادستان به عنوان مدعی العموم دفاع از حقوق عامه مردم است.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.