×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
هفته وحدت؛ نقطه عطف انسجام/ زندگی برادرانه اهل سنت در کنار تشیع در پره‌سر

ماه ربیع الاول ماه میلاد باسعادت رحمة‌للعالمین، پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم)  است که وجود مبارکش مایه خیر و برکت و وحدت در جامعه و بین شیعه و سنی شده است که می‌توان آن را نیز از معجزات و کرامات میلاد با سعادت آن حضرت دانست.

هفته وحدت اسلامی یا هفته وحدت در ایران به فاصلهٔ میان 12 ربیع الاول که سالگرد ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) ، پیامبر اسلام بنا بر روایات اهل سنت و تا ۱۷ ربیع‌الاول که تاریخ ولادت او بنا بر روایات موجود در شیعه است، گفته می‌شود.

دشمنان اسلام از سال‌های گذشته تا کنون با سرمایه‌گذاری‌های کلان درصدد ایجاد تفرقه بین اهل سنت و شیعیان هستند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ فعالیتی فروگذار نکرده‌اند، این در حالی است که در جمهوری اسلامی ایران، شیعیان و اهل سنت در کنار یکدیگر برادرانه زندگی می‌کنند.

*هوشیاری شیعه و سنی همه تحرکات بیگانگان را از بین می‌برد

حجت الاسلام محمد مهدی نژاد با گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: هفته وحدت بهانه‌ایست که وحدت بین شیعه و سنی را بیان کنیم، زیرا ما در طول سال شاهد وحدت، همبستگی و یکدلی بین همه مذاهب اسلامی هستیم.

امام جمعه پره‌سر، نقطه قوت این وحدت را در ایام میلاد پیامبر(ص) دانست و افزود: وحدت به این معناست که مشترکات مذهبی را حفظ کنیم چون نقاط مشترکی که بین پیروان دو مذهب وجود دارد به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: نقاطی که نقاط ضعف محسوب می‌شود بسیار کم است و آن هم در ارتباط با بحث امامت و ولایت است که قالبا علمای دو مذهب در قالب مناظرات گفت و شنود دارند و در بین سایر اقشار دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد با بیان اینکه 9 سال است که در بخش پره‌سر حضور دارم و شاهد یکدلی بین مذاهب بوده‌ام، تصریح کرد: حضور تشیع در مراسمات و نماز جماعت اهل سنت و بالعکس نشان دهنده اخوت بین این دو مذهب است.

امام جمعه پره‌سر با بیان اینکه هیچ اختلافی در منطقه پره‌سر بین این دو مذهب نمی‌بینیم، خاطرنشان کرد: اگر احیانا تحرکاتی وجود داشته باشد قطعا از سمت بیگانگان است اما هوشیاری شیعه و سنی همه آن تحرکات را از بین می‌برد.

برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) در مساجد شیعه و سنی رضوانشهر

حجت‌الاسلام حمید ایلداری با تبریک میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع)، اظهار کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام درصددند بین اهل سنت و شیعه تفرقه بیندازند.

رئیس تبلیغات اسلامی رضوانشهر با بیان اینکه در منطقه ما برادران شیعه و سنت در کنار هم و به صورت منسجم و برادرانه زندگی می‌کنند، افزود: در هر خانواده‌ای از اهل سنت که برویم عروس و دامادی از اهل تشیع دارند و بالعکس و هیچ مشکلی با هم ندارند.

وی گفت: در شهرستان رضوانشهر و به خصوص بخش پره سر حدود 50 درصد از برادران اهل سنت در کنار برادران تشیع با انسجام زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام ایلداری تصریح کرد: در هفته وحدت برنامه‌های متنوع و شاد در مساجد شیعه و اهل سنت داریم که نخستین برنامه ما دیدار با آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار در مصلی رشت بود.

وی خاطرنشان کرد: نشست صمیمی علمای شیعه و اهل سنت با امام جمعه، زنگ وحدت در مدرسه شهید قنبری پونل، دیدار با خانواده معظم شهدا، جشن وحدت در مسجد انصارالحسین(ع) رودکنار پره سر و نماز وحدت در مساجد شهرستان از جمله برنامه‌هاست.

حجت‌الاسلام ایلداری اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدا، جشن وحدت در مسجد محمد مصطفی(ص) ارده، مسجد سید اولیا پونل، مسجد مرحوم شرفی اهل سنت پره سر، مسجد باب الحوائج رودبارسرا، مصلی امام خامنه ای(مدضله العالی) رضوانشهر و مصلی پره سر از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در رضوانشهر است.

وی افزود: همزمان با هفته وحدت مسابقات فرهنگی، مولودی خوانی، گفتمان دینی و محافل قرآنی در مساجد، کانون‌های فرهنگی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی برگزار می‌شود.

وحدت و همدلی یک ضرورت انکارناپذیر است

سرهنگ سید اکبر قاسمی با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های پیامبراکرم(صلی‌الله علیه وآله) اخلاق ایشان بود، اظهارکرد: اخلاق در زندگی ما مسلمانان بسیار حائز اهمیت بوده و ما باید همیشه با پیروی از پیامبر مهربانمان، اخلاق خوب و نیکویی داشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر هفته وحدت را نماد وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان دانست و افزود: مسلمانان در هر گوشه دنیا که حضور دارند باید باهم متحد و متفق باشند و فریب نقشه‌های شوم دشمنان اسلام که در صدد برهم زدن این اتحاد و یکپارچگی است را نخورند.

وی با بیان اینکه موفقیت و کامیابی در سایه وحدت به دست می‌آید، گفت: امروز برای عالم اسلام وحدت و همدلی یک ضرورت انکارناپذیر است هرچه مسلمانان بیشتر دنبال وحدت باشند باعث ناامیدی دشمنان شده و سد محکمی برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به بدنه اسلام خواهند بود.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه هفته وحدت یک نماد است که هم اندیشی‌ها و راه‌های وحدت عملی در مجامع علمی، همایش‌ها، مراسمات و جلسات مطرح می‌شود، تصریح کرد: وحدت بین شیعه و سنی در رضوانشهر یکی از امتیازات این شهرستان است.

فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر با بیان اینکه همه ما باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم و از اهانت بپرهیزیم که این امر از ضرورت‌های وحدت است، خاطرنشان کرد: مسلمانان موظفند به سیره پیامبر بزرگواراسلام (ص) عمل کرده، رفتار و گفتار و عملکردهای آن حضرت را نصب العین و سر لوحه زندگی مادی و معنوی خود قرار دهند.

گفتنی است؛ وحدت و اتحاد شیعه و سنی رمز پیروزی ایران اسلامی و باعث افتخار برای همه ما است

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.