×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024
نظر ۹ اصلاح طلب درباره حماسه ۹ دی

به گزارش میرزا کوچک نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حماسه ۹ دی ماه سال ۸۸ اوج بصیرت و تجلی ولایت مداری ملت ایران بود که بار دیگر با حضور گستره خود فتنه و نقشه دشمنان نظام را نقش بر آب کردند.

 

در آستانه فرا رسیدن ۹ دی ماه فعالان سیاسی اصلاح طلب استان کرمانشاه در گفتگوهای جداگانه نظر خود را در خصوص این روز اعلام کردند.

 

حضور پرشور مردم در حماسه ۹ دی اوج بصیرت ملت ایران بود

 

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار بازی دراز، اظهار داشت: اقتدار و جایگاه کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون تلاش و فداکاریهای امام راحل (ره)، هدایت های مقام معظم رهبری و همراهی تمامی ملت ایران است که در چارچوب ولایت مداری قرار دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به فتنه ها و نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به کشور، افزود: آنچه که در ۹ دی ماه سال ۸۸ اتفاق افتاد پیام ملت ایران به فتنه گران بود، چرا که مردم برای نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه های بسیاری داده اند که نمونه بارز آن شهدای گرانقدر این مرز و بوم است.

 

این کاندیدای انتخابات مجلس تصریح کرد: حماسه ۹ دی به نوعی اتحاد بین ملت، حاکمیت و اعلام وفاداری به ولایت بوده است.

 

حیدری خاطر نشان کرد: ملت ایران همواره نشان داده اند که در تمامی عرصه های حساس انقلاب حاضر بوده و آماده هستند جان خود را برای دفاع و حفظ و حراست از این نظام تقدیم کنند.

 

وی در پایان گفت: به لطف خداوند جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف روند رو به رشدی داشته  به گونه ای که امروزه به عنوان یک کشور و قدرت برتر اسلامی در دنیا مطرح است چرا که امام راحل (ره) و پس از آن مقام معظم رهبری به خوبی کشور را هدایت کرده اند.

 

حماسه ۹ دی تجدید پیمان با ولایت فقیه و آرمان های امام امت بود

 

کیومرث امجدیان کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه سنقر نیز در گفتگو با خبرنگار سهیل سنقر، در آستانه فرارسیدن ۹ دی ماه اظهار داشت: پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران بر دو رکن ولایت فقیه و مردم قرار گرفته است.

 

وی افزود: بر مبنای اندیشه های مقام معظم رهبری در زمینه مردم سالاری دینی، نظام جمهوری اسلامی مشروعیت خود را از دین مبین اسلام و مقبولیت و پایداری را از مردم اخذ کرده است.

 

امجدیان با اشاره به نقش مهم مردم در شکل گیری و استحکام پایه های انقلاب، تصریح کرد: ولایت فقیه رکن اساسی این نظام است و مشروعیت نظام در قالب ولایت فقیه نمود می یابد.

 

وی گفت: از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون کشور با رویدادهای بسیاری مواجه بوده است اما هیچ یک از آنها نتوانسته انقلاب را از مسیر پیشرفت بازداشته و یا حرکت آن را کند کند، زیرا مردم تحت لوای ولایت فقیه از هیچ چیز فرو گذار نکرده و در صحنه های مختلف نقش ارزشمند خود را ایفا کرده اند.

 

امجدیان افزود: در زمان جنگ تحمیلی هر یک از اقشار مردم با حداکثر توان و ظرفیت خود به دفاع از سرزمین و نظام پرداختند و با تقدیم شهدای گرانقدراجازه ندادند تا وجبی از این سرزمین در اشغال بیگانگان باشد.

 

وی تصریح کرد: در زمان تحریم و محاصره اقتصادی ظالمانه قدرتهای زورگوی جهان نیز، آنچنان تحمل و بردباری پیشه کرده که آرزوی دست نیافتنی طغیان مردم را برای استعمارگران نقش بر آب کردند.

 

مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: یکی دیگر از وقایعی که در تاریخ این کشور ماندگار خواهد ماند، وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ است که قدرتهای بیگانه امید بسیار بر آن داشتند تا از این فرصت به این نظام و سرزمین تعرض کنند، اما درایت و رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری باعث شد تا مردم فهیم ایران اسلامی این ترفند را نیز بی اثرساخته و استحکام نظام را بیش از پیش کنند.

 

امجدیان خاطر نشان کرد: در زمان فتنه، تشخیص صحیح از ناصحیح بسیار دشوار می شود و آنچنان که مقام معظم رهبری بصیرت را چراغ راه دانسته اند، بصیرت راهی است که مسیر را بری انسان روشن می سازد و انسان را از گمراهی نجات می دهد.

