×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
مردمان دهستان تطف در انتظار اجرایی شدن قول های مسئولان/ضعف آب و برق در طول سال

دهستان تطف گوراب زرمیخ دارای 14 روستا و بیش از 470 خانوار است که برای تهیه گزارش مردمی و مطرح کردن مشکلات و رساندن آن به گوش مسئولان به این روستا سفر کردیم. مردمان این دهستان و دهیار محل خواستار رسیدگی به وضعیت روستا شده و یاری مسئولان را طلبیدند.

نرگس هوشیار، یکی از اهالی این منطقه قطعی بی رویه برق در تطف و تازه آباد را یکی از مهمترین مشکلات این روستا دانست و اظهار کرد: غیر قابل مصرف بودن آب شرب و مشکلات آب کشاورزی از اهم مشکلات این منطقه است.

وی با بیان اینکه پل آهنی خیابان شهید برادران نصیری به دلیل فرسودگی طی شبانه روز صدای گوش خراشی داشته و آرامش را از اهالی روستا سلب کرده است، افزود: در کوچه شقایق هم یک پل در حال تخریب است و پل صدرا و پل مسجد امام حسین(ع) تازه آباد هم نیاز به بازسازی دارد.

این بانوی تطفی با بیان اینکه خیابان شهید ایرانی به دلیل جایگاه سی ان جی که در این منطقه است باید تعریض تا از بار ترافیکی موجود کاسته شود، گفت: نبود فضای ورزشی و بازی برای جوانان و خردسالان از دیگر مشکلات تطف است.

هوشیار با اشاره به اینکه این روستا از فاقد ماشین حمل زباله است، تصریح کرد: کوچه های این دهستان آسفالت نداشته که نیاز به پیگیری مسئولان امر دارد.

عملی نشدن قول‌ نماینده شهرستان در زمینه تکمیل بقعه سیده فاطمه

وی با بیان اینکه برای تکمیل بقعه سیده فاطمه تطف کمبود اعتبار داریم، خاطرنشان کرد: نماینده کنونی شهرستان در زمان انتخابات قول داد در صورت کسب رأی، بقعه را تکمیل کند، اما متاسفانه دو سال و نیم از این وعده می‌گذرد و ما شاهد هیچ کمکی از طرف او در این زمینه نبوده ایم.

این بانوی تطفی با بیان اینکه این روستا نیاز به سرعت گیر در نقاط حادثه خیز دارد، اظهار کرد: رودخانه پلنگ ظرفیت ایجاد تفرجگاه ساحلی زیبا دارد و باید اقدامی شود.

هوشیار با بیان اینکه طی یکسال گذشته کارشناسان بازدیدهای بسیاری از سد لاستیکی برای ایجاد آب بندان تطف داشتند اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است، افزود: مرکز بهداشت این دهستان با کمبود امکانات بهداشتی مواجه است.

وی با بیان اینکه تیربرق‌های این روستا فرسوده و نیازمند جاگذاری جدید است گفت: عدم تحقق بودجه لازم برای کارهای عمرانی در این روستا از دیگر مشکلات است.

مسئولان به داد مردمان تطف برسند

پس از مصاحبه و گفت‌وگو با این بانوی تطفی، درب یکی از خانه‌های این دهستان را زدیم که یک بانوی میانسال در را بر روی ما باز کرد؛ فریبا منافی، یکی دیگر از بانوان تطفی با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما آب و برق است، تصریح کرد: این مشکل فقط مختص به یک فصل از سال نیست و در کل سال با این مشکل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه آب شرب مصرفی ما به طرز عجیبی رنگش متفاوت از آب سالم است، که برای مشاهده آن را در بطری آب معدنی ریخته‌ام تا به مسئولان نشان دهید، خاطرنشان کرد: به دلیل نوسانات برق اتومات یخچال منزلم چندین بار سوخته که در این وضعیت بد اقتصادی و معیشتی واقعا برایمان مشکل ساز شده است.

این بانوی تطفی با بیان اینکه بارها مشکل برق و آب را به ادارات مربوطه اعلام کرده اما متاسفانه هیچ کاری برایمان انجام نداده‌اند، اظهار کرد: چرا مسئولان صدای ما را نمی شنوند، دستگاه دی وی دی و یخچالم سوخت و همینطور پیش رود، دیگر وسایل برقی منزلم هم نابود می‌شود.

نماینده در سخنرانی‌ها می‌گوید مشکل برق نداریم، اما روستای تطف از ضعف برق رنج می برد

گلزار حیدرنیا، یکی دیگر از اهالی این منطقه با بیان اینکه کوچه‌های ما هنوز آسفالت نیست اما برخی مسئولان ادعا می کنند که همه جا را آسفالت کرده‌اند، افزود: چند وقتی است تیربرق کنار منزلم وضعیتی خطرناک داشته و در حال افتادن است و و اداره برق نیز هیچ اقدامی نمی کند، حتما باید آن بر اثر باد و باران بر سر یکی بیفتد او را مجروح و مرحوم کند تا یکی صدای ما را بشنود.

وی با بیان اینکه مامور آب بدون اینکه کد کنتور را وارد کند برای خود ماهانه بالای 100 هزار تومان پول آب می‌نویسد، گفت: نماینده شهرستان هیچ کاری برای ما انجام نمی‌دهد و فقط به اطرافیان خود بها می دهد.

