×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
۱۶۰۷ کیلوگرم مواد مخدر امسال در گیلان کشف و ضبط شد

سردار محمدرضا اسحاقی صبح امروز جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با باندهای مواد مخدر بیش از 12 هزار نفر شهید را تقدیم کشور کرده است اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال هزار و 607 کیلوگرم انواع مواد مخدر در گیلان کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان از تشکیل ستاد پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در کشور سخن گفت و تصریح کرد: برای مبارزه با مواد مخدر تلاش‌های بسیار زیادی سال‌های سال انجام شد که اگر جانفشانی‌های پلیس جمهوری اسلامی ایران نبود هجمه‌ و توطئه‌های دشمن علیه جوانان کشورمان جهت ترویج مواد افیونی تحقق پیدا می‌کرد.

اسحاقی اشغال افغانستان در سال 2001 و افزایش میزان تولید مواد مخدر در این کشور را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: تولید مواد مخدر در افغانستان پیش از اشغال، حدود یک هزار و 400 تن در سال بود در حالی‌که پس از سال 2001 هم‌اینک تولید مواد افیونی در این کشور به بیش از 8 هزار تن در سال رسیده است.

وی از دستگیری و انهدام باندهای مواد مخدر که قصد توزیع مواد در سطح استان گیلان را داشتند خبر داد و ابراز داشت: با تلاش مأموران نیروی انتظامی در 6 ماهه نخست امسال بیش از 50 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در گیلان منهدم و بالغ بر یک هزار و 607 کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز از آنان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان در مورد حوادث رانندگی شهری و برون شهری که در کشور به وقوع می‌پیوندد نیز توضیحاتی ارائه داد و بیان داشت: علت اصلی رخداد بین 60 تا 70 درصد این حوادث عامل انسانی تشخیص داده شده است به همین علت ارائه آموزش به گروه‌های هدف از سطوح مدارس در دستور کار پلیس قرار گرفت.

اسحاقی وجود حدود 6 میلیون دستگاه خودرو و جان‌باختن بیش از 28 هزار نفر به علت وقوع سوانح و حوادث رانندگی در سال‌های بین 82 تا 83 را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 30 میلیون دستگاه خودرو در سطح کشور وجود دارد و آمار رانندگان نیز به نسبت سال‌های گذشته سه برابر شده است.

وی با بیان اینکه به علت ارائه آموزش به قشرهای مختلف و تعامل سازنده پلیس با برخی دستگاه‌ها نظیر آموزش و پرورش تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی کاهش پیدا کرده است افزود: نتیجه آموزش‌های ترافیکی بسیار مثبت بود به طوری‌که آمار سالانه جانباختگان سوانح رانندگی در کشور از 28 هزار نفر به 15 هزار نفر رسیده است.

منبع خبر : تسنیم

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.