 

وی گفت: در حماسه ۹ دی ، روشنگری های حکیمانه مقام معظم رهبری راه صحیح را برای همگان روشن کرد و مردم شریف ایران اسلامی هم ندای ایشان  را به جان و دل خریدند و بار دیگر با حضور عاشقانه خود با ولایت فقیه و آرمانهای امام امت تجدید پیمان کردند.

 

حماسه ۹ دی خط بطلانی بر دهان یاوه گویی سران فتنه بود

 

نظیف محمدی کاندید نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه روانسر نیز در گفتگو با سراب روانسر به در پیش بودن سالروز حماسه ۹ دی اشاره کرد و اظهار داشت: اعتقاد بنده بر این است که فتنه ۸۸ برگرفته از جریانها و سیستم استکبار جهانی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

 

وی افزود: مردم ایران نشان داده اند که همواره هوشیارند و هیچ وقت در مقابل آرمانهای نظام نخواهند ایستاد و نخواهند گذاشت با دستان استکبار، خون هزاران شهید در ایران اسلامی و مخصوصا در منطقه اورامانات به فراموشی سپرده شود که این امر در دی ماه سال ۸۸ متجلی شد.

 

محمدی تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ۹ دی به یکی از قله های تاریخ اسلام تبدیل شده است و در تاریخ خواهد ماند و حجت را برای فتنه گرانی که به دنبال براندازی نظام بودند تمام کرد.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: حماسه ۹ دی بیعت واقعی مردم با رهبری و آرمانهای نظام و خط بطلانی بر دهان یاوه گویی سران فتنه و اربابان آنان در کشورهای استکباری بود.

 

وی در پایان با بیان اینکه نهم دی ماه تجلی قدرت خدا با حضور مردم در یک حرکتی تاریخ و ماندگار بود، تصریح کرد: وظیفه ما ضمن لبیک به فرموده مقام معظم رهبری این است که در راهپیمایی ۹ دی حضور پیدا کنیم و قطعأ مردم منطقه اورامانات همانند سایر مردم ایران اسلامی همچون سال های قبل و پرشور تر در راهپیمایی شرکت خواهند کرد.

 

۹ دی ماه تبلور اراده الهی برای تضمین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود

 

حسن سلیمانی یک فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در گفتگو با خبرنگار امروله، اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم حماسه نهم دی ماه تبلور و تجسم اراده ملی در تبعیت از ولایت مطلقه فقیه برای پایان دادن به فتنه شکل گرفته از سوی دشمنان بود.

 

وی ادامه داد: مردم در آن زمان به خوبی دریافتند که باید به صورت یک پارچه حمایت خود را از ولایت فقیه وآن چه که امنیت داخلی و خارجی کشور را تامین می کند انجام دهند.

 

سلیمانی با بیان اینکه حماسه نهم دی ماه نشان دهنده اتحاد و انسجام داخلی بود، خاطر نشان کرد: از بارزترین دستاورد های نهم دی ماه می توان به نقش برآب کردن دسیسه دشمنان اشاره کرد که می خواستند با استفاده از آشوب خیابانی حکومت را متزلزل نشان دهند.

 

این فعال سیاسی در پایان با اشاره به تلاش برخی ها برای تطهیر سران فتننه گفت: شرایط نظام در منطقه و جهان به ثباتی رسیده است که خیلی از کسانی که نسبت به این ثبات و امنیت دل خوشی ندارند می خواهند آن را تضعیف کنند ولی با درایت و تیز بینی مقام معظم رهبری و همراهی مردم این جایگاه در حال تقویت است.

 

عده ای در انتخابات ۸۸ دچار انحراف شدند که در نهایت زمینه ایجاد فتنه شد

 

محمد تقی حسن زاده مشاور وزیر ورزش و جوانان هم در گفتگو با خبرنگار آفتاب کنگاور اظهار داشت: حضور هوشمندانه ملت ولایت‌مدار و با بصیرت  ایران در حماسه نهم دی تجلی ایمان و اقتدار ملت در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی بود.

 

کاندیدای احتمالی مجلس دهم در حوزه انتخاباتی کنگاور، صحنه و هرسین با بیان این که حماسه ۹ دی سبب افزایش بصیرت در اقشار مختلف مردم شد، افزود: این حماسه عظیم در حقیقت یک حرکت خودجوش مردمی بود که ملت بزرگ ایران اسلامی با اتکا به اعتقادات دینی و با بصیرت، پیوند عمیق و ناگسستنی خود با انقلاب و دفاع از آرمان‌های انقلاب و ولی‌فقیه را اعلام کردند.