این بانوی تطفی تصریح کرد: دلخوش نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی‌های خود اعلام می‌کند که ما هیچ گونه مشکلی در تامین برق شهرستان نداریم و وقتی مردم پیگیری می‌کنند که اگر مشکلی نیست پس چرا دهستان تطف با این همه مشکلات برق رو به رو است، جوابی نمی دهد.

حیدرنیا با بیان اینکه مسئولان موظف به خدمات رسانی به مردمان هستند، خاطرنشان کرد: مسئول آب روستایی شهرستان هیچ وقت پاسخگوی مردم نیستند و ما نیاز داریم که به مشکلاتمان رسیدگی شود.

پس از مصاحبه با این چند تن از بانوان این روستا، به سراغ دهیار محل رفتیم تا اهم مشکلات و پیگیری‌هایی که تا کنون شده است را جویا شویم؛

مسئولان باید با مردم صادق باشند

محمدتقی صانعی، دهیار دهستان تطف اظهار کرد: برای مشکل برق این دهستان بارها به ادارات مربوطه رفته‌ایم و کارشناسان آمده‌اند و برای ضعف برق کوچه ها قول‌هایی داده‌اند اما تا کنون هیچ چیزی عملی نشده است.

وی با بیان اینکه مشکل برق در دو کوچه روستای تازه آباد به صورت حاد است، افزود: تقاضای تیربرق داده‌ایم اما می‌گویند فعلا بودجه‌ای نداریم تا بتوانیم تیربرق تهیه کنیم.

دهیار دهستان تطف با بیان اینکه یکی از مسئولان ارشد شهرستان برای اینکه مردم را آرام کند می گوید مشکل برق در شهرستان نداریم، گفت: مسئولان باید با مردم صادق باشند زیرا مردم پذیرای حرف راست هستند.

صانعی با بیان اینکه طبق قانون وظیفه اداره برق است که به مشکلات برق رسیدگی کند، تصریح کرد: اما در این روستا با توجه به اینکه دهیاری همه لامپ‌های تیربرق‌های عابر پیاده را می‌خرد اما اداره برق زحمت وصل کردن این لامپ‌ها را هم به خود نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در مورد آب شرب، قول‌هایی توسط مسئولان داده شد خاطرنشان کرد: یک چاه آب قدیمی در خیابان شهید نجفی تطف موجود است که به دلیل بالا بودن آهن، آب چاه برای استفاده عموم قطع شد و محددا قرار است با نصب دستگاه تصفیه، آهن بالای آب را کاهش داده تا قابل مصرف شود.

223میلیون اعتبار نیاز برطرف شدن مشکل آب آشامیدنی تطف

دهیار دهستان تطف اظهار کرد: 223 میلیون تومان برای طرح مذکور برآورد هزینه شده است که متاسفانه تا کنون هیچ جوابی دریافت نکرده‌ایم و همچنان با مشکل آب شرب دست و پنجه نرم می‌کنیم.

صانعی با بیان اینکه پل آهنی تطف سال 91 ساخته و برای بازسازی آن کاری انجام نشده است، فقط از جانب راهداری میله گردهایی برای کاهش صدا، نصب می شود، افزود: این پل سه روستا را به هم متصل می‌کند و چون آهنی است موجب سر و صدا شده است.

وی با بیان اینکه پل کوچه شقایق با توجه به اینکه 7 سال است ساخته شده اما کاملا تخریب شده است، زیرا میل گردهای 8 و 10 در آن کار شده که برای پل از این نوع میله گرد استفاده نمی‌شود، گفت: این پل راه ارتباطی دو روستاست که متاسفانه مردمان روستا برای رفتن به روستای همجوار و انجام کار کشاورزی، نمی توانند ماشینات کشاورزی را از آن عبور دهند.

دهیار تطف با بیان اینکه قرار شد راهداری پل یک متر و 20 سانتی برای روستا بسازد  که هنوز هم اجرایی نشده است، تصریح کرد: پل تازه آباد هم بنا به قول فرماندار شهرستان قرار شد عریض شود، اما هزینه پل بالاست و به همین دلیل تا کنون محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: از پل صدرا تطف هم 8 خانوار رفت و آمد می‌کنند که در حال تخریب است و چون دهیاری و مردم بودجه کافی برای ساخت پل ندارند، آن هم رها شده است.

دهستان تطف فاقد مکان تفریحی برای جوانان این منطقه

صانعی با بیان اینکه طرح هادی این دهستان در سال 83 که تعداد خانوار این منطقه بیش از 100 خانوار بود نوشته و نقشه برداری شده است، افزود: اکنون این روستا دارای 470 خانوار است و زمین‌های خارج از طرح مشکلاتی برای مردم به وجود آورده است که نیاز به بازنقشه برداری جدید است.

وی با بیان اینکه وقتی به مردم می‌گوییم نباید از آب زیر زمینی استفاده کنند، باید آب شرب آنها را تامین کنیم، گفت: باید مرکز دهستان امکانات بیشتری داشته باشد تا مردم در آسایش بیشتری به سر ببرند.

دهیار تطف با بیان اینکه با نصب سی ان جی در این دهستان بار ترافیکی شدیدی را شاهد هستیم که نیاز است زیرساخت آن تکمیل شود، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی این منطقه پول آب است زیرا بدون اینکه نمره کنتور توسط مامور آب نوشته شود، هر ماه برای اهالی روستا قبض آب کلان صادر می شود.

گفتنی است؛ در روزهای آتی برای تهیه گزارش از مسئولان مربوطه نتیجه را به اطلاع مردم منطقه تطف گوراب زرمیخ از طریق پایگاه خبری میرزاکوچک نیوز خواهیم رساند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.