×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
گیلان پاتوق مدیران بازنشستگان از استان‌های دیگر شده است/ استفاده از افرادویرانگر در مدیریت‌های جدید

آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونین دیوان محاسبات گیلان اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دیوان محاسبات برای نظارت بیشتر در تمام عرصه‌ها ورود کرده است.

 استفاده از افرادویرانگر در مدیریت‌های جدید

وی با بیان اینکه مأموریت دیوان محاسبات در زمینه اقتصادی است افزود: به دلیل گستردگی حوزه مالی، در شرع مقدس اسلام قوانین بسیاری وضع شده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه قرار بود زندگی مالی مسؤولان در سال‌های اخیر رصد شود گفت: نمی‌دانم به چه دلیل رصد زندگی مالی مسؤولان مغفول مانده است.

وی با اشاره به گسترش فسادهای عجیب‌وغریب مالی به‌ویژه در دو سال اخیر در جامعه تصریح کرد: یکی از دلیل‌های گسترش فساد مالی در جامعه اجرایی نشدن قوانین نسبت به کسانی است که فساد مالی دارند و اگر بخواهیم از فسادها کم کنیم ناچاریم مجازات‌های قانونی را اعمال کنیم زیرا تمام انسان‌ها با اخلاق اداره نمی‌شوند.

فلاحتی با تأکید بر اینکه برخورد قانونی و سریع دستگاه قضایی سبب کاهش دردهای جامعه می‌شود بیان کرد: دیوان محاسبات در عرصه‌های زمین‌خواری، دریا خواری، کوه خواری، جنگل خواری، دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و حتی نهادهای انقلابی باید نظارت جدی داشته باشد.

گیلان پاتوق بازنشستگان از استان‌های دیگر شده است

وی نظارت جدی بر فعالیت دست‌اندرکاران اجرایی را مهم دانست و گفت: دیوان محاسبات باید نظارت بر تمام ارکان دولتی را قوی کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر محاسبه دقیق حساب‌های مالی توسط دیوان محاسبات افزود: کارکنان دیوان محاسبات نزد خداوند و نسبت به‌نظام مسئول هستند.

وی با اشاره به اینکه گیلان پاتوق بازنشستگان از استان‌های دیگر شده است بیان کرد: این امر سبب فروش اراضی کشاورزی و تغییر کاربری زمین‌ها شده و نیازمند نظارت جدی است ضمن اینکه بر جلوگیری از انتقال فرهنگ بی‌بندوباری در استان باید نظارت جدی شود.

فلاحتی با بیان اینکه باید بر دریافت حقوق مدیران رصد جدی صورت گیرد افزود: هزینه پیشگیری بسیار کمتر است و آثار مثبتی به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه در نظام مدیریت علمی خداشناسی در مصون نگه‌داشتن انسان از تخلف‌ها بازدارنده است گفت: انسانی که خداوند را ناظر بر اعمال خود بداند تخلف نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان نظارت مستمر در کاهش تخلف‌ها را مؤثر دانست و افزود: اگر تمام مسئولان بدانند مورد رصد هستند از تخلف‌ها کاسته می‌شود‌.

فلاحتی بر نظارت نظام مدیریتی جامعه تأکید کرد و گفت: می‌خواهند از افرادی که درگذشته در تصدی‌ها ویرانگری کردند برای مدیریت‌های جدید استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نظارت دیوان محاسبات باید به‌دوراز تنش‌آفرینی باشد افزود: بگذارید همه احساس کنند ناظران امین و رحیم در کنار آن‌ها هستند.

۱۲ میلیارد تومان تخلفات دستگاه‌های گیلان به خزانه واریز شد

مدیرکل دیوان محاسبات گیلان نیز در این دیدار با اشاره به مصادیق تخلف با توجه به شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: برخورد با مصداق‌های تخلف و اصلاح فرآیند سیستم در کنار همدیگر از مأموریت‌های دیوان محاسبات است.

احمد پری پوربا اشاره به نظارت بر فعالیت ۱۴۶ دستگاه اجرایی اعم از ادارات کل، استانداری، شهرداری‌ها و توسط دیوان محاسبات گیلانبیان کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۲ میلیارد تومان ناشی از پیگیری‌های دیوان محاسبات گیلان به خزانه واریزشده ضمن اینکه حدود ۲۹۶ میلیارد تومان گزارش تخلف در قالب ۲۵ پرونده به دادسرا ارسال شده است.

منبع خبر : فارس

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.