 

حسن زاده تاکید کرد: عده ای در جریان انتخابات سال ۸۸ دچار انحراف شدند وبه جای حرکت در مسیر قانون، آن ناآرامی ها را به وجود آوردند که در نهایت به فتنه تبدیل شد و این در حالی است که هر عملی که سبب خوشحال کردن دشمن و تضعیف نظام شود یک کار غلط است.

 

عضو مجمع کمیته ملی المپیک و پاراالمپیک جمهوری اسلامی ادامه داد: این اتفاقات با دخالت های دشمنان انقلاب و ولایت به فتنه تبدیل شد که در نهایت ملت فهیم ایران با خلق حماسه دیگر در نهم دی ماه سال ۸۸ حمایت‌شان را از نظام و  رهبری اعلام کردند وبا خاموش کردن آتش فتنه، نشان دادند که همواره پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

 

مشاور وزیر ورزش و جوانان وحدت و یکپارچگی عظیم مردمی درحماسه ۹دی سال ۸۸ را یکی از ویژگی های بارز آن دانست و گفت: همه مردم از هر طیف و طایفه و مسلک و گروهی فارغ از هرگونه گرایش سیاسی با انگیزه دفاع از دین و ولایت و مقدسات به صحنه آمده بودند تا تابلویی حیرت انگیز از وحدت و حضور برای همیشه ترسیم شود.

 

حسن زاده پیروی از خط ولایت را یک اصل اساسی برای همه مردم و مسئولان دانست و افزود: مقام معظم رهبری یک جانشین شایسته بعد از امام راحل (ره) است و همه ما براین موضوع واقف هستیم که رهبرمعظم انقلاب کشور را در مسیر پر پیچ و خم به درستی هدایت و مدیریت می کند.

 

این کاندیدای احتمالی مجلس دهم شورای اسلامی  ادامه داد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری از رسالت های مردم ولایت مدار ایران است و کسانی که دم از دلسوزی نظام می زنند باید خود را در این مسیر قرار دهند.

 

وی ادامه داد: امروز حفظ  آرمان و ارزش های نظام اسلامی برای ما تولید قدرت، غیرت و پیشرفت می کند و از این رو دشمن در صدد از بین بردن این مهم در جامعه بر آمده است.

 

حسن زاده در پایان با اشاره به اینکه جوانان و دانشجویان در آگاهی بخشی وبیداری مردم بسیار مهم است، اظهار داشت: تحول و پیشرفت جوامع و مبارزه با تحجر از جمله مباحثی است که بیشتر بر عهده جوانان و قشر تحصیل کرده است، لذا نقش این قشر درحضور آگاهانه ملت درانتخابات بسیار لازم و ضروری است.

 

انسجام اجتماعی و وحدت پیام حماسه ۹ دی

 

سهراب دل انگیزان کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: به طور کلی جمهوری اسلامی ایران تحت رفتارهای خصمانه یا محدود کننده طرفهای غربی قرار گرفته و در واقع در این میان نوعی دشمنی با کشور ایران انجام شده است.

 

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه دشمنی های انجام شده به صورت فیزیکی و جنگ مستقیم و گاهی نیز غیر مستقیم بوده بیان کرد: مهمترین عنصری که باید در کشور به منظور ایستادگی در برابر دشمنان مورد توجه قرار گیرد لزوم وحدت و یکپارچگی ملت ایران است.

 

دل انگیزان گفت: در این میان نباید به واسطه دعواهای جناحی این انسجام و وحدت از دست برود زیرا در طول این سالها آنچه سبب بحران شده به دلیل از بین رفتن وحدت و یکپارچگی بوده است.

 

وی دستیابی و حفظ وحدت را سبب بازیابی هویت دانست و افزود: یکپارچگی و وحدتی که در جامعه شکل می گیرد ضامن کارایی سیستم و نظام ما است که امید است آن گونه که در برخی از مواقع رخ داده، مورد محافظت قرار گیرد.

 

دل انگیزان خاطر نشان کرد: اصلی ترین عنصر در جامعه حفظ وحدت، یکپارچگی و انسجام اجتماعی است که ضامن کارایی کیان ما است.

 

کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن حماسه ۹ دی بزرگترین پیام آن را انسجام اجتماعی، وحدت و یکپارچگی عنوان کرد.

