×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
نقش پررنگ گردان میثم صومعه سرا در دفاع مقدس/ لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های اینده

سرهنگ کیا عاشوری، فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا ظهر امروز (30شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: به دلیل اینکه روح الهی و معنوی به انقلاب، دفاع مقدس و … دمیده شده غبار کهنگی و فرسودگی برآن نمی‌نشیند.

وی با بیان اینکه برخی از وقایع علاوه بر اینکه کهنه نمی‌شوند، تاریخ پر افتخار کشورها را می‌سازند، افزود: اگر دفاع مقدس نبود، هیچوقت افتخاری که کشور ما در جهان دارد، وجود نداشت.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: دفاع مقدس مجموعه‌ای از مجاهدت‌ها، حماسه‌ها و جوانمردی‌ها و همه ارزش‌ها و خوبی‌های ملت ایران و نیروهای مسلح در طول هشت سال دفاع مقدس برای مبارزه با رژیم بعث عراق بود.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگی در هشت سال دفاع مقدس ایجاد شد که پایه و اساس این جنگ را تشکیل داد، تصریح کرد: پنج پایه مهم در جنگ به عنوان قالب اصلی جبهه و دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه جهاد نخستین پایه در جنگ هشت سال دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: جهاد برگرفته از قرآن، اهل بیت و عترت است و جنگ یک حرکت و عمل نظامی است و همه عمل‌هایی که در جبهه صورت می‌گرفت، بر پایه جهاد بود.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه جهاد سبب شکسته شدن بنبست‌ها بود، اظهار داشت: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با اقتدار و اعتقاد در صحنه جهاد با دست خالی تا آخرین نفس می‌جنگیدند.

  • جهاد، اخلاق، معنویت، عبودیت و ولایت»‌ پایه‌های دفاع مقدس را تشکیل می‌داد

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه روحیه جهاد در دل افراد یک انرژی مضاعف می‌داد تا در برابر رژیم بعث عراق بایستند، افزود: روحیه جهادی سبب عزت ما می‌شود که دشمن هیچ‌وقت چشم طمع به کشور و انقلابمان نداشته باشد.

وی، پایه دوم جنگ و جبهه را اخلاق دانست و گفت: در جنگ یک اجتماع بزرگ از هر قشری در سه هزار شبانه روز با همدیگر در برابر دشمن ایستادگی کردند و با اخلاق‌مداری در کنار هم وحدت داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه معنویت از دیگر پایه‌های جنگ و جبهه بود، تصریح کرد: جبهه همچون جنگ حقیقی بود و هیچگونه خودستایی، غرور و تکبر در آنجا راه نداشت و همه چیز رنگ خدایی داشت.

سرهنگ عاشوری، عبودیت را چهارمین پایه دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: شهدا رضا و رضوان الهی را دنبال می‌کردند، شهادت پاداش عمل آنها بود و ذوق در خدا شدن سبب شهادت آنها شد.

وی با بیان اینکه ولایت آخرین پایه جنگ و جبهه است، اظهار داشت: بیش از 90 درصد از رزمندگان که در هشت سال دفاع مقدس می‌جنگیدند هیچ‌وقت از نزدیک امام راحل را ندیده بودند اما عاشق امام (ره) بودند و برای رفع نگرانی امامشان، جانشان را در طبق اخلاص قرار می‌دادند.

  • دفاع مقدس یک ذخیره معنوی و هویت بخشی ملت ایران است

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه دفاع مقدس یک ذخیره معنوی و هویت بخشی ملت ایران است، افزود: دفاع مقدس ظرفیتی برای جاودانگی همیشگی انقلاب است.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه دفاع مقدس ذخیره معنوی برای ما در طول سال‌های متمادی گذشته، حال و آینده است، گفت: در زمان انقلاب ما هویت خودمان را از شاهنامه بیان می‌کرزدیم اما اکنون شهدا به ما هویت ملی بخشیدند.

وی با بیان اینکه گردان میثم صومعه‌سرا در هشت سال دفاع مقدس نقش پررنگی داشته است، تصریح کرد: نسل نخبه و فرهیخته امروز را باید با نسل دفاع مقدس پیوند بزنیم.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه دفاع مقدس تقابل جوانمردی بهتری نجوان‌ها با ناجوانمردان عصر ما بود، خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه‌های خاصی تدوین شده است.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه تمامی پایگاه‌های مقاومت بسیج در این هفته برنامه برگزار خواهند کرد، اظهارداشت: دفاع مقدس امتداد عاشوارست و امسال هم این هفته با محرم تقارن پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل سوم و چهارم انقلاب با بهره گیری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس جزء وظایف ماست، افزود: همزمان با شروع برنامه‌های هفته دفاع مقدس رزمایش الی بیت المقدس در شهرستان برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: یادواره های شهدا، حضور بسیجیان در میقات صالحین، خاطره گویی توسط رزمندگان، نواختن زنگ ایثار و مقاومت، همایش سربازان، مسابقات ورزشی، تقدیر از بانوان بسجی کنکور 96 از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان صومعه‌سرا است.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه در بحث محرومیت زدایی سپاه ناحیه صومعه‌سرا باید 83 واحد مسکونی را تا پایان سال 96 احداث و تحویل محرومین دهد، تصریح کرد: تا کنون 45 واحد مسکونی افتتاح شده و در هفته دفاع مقدس هم 30 واحد افتتاح می‌شود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.