×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
218 فرزند محسنین صومعه‌سرا فاقد حامی هستند

به گزارش میرزا کوچک نیوز ،به نقل از ایسنا،رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) صومعه‌سرا گفت: 218 فرد واجد شرایط و پشت نوبت در صومعه‌سرا برای جذب حامی در طرح محسنین شناسایی شده‌اند.

محمدی ملک‌‌‌دوست با بیان اینکه توانمندسازی نیازمندان یکی از مهم‌ترین وظایف این نهاد است، اظهار کرد: کمک به خودکفایی و توانمندسازی مدجویان یکی از رسالت‌های این نهاد است.

وی بر حفظ کرامت انسانی مددجویان تاکید کرد و افزود: تعداد ده هزار و 853 خانوار تحت حمایت و پوشش کمیته امداد(ره) صومعه‌سرا قرار دارند.

ملک‌دوست با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای 411 یتیم است که توسط هزار و 331 حامی حمایت می‌شوند، خاطرنشان کرد: تعداد ایتام شهری 106 نفر و تعداد ایتام روستایی 305 نفر است.

وی تعداد فرزندان و حامیان محسنین شهرستان را به ترتیب 338 فرزند و 232 حامی دانست و عنوان کرد: طرح محسنین حمایت از نیازمندان غیر یتیم است، در این طرح از کودکانی که بدسرپرست می‌باشند و یا سرپرست خانوار بدلیل کهولت سن، بیماری و… قادر به تامین معاش خانواده نیست حمایت می‌شود.

ملک‌دوست به اجرای طرح طاها در راستای ارائه خدمات بهتر به یتیمان اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف تامین آتیه یتیمان اجرا می‌شود. در این طرح بخشی از مبالغ کمکی حامیان به حساب آتیه ایتام به عنوان یک سرمایه واریز می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه ایتام تحت پوشش طرح طاها شهرستان صومعه‌سرا 60 نفر می‌باشند، یادآور شد: :  218 فرد واجد شرایط و پشت نوبت در صومعه‌سرا برای جذب حامی در طرح محسنین شناسایی شده‌اند.

ملک‌دوست طرح یاسین، رضوان، کوثر و شفاء را از دیگر طرح‌های اکرام ایتام برشمرد و تصریح کرد: در طرح یاسین به صورت مستمر به رفع مشکلات دانش آموزان و دانشجویان نیازمند پرداخته می‌شود.

وی متذکر شد: در حال حاضر یتیم فاقد حامی در شهرستان وجود ندارد و این درحالیست که کلیه نیازهای ایتام با تعداد حامیان فعلی برطرف نمی‌شود و همواره به تعداد حامیان بیشتری نیاز است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه اجرای طرح‌های اکرام در راستای خدمات رسانی مطلوب به مددجویان است، اظهار کرد: طی دو ماه گذشته بیش از  985 میلیون و 205 هزار ریال در قالب طرح‌های اکرام توسط خیرین و…پرداخت شده است.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.