×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
کمپین «نه به چهارشنبه سوری» به مدرسه نخبگان گوراب زرمیخ رسید

#نه_به_چهارشنبه‌سوری کمپینی است که در سال‌های اخیر همزمان با نزدیک شدن به چهارشنبه سوری در فضای مجازی به راه می‌افتد و عده‌ای از هنرمندان و افراد سرشناس در این کمپین شرکت می‌کنند تا عواقب استفاده از ترقه‌های خطرناک و آتش‌بازی را هشدار دهند تا جوانان و نوجوانان از آن خودداری کنند، ولی نگاهی به آمارهای آتش نشانی و اورژانس از سراسر کشورمان نشان می‌دهد که این هشدارها تاثیر چندانی در کاهش مصدومان نداشته است.

اما امسال، اکثر مردم ایران و به خصوص دانش‌آموزان در سراسر کشور پس از شهادت 16 آتش‌نشان در حادثه پلاسکو کمپین #نه_به_چهارشنبه‌سوری را به راه انداخته‌اند تا شاید امسال آتش نشان‌ها عملیات های پر خطر کمتری را حس کنند.

 در این راستا دانش‌آموزان دبستان نخبگان گوراب زرمیخ هم به این کمپین پیوسته‌اند و نوشته‌اند؛

ما دانش‌آموزان دبستان نخبگان گوراب زرمیخ، متعهد می‌شویم که به پاس فداکاری‌های آتش‌نشانان کشورمان در روز چهارشنبه سوری 95 دست به هیچگونه مواد آتش‌زا نزنیم و به جای آن بادکنک‌هایی که مزین به دل نوشته‌هایی که سمبل دوستی و محبت ما کودکان نسبت به مردان بزرگ کشورمان است را به سمت آسمان رها کنیم.

حسین یکی از دانش‌ آموزان این مدرسه به خبرنگار گفت: ما با پیوستن به کمپین «نه به چهرشنبه سوری» یاد شهدای آتش نشان را زنده خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استفاده از مواد محترقه خطرناک هیچ سودی برای ما ندارد و فقط ما را در معرض خطرات بیشتری قرار می‌دهد، افزود: باید امسال نسبت به عدم استفاده از این مواد تلاش بیشتری شود.

این دانش‌آموز دبستانی گفت: ما فقط به دنبال اين هستيم که امسال در کنار هم يک چهارشنبه سوري سراسر شادمانه داشته باشيم و با هم بدون استفاده از مواد محترقه از اين آيين زيبا لذت ببريم و با نوشتن دلنوشته بر روی بادکنک‌های مهربانی آن را در آسمان رها کنیم.

بدون شک مراسم چهارشنبه سوری امسال هم بدون ترقه و مواد محترقه به پایان نمی‌رسد اما انتظار می‌رود که مردم به پاس خون شهدای آتش نشان به روشن کردن یک آتش کوچک آن هم با رعایت تمام ضوابط ایمنی اکتفا کنند./شبستان

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.