×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
۹۴ درصد ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس در گیلان تایید صلاحیت شدند

رشت- با تاییدصلاحیت ۳۳۵ نفر از ثبت نام کنندگان نمایندگی در دهمین مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۹۴ درصد داوطلبان، در هیئت‌های اجرایی گیلان تائید شد.

به گزارش پایگاه خبری میرزا کوچک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: صلاحیت ۳۳۵ نفر معادل ۹۴ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرایی گیلان تائید شد.

محمد احمدی پور با اشاره به رد صلاحیت ۲۳ نفر در این هیئت‌ها تصریح کرد: نقص مدارک تحصیلی، دلیل رد بیش از یک سوم این افراد است.

وی افزود: علاوه بر افراد رد صلاحیت شده ۹ نفر از داوطلبان نیز انصراف دادند.

رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه اعلام اسامی رد صلاحیت شدگان به صورت کتبی و محرمانه از سوی فرمانداران به داوطلبان اعلام می‌شود، خاطر نشان کرد: فرمانداران و هیئت‌های اجرايی طبق قانون موظفند دلایل رد صلاحیت را به داوطلبان اعلام کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بررسی این صلاحیت‌ها قطعی نشده از رسانه‌ها در خواست می شود تا نسبت به درج اسامی افراد رد صلاحیت شده اقدام نکنند چرا که این عمل جرم محسوب شده و حق پیگیری قانونی توسط این افراد را به وجود می آورد.

احمدی پور یادآور شد: در دوره‌ گذشته حدود ۲۸ درصد داوطلبان در هیئت های اجرایی رد صلاحیت شدند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مراتب رد صلاحیت داوطلبان امروز و توسط فرمانداران مراکز حوزه‌‌های انتخابیه به این افراد اعلام شده است.

احمدی پور گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده در صورت داشتن اعتراض از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ دی ماه فرصت دارند به هیئت نظارت استان که در فرمانداری رشت مستقر است، مراجعه کرده و شکایت خود را تحویل دهند.

وی تصریح کرد: رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیئت نظارت استان و اظهار نظر در خصوص صلاحیت کلیه‌ داوطلبان پس از کسب نظر هیئت مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار به مدت یک هفته از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ دی ماه انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان ادامه داد: از تاریخ بیست و هفتم دی ماه تا شانزدهم بهمن ماه نیز مهلت دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در مورد کلیه‌ داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور است.

وی افزود: از هفدهم تا نوزدهم بهمن نیز شکایت داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تأیید شده اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد، انجام می‌شود و از تاریخ بیستم تا بیست و ششم بهمن نیز به شکایات این داوطلبان توسط شورای نگهبان رسیدگی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات اعلام کرد: بیست و هفتم بهمن ماه اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور انجام می‌گیرد.

سهم گیلان از کرسی های بهارستان ۱۳ صندلی از ۱۱ حوزه انتخابیه است.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.