 

در فتنه ۸۸ عده ای بی بصیرت به دنبال سو استفاده بودند

 

مهرداد سهامی از چهره های سیاسی اطلاح طلب شهرستان گیلانغرب نیز در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر، اظهار داشت: به عنوان یک ایرانی  خود را مدیون خون مطهر شهدا و فداکاری ایثارگران و مقید و متعهد  به آرمانهای اسلام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه می دانم و دفاع از تمامیت نظام را یک رسالت و بلکه تکلیف شرعی قلمداد می کنم.

 

وی تصریح کرد:  در برهه ای از زمان قرار داریم که دشمنان و بدخواهان اسلام و نظام اسلامی ما هر روز با ترفند و تدبیر سوء و شیطانی  با ابزارها وتمسک به گروهک و توده های تروریستی نظیر داعش  که زاییده تفکرات و برنامه های خود آنها است دکترین غیر انسانی  اسلام هراسی  را کلید زده اند  تا با توهمی خیالی  تضعیف اسلام را به نظاره بنشینند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: در عصر کنونی و با وجود  غیبت امام عصر (ع)  همه ما به هدایت های ولی فقیه و مقام معظم رهبری با توجه به درایت، عدالت، بصیرت و جایگاه معنوی ایشان نیز داشته و همواره فرامین مقام معظم رهبری را بصیرانه و برای نظام راهگشا می دانیم.

 

سهامی خاطر نشان کرد: امروز شاید یک مانور سیاسی که نشان از قلب تپنده ملت برای نظام تعبیر شود همین حضور چشمگیر و همه جانبه و در صحنه مردم باشد چرا که حتی یک رای هم در این انتخابات پیش رو تیری بر قلب دشمنان نظام خواهد بود  وآن هنگام که دشمنان تجلی استقبال پر رنگ مردم در عرصه انتخابات را شاهد باشند بی شک این مهم برای انهامسجل می شود.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در شهرستان گیلانغرب یاد آور شد: حضور تک حزبی و جریان خاص در انتخابات در واقع دیدگاهی عقیم و سطحی نگرانه است چرا که در هر حال دو جناح اطلاح طلب و اصول گرا باید در مرتبه  اول و در راس فعالیت حزبی و سیاسی خود حفظ شانیت و جایگاه ارزشی اسلام و  نظام  را مد نظر داشته باشند  و هدف هردو پویایی سیاسی و اجتماعی کشور و مردم باشد.

 

سهامی در ادامه فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی را یاد آور شد و گفت: حقاً حماسه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

 

وی با بیان اینکه در همه حال  قانون اساسی و همچنین فرامین رهبر معظم انقلاب  فصل الخطاب ما خواهد بود، تصریح کرد: در سال ۸۸ عده ای بی بصیرت  به منظور سو استفاده از شرایط موجود  با بی بصیرتی  قدم در راه قانون و ساختار شکنی نهادند و سعی داشتند جامعه را در مسیر التهاب و تنش پیش برند که  با بصیرت و رهنمونهای موثر مقام معظم رهبری و روشنفکری مردم  فضای فتنه کنار زده شد  و ۹ دی به عنوان روزی بزرگ، روز بصیرت و بیعت با آرمانهای اسلامی و انقلاب شکل گرفت.

 

سهامی در پایان اظهار داشت: بنده همانند همان سالهای دفاع مقدس و دوران جهاد و شهادت، خود را بسیجی متعهدی میدانم که در فراسوی دیدگاه سیاسیم  مقید بودن به  دین اسلام، ولایت فقیه و آموزه و آرمانهای انقلاب اسلامی که حاصل خون هزاران شهید معظم است را در سرلوحح کارهای خود قرار می دهد.

حماسه ۹ دی در نتیجه عشق به ولایت شکل گرفت

مجید درویشی اصلاح طلب معتدل کاندیدای انتخابات مجلس دهم در حوزه اورامانات نیز در گفتگو با هزار ماسوله با اشاره به در پیش بودن حماسه ۹ دی اظهار داشت: این حماسه حرکتی است که در دفاع از ولایت فقیه که اصلی از قانون اساسی است شکل گرفت.

وی افزود: مواد قانون اساسی هرچه باشد فصل الخطاب ما است بنابر این همه ما در حرکت حماسه ۹ دی سهیم بوده و از آن حمایت خواهیم کرد.

درویشی گفت: حماسه ۹ دی یک حرکت از سوی ملت ایران بود که دست فتنه گران را از کشور کوتاه کرد و ما قاطعانه از این حرکت حمایت کرده و خواهیم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: باید در راستای ولایت مداری و اعتقاد به آن در صحنه راهپیمایی روز نهم دی ماه که یادآور عشق ملت ایران به  ولایت است شرکت کنیم.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.