×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
وزیرارتباطات:بعید می‌دانم رفع فیلتر تلگرام دردستور کار قوه قضاییه باشد

«محمدجواد آذری جهرمی» شنبه شب در ارتباط تلفنی با برنامه تهران ۲۰ درباره این‌که چرا فیلتر تلگرام هنوز برقرار است، گفت: بعید می‌دانم که نظر دستگاه قضایی درباره رفع فیلتر تلگرام عوض شده باشد اما پیشنهاد می‌کنم از دادستان کل کشور این سوال را بپرسید. نه زمان انسداد تلگرام از ما نظر خواستند نه الان برای رفع آن از ما چیزی می‌پرسند. طبیعتاً این مقوله‌ای است که به نظر دستگاه قضایی بستگی دارد چراکه با حکم دستگاه قضایی بسته‌شده است و با همین حکم هم قابل‌ بازگشایی است.

درباره برنامه شاد گفت: من دو بچه مدرسه‌ای دارم و با این موضوعات درگیر هستم. شرایط دشواری برای معلمان، مدارس و والدین است. این روزها تربیت از طریق مدارس تعطیل است و در شرایط کنونی و با آموزش مجازی، تعلیم هم شرایط خوبی ندارد. درباره برنامه شاد بهتر است که سازندگان آن توضیحات لازم را بدهند. زیرساخت ارتباطی این شبکه کاملا به وزارت ارتباطات برمی‌گردد.

وی افزود: قاعدتا خانواده‌ها مشکلات زیاد در حوزه کیفیت ارتباطات دارند. بیش از ۴۶ هزار روستا پراکنده در سراسر کشور داریم که در شرایط فعلی نمی توانند از ظرفیت مدارس به صورت حضوری استفاده کنند و انتظار دارند که ارتباط مجازی شان فراهم باشد. البته در مناطق شهری نیز این مشکلات وجود دارد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اکنون امکان دسترسی به اینترنت از طریق یکی از شیوه‌های ممکن برای بیش از ۹۵ درصد جمعیت ایران در محل زندگی‌شان فراهم است. این ارتباط یا از طریق فیبر نوری، وای فای خانگی یا تلفن همراه است. اکنون از مجموع روستاهای کشور حدود ۹۰ درصد و شهرهای کشور ۱۰۰ درصد به پوشش اینترنت متصل هستند.

وی درباره اینترنت رایگان برای معلم‌ها و دانش‌آموزان گفت: سیاستی که وزارت آموزش و پرورش اتخاد کرد این بود که آموزش مجازی به شکل متمرکز بر بستر شبکه دانش آموزی شاد انجام شود. بنابراین بحث در نظر گرفتن اینترنت رایگان برای شبکه شاد مجزا است اما این که آموزش مجازی رایگان باشد از طریق شبکه شاد فراهم شده و دولت هزینه آن را به اپراتورها پرداخت می‌کند.

جهرمی تصریح کرد: برآورد وزارت ارتباطات این است که ۱۱ درصد مدارس غیر انتفاعی هستند که از ابرازهای مربوط به خودشان استفاده می‌کنند و امروزه شاهد رشد تقریبا ۱۲۰۰ برابری ابزارها و اپلیکیشن‌های آموزشی هستیم. از مجموعه مدارس باقی مانده ۴۰ درصد از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات در خاتمه در ارتباط با مشکلات دانش آموزان روستایی برای آموزش مجازی گفت: این روزها عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از مناطق مختلف روستایی منتشر می‌شود که دانش آموزان برای جا نماندن از تحصیل، خود را به نقاطی می‌رسانند تا به شبکه ارتباطی دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: واقعیت امر این است که ما و همه همکارانمان در وزارت ارتباطات و اپراتورها، تک‌تک این بچه‌ها را مثل بچه‌های خودمان می‌دانیم و مشکلات آن‌ها را مشکلات خودمان می‌دانیم؛ اما نمی‌توانیم این را نادیده بگیرم که اگر سیاست‌گذاری‌های سال ۱۳۹۲ مبنی بر اینکه ۱۲۸ کیلوبایت اینترنت برای مردم کافی است، باقی می‌ماند و کرونا به وجود آمده بود امروز قطعاً با مشکلات ارتباطی جدی مواجه می‌شدیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: یا اگر در موضوع توسعه ارتباطات روستایی در مقابل فشارهایی که به ما وارد می‌شد و مخالفت‌هایی که درباره این توسعه مطرح می‌شد و آن را جزو برنامه ۲۰۳۰ عنوان می‌کردند و خواستار توقف توسعه ارتباطات روستایی بودند کوتاه می‌آمدیم امروز نمی‌دانم پاسخ آن ۳۹ هزار روستایی که امروز به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل هستند چه می‌خواستیم بدهیم.

وی تأکید کرد: هنوز ۵ هزار روستا به شبکه ارتباطی متصل نیستند و قلبمان برای تک‌تک بچه‌هایی که در آن روستاها از تحصیل مجازی بازمانده‌اند می‌تپد و همه وجودمان را گذاشته‌ایم برای توسعه و اتصال آن‌ها به شبکه ارتباطی و این قول را هم می‌دهیم که تا پایان امسال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ارتباطی متصل شوند.

منبع خبر : ایرنا

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.