×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
موزه مشارکتی در صومعه‌سرا ایجاد می‌شود

جلسه‌ای مبنی بر مشارکت در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی صبح امروز(جمعه،‌۱اسفند) توسط رییس میراث فرهنگی صومعه‌سرا با فرمانده سپاه شهرستان برگزار شد.

علیرضا مهرگان در این جلسه اظهار کرد: با تعامل‌های خوبی که بین دستگاه‌ها وجود دارد همه تلاش خود را می‌کنیم تا در حوزه خدمت‌رسانی عملکردی صحیح و مطلوب داشته باشیم.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا افزود: می‌توان با مشارکت سپاه و میراث فرهنگی در راستای ایجاد موزه مشارکتی، ایجاد بسیج هنرمندان صنایع دستی، مشارکت اجتماعی با پایگاه‌های بسیج و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در آینده موفق عمل کرد.

وی گفت: در شهرستان صومعه‌سرا آثار تاریخی با ارزش و با قدمتی وجود دارد که هویت این مرز و بوم است و همه ما باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

مهرگان با اشاره به اینکه صومعه‌سرا از ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه میراث فرهنگی برخوردار است که حفظ و انتقال آن به آیندگان وظیفه همه ماست تصریح کرد: حوزه صنایع‌دستی از تأمین مواد اولیه تا محصول نهایی تولید داخلی است که از سویی زمینه اشتغال پایدار و کمک به اقتصاد خانوار را فراهم می‌سازد و از سویی باعث حفظ فرهنگ گذشته ماست.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان آمادگی خود را برای همکاری با سپاه صومعه‌سرا و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک و استفاده از ظرفیت‌های دو طرف اعلام می‌کند.

همچنین در این دیدار «جهانبخش آرمان» ایجاد نگاه ژرف به حوزه‌های این اداره در استفاده از پتانسیل‌های میراث فرهنگی، صنعت گردشگری و صنایع‌دستی را لازمه توسعه شهرستان و ایجاد فضای کسب و کار و اشتغال پایدار دانست.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا افزود: با توجه به برنامه‌های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و داشتن ظرفیت‌های گسترده می‌توان همکاری مناسبی با هم داشت.

وی با بیان اینکه ایجاد موزه مشارکتی از کارهای فرهنگی ماندگار برای شهرستان است که با برنامه‌ریزی و هدف گذاری می‌توان آنرا اجرایی کرد گفت: همواره ما در اجرایی شدن برنامه‌های فرهنگی پیشگام بوده‌ایم و برای رشد و تعالی فرهنگ هرگونه همکاری را با میراث فرهنگی خواهیم داشت.

منبع خبر : شبستان

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.