×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
پیوست فرهنگی لازمه تمام فعالیتهای عمرانی،اقتصادی،اجتماعی

میرزاکوچک نیوز:همزمان با دومین روز از هفته دولت ، مهندس فتح اللهی فرماندار این شهرستان با حضور در مصلی نماز جمعه ضمن دیدار چهره به چهره با مردم و پیگیری مشکلات آنها ، به ایراد سخنرانی در بین خطبه های نماز جمعه پرداخت و گزارشی از عملکرد دولت تدبیر و امید طی دوران خدمت دولت یازدهم ارائه نمود.

فرماندار صومعه سرا ضمن تبریک هفته دولت و گرمیداشت یادو خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، بابیان اینکه قرار گاه اقتصاد مقاومتی در دولت محترم بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری شکل گرفت و معاون اول محترم رییس جمهور سکان هدایت آنرا بدست گرفته و موظف به اجرای سیاستهای کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب شد ، گفت؛ به پای میزمذاکره کشاندن قدرتهای بزرگ دنیا و توافقات هسته ای منجر به رفع تحریمهایی شد که رشد اقتصادی کشور را از منفی 6/7درصد به بالای 7 درصد رساند.

وی از تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در کشور سخن گفت و افزود، این کارگروه با ابتکار استاندار محترم گیلان و اولین بار در این استان انجام شد که اثار ونتایج مثبت حاصله از آن باعث تا در کشور نیز ادامه پیدا کند.

فتح اللهی به پتاسیل های موجود در شهرستان نظیر ظرفیتهای بالای گردشگری اشاره کرد و تصریح نمود؛ توسعه شهرستان باید از این راه شکل بگیرد و ما باید با تقویت و بکارگیری تالاب، جنگل، اماکن تاریخی و فرهنگی و… در رونق اقتصادی و رفع مشکل بیکاری قدم برداریم.

وی بر لزوم نگاه چند بعدی و چندکاربردی به ظرفیتها و پروژه ها تاکید کرد و افزود؛ بعنوان مثال پل طبیعت در تهران که برای ارتباط دو پارک احداث گردید ولی با شکل منحصر به فردی که دارد خود هدف اصلی گردشگری شده است و درآمد بسیار بالایی نیز دارد.

رییس ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان صومعه سرا ادامه داد: میتوان از ظرفیت آب بندانها نیز بصورت چند منظوره یعنی هم برای گردشگری وهم برای تامین آب کشاورزی و هم برای پرورش ماهی و … استفاده کرد.

فرماندار صومعه سرا از تالاب و جنگل بعنوان محور های توسعه شهرستان یاد کرد و تاکید نمود نباید این نعمت های الهی مانع توسعه شوند و باید با دیدی متفاوت به آنها نگاه کنیم.

وی افزود: ایجاد بازارچه های سنتی و ساخت خانه های روستایی و طرح بوم گردی از جمله طرح های پیش روی برای شهرستان صومعه سرا در بحث رونق اقتصادی و شتغال است.

فتح اللهی هدف دولت را ایجاد بستر مناسب برای رفع مشکل اشتغال بیان کرد وافزود؛ نگه جوانان تحصیلکرده بیکار به اشتغال بعنوان کاردولتی اشتباه است و باید بازار کسب و کار را برای اشتغال هدف قرار دهند.

وی از اقدامات خوب دولت در شهرستان ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت؛ مدیران ادارات و کارکنان دولت همگی در تلاشند تا کشور را به یک نقطه مطلوب برسانند.

فرماندار صومعه سرا پیوست فرهنگی را لازمه تمام فعالیتهای عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و… دانست وبیان داشت ؛تجربه به ما نشان داده اگر در همه کارها مردم حضور داشته باشند آن کار به موفقیت خواهد رسید و نمونه آن جنگ تحمیلی 8ساله است و در اقتصاد نیز مردم اگر پای کار و همراه دولت باشند به پیروزی خواهیم رسید.

رییس ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان صومعه سرا از دردست اجرا بودن پروژه هایی نظیر کمربندی تولمشهر با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال، چهاربانده کردن محور فومن-پونل با اعتباری بالغ بر 800میلیارد ریال، سدلاستیکی تولمشهر با اعتابر 140میلیاردریال سخن گفت وادامه داد؛ دولت تدبیر و امید اقدامات بی نظیری در تاسیسات زیرساختی مانند، گاز ، اب ، برق، راه و.. نموده است که در این راستا از حمایتها و پیگیریهای نماینده محترم جناب دکتر دلخوش قدردانی می نماییم.

نماینده عالی دولت در شهرستان همچنین از بهره برداری 209 پروژه عام المنفعه عمرانی و اقتصادی با اعتبار هزینه شده 256492میلیون ریال در هفته دولت و در شهرستان صومعه سرا خبر داد.

وی ادامه داد؛ شهرستان صومعه سرا در بحث شاخص آسفالت راه روستایی با بهره مندی 62/8درصد 10/8 از میانگین کشوری بالاتراست.در بحث گاز نیز با بهره مندی 100 درصدی از شاخصهای کشوری و استانی به ترتیب 10 و 6/5 درصد بالاتر هستیم.در برخورداری از فضاهای ورزشی با بهره مندی 1/2 مترمربع به ازای هریک نفر 0/5 از شاخص کشور و 0/4 از شاخص استانی بالاتریم.در آب شرب روستایی و شهری نیز به ترتیب با از 80/37 و 98 درصد بهره مندی جزء شهرستانهای اول کشور محسوب می شویم.

فرماندار صومعه سرادر پایان از مردم خواست تا در انجام کارها با دولت همراه و همدل باشند و با پرداخت به موقع هزینه ها و بدهی ها و صرفه جویی در انرژی و کمک به اجرای طرح های ملی واستانی ما را برای رساندن به نتایج مطلوب یاری نمایند.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.