×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
9 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات در گیلان جمع آوری شده است

به گزارش خبرنگار میرزاکوچک نیوز، حجت الاسلام حامد آزمایش ظهر امروز در همایش بزرگ نماز، زکات و عاشورا در مسجد جامع گوراب زرمیخ اظهار کرد: شورای زکات در هر روستا تشکیل شده و زکات دریافتی را بین نیازمندان همان روستا توزیع می کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید زکات واجب یا مستحبی از یک روستا به روستای دیگر انتقال پیدا کند و بین نیازمندان توزیع شود، افزود: کمک های محلات اعم از نقدی و غیر نقدی باید توسط شورای زکات جمع آوری و در بین نیازمندان همان محل توزیع شود.

رئیس زکات کمیته امداد گیلان با بیان اینکه شورای زکات باید کمک های خود را برای ثبت به ما ارائه دهند، گفت: به دلیل اینکه کمک به نیازمندان از طریقزکات را ثبت نمی کردیم، میزان زکات جمع آوری شده در سال 90 پنج میلیون تومان بود.

حجت الاسلام ازمایش با بیان اینکه این میزان در سال جاری به 9 میلیارد و500 میلیون تومان رسیده است، تصریح کرد: طبق ابلاغیه استان گیلان باید تا پایان سال جاری بالغ بر 18 میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی جمع آوری کند که تا کنون بیش از نیمی از آن محقق شده است.

وی با اشاره به اطعام حسینی، اظهارداشت: در ماه محرم که مساجد و هیئت‌های مذهبی پخت می‌کنند، تعدادی از غذاهای عزای حسینی را به منازل فقرا می‌برند که در سال از این طریق بیش از چهار میلیون تومان غذا بین محرومان توزیع می‌شود.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.