×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
پروفسور برزیگر ماندگار شد!

1 mبه گزارش میرزا کوچک نیوز،در این مراسم قائم مقام وزیر بهاشت دکتر ایرج حریرچی، در خصوص وضعیت دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به عملکرد و تزریق فرهنگ مدرن در دانشگاه علوم پزشکی هنوز در این نهاد آموزشی فرهنگی به نام فرهنگ سازمانی جا نیفتاده است و با اینکه بودجه قابل ملاحظه ای به این دانشگاه اختصاص یافته، همچنان این دانشگاه در رنکینگ پرداخت کارانه ها در مراتب انتهایی کشور قرار دارد.

وی افزود: بودجه ای که به دانشگاه علوم پزشکی گیلان پرداخت شده از هر دانشگاهی در کشور بیشتر بوده و امید بر این است که با مدیریتی قاطع این معضلات در گیلان مرتفع شود و آنچه شان مردم گیلان است جایگزین شود .

حریرچی ادامه داد :مدیریت قاطع و مدبرانه می تواند معضلاتی اینچنینی را که بهیچوجه در شان مردم گیلان نیست، مرتفع کند.

حریرچی با بیان اینکه دانشگاههای علوم پزشکی ۱۵ تا ۲۰ درصد در زمینه سلامت مردم نقش دارند، تاکید کرد: مردم نباید تمام این مسئولیت را به گردن دانشگاه بیندازند و باید ارتقای سطح سلامت را در ویژگیهای دیگر این خطه جست.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه عملکرد دکتر برزیگر درخشان بوده است، اذعان داشت: با توجه به پتانسیل سلامت بالا در استان خوش آب و هوا و غالبا پاکیزه گیلان حیف است که این استان از نظر شاخصه های سلامت از میانگین کل کشور پایین تر باشد. متاسفانه استان گیلان بیشترین قشر بی بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد را در کشور دارد و باید برای بحث سلامت این عزیزان اقدامات شایسته ای صورت گیرد.

2 mدر ادامه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در سال های گذشته به لحاظ شرایط کشور شرایط سختی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تجربه شد و پرفسور برزیگر و دکتر بهبودی تمامی تلاش خود را برای رفع معضلات بخرج دادند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیش از ۱۶ هزار نفر پرسنل دارد که دارای بالاترین مدرک و توان علمی هستند که باید به نحو شایسته از آنها استفاده کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش دیگری ار سخنان خود به وضعیت سلامت در گیلان اشاره کرد و گفت: شیوع بیماری های غیر واگیر نظیر دیابت ، فشارخون ، بیماری های قلبی و عروقی و مغزی در استان بسیار زیاد است و باید تدابیری برای کنترل این وضعیت اندیشیده شود.

یوسف زاده بزرگترین مشکل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را وجود نگاه سنتی در چارت سازمانی این دانشگاه دانست.

3 mپروفسور برزیگر هم در این مراسم با بیان اینکه تمام تلاش خود را در این دو سال برای ارتقای نظام سلامت استان به کار گرفتم، گفت: با تلاش شبانه روزی بیمارستان هفده شهریور را از الزهرا تفکیک کرده و به یکی از بهترین بیمارستان های خاورمیانه مختص کودکان تبدیل کردیم.

وی با بیان اینکه بیمارستان های شفت، املش، سیاهکل، رودبار و … در یک سال گذشته به بروز ترین تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی مجهز شده اند، افزود: با دستان خالی برای این استان فعالیت کردم و سعی کردم نتایج ماندگار برای استان برجا بگذارم.

پروفسور برزیگر با بیان اینکه icu بیمارستان لاهیجان و icu بیمارستان تالش امروز یکی از مجهزترین ها در کشور است، تصریح کرد: در زمان ریاست دکتر بهبودی بر دانشگاه علوم پزشکی گیلان حدود 4700 نفر جذب شدند که می بایست ماهانه 8 میلیارد تومان از بودجه جاری به حقوق و مزایای آنان اختصاص می دادیم و همین موضوع سبب می شد گاهاً در پرداخت های به موقع به اعضای هیات علمی و پرستاران زحمتکش با مشکل مواجه شویم.

چهره ماندگار علمی گیلان تصریح کرد: با این حال بسیاری از بیمارستان ها که راه و شهرسازی عملا از عهده ساخت آنان بر نمی آمد و نیمه کاره رها شده بودند با همین بودجه جاری به بهره برداری رساندیم.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان اذعان کرد: در روز معارفه ام آقای دکتر بهبودی گفتند اگر دکتر برزیگر بتواند سند سایت 200 هکتاری را بگیرد، بزرگترین کار ممکن و حسنه را انجام داده است، کاری که هیچ یک از رئوسای سابق موفق به آن نشدند. خوشبختانه در سایه توکل به خداوند و تلاش های شبانه روزی و با اتکا به عشقی که به مردم و همشهریان و هم استانی هایم می ورزم توانستم این مهم را به سرانجام برسانم.

پرفسور برزیگر در پایان با بیان اینکه بنده نه استاد هستم و نه پروفسور، گفت: بنده عضو هیات مدیره جامعه متخصصین ایران، رئیس نظام پزشکی رشت، رئیس شورای هماهنگی استان، عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور هستم اما آن چیزی که برایم افتخار است و با تمام وجود به آن افتخار می کنیم ریاست هیات مدیره آسایشگاه معلولین و خدمت به این عزیزان است و بس!

گفتنی است شاهرخ یوسف زاده چابک رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی گیلان که امروز جای انوش برزیگر را گرفت، دارای تخصص جراحی مغز و اعصاب است و مدیریت بیمارستان پورسینای رشت و عضویت در هیات مدیره انجمن جراحی مغز و اعصاب ایران را در کارنامه خود دارد. همچنین پروفسور انوش برزیگر استاد گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی گیلان و رییس سابق این دانشگاه در سال 1365 بعنوان اولین استادیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین اولین مدیر گروه این دانشگاه در این مرکز مشغول به کار شد و تا امروز افتخارات فراوانی را در جامعه پزشکی جهانی برای ایران و گیلان کسب نموده است.

در این همایش استاندار گیلان محمد علی نجفی بهمراه معاونین خود و غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بهمراه عده کثیری از پزشکان و دانشجویان شرکت نمودند و در پایان از پروفسور برزیگر به پاس سالها تلاش در راستای آموزش پزشکان متعهد و درمان بیماران بی بضاعت تقدیر و تجلیل به عمل آمد./خزر آنلاین

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.