×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
هشتمین جشنواره بومی محلی«توت فرنگی»برگزار می‌شود

علیرضا مهرگان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا اظهار کرد: امسال به مانند سالیان گذشته همزمان با آغاز برداشت محصول توت فرنگی در روستای صوفیانده شهرستان صومعه سرا جشنواره توت فرنگی در این روستا برگزار میگردد.

وی با بیان اینکه جشنواره توت فرنگی روز پنجشنبه(۲۰ اردیبهشت) از ساعت ۱۵ الی ۱۹برگزار می‌گردد، افزود: این جشنواره به طور متوالی در هشتمین سال است که برگزار می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره توت فرنگی گفت: تشویق روستائیان برای ترویج و تولید محصول با کیفیت بهتر و ایجاد فرصت‌های توسعه گردشگری، ماندگاری جوانان در روستا و .. از جمله اهداف این برنامه است.

مهرگان تصریح کرد: جشنواره توت فرنگی علاوه بر بخش نمادین جشنواره، توسعه اقتصادی اهالی روستا را به همراه دارد تا محصولات خود را در حوزه وسیع‌تر و با قیمت مناسب‌تری عرضه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از تلاشگران و تولیدکنندگان توت‌فرنگی، اهدای جوایز به توت فرنگی کاران نمونه صوفیانده، اجرای نمایش،موسیقی محلی،لافند بازی،کشتی گیله مردی و… از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

دبیرجشنواره توت فرنگی اظهار داشت: با اجرای جشنواره‌های بومی، محلی سنتهای قدیمی گیلانی را احیا می‌کنیم تا سینه به سینه و نسل به نسل به آیندگان انتقال داده شود.

مهرگان افزود: سنت‌های بومی محلی هر منطقه‌ای امروزه نقش به سزایی در تبادل فرهنگی میان نسل‌های مختلف ایفا می‌کند و نیاز است تا به این حوزه توجه ویژه‌ای شود

منبع خبر : واران نیوز

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.