×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
90 درصد نهاده‌ها و تجهیزات بخش کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود

مهندس احمد پادیاب، مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان دارای توانمندی‌ بخش کشاورزی خوبی است، اظهار داشت: بخش کشاورزی مزایایی دارد که بخش‌های دیگر فاقد آن هستند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی زودبازده است و برگشت پذیری سرمایه‌گذاری در عرض یک تا دوماه انجام می‌گیرد، افزود: به عنوان مثال کسی که یک مرغداری تاسیس می‌کند در عرض 40 تا 50 روز می‌تواند مرغ را به بازار عرضه کند.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه 90 درصد نهاده‌ها و تجهیزات بخش کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: ما از نظر تجهیزات و نهاده‌های بخش کشاورزی خودکفا هستیم و هیچگونه وابستگی به کشورهای دیگر نداریم که در این راستا مقام معظم رهبری در ارتباط با بخش کشاورزی تاکید به بخش اشتغال دارند.

پادیاب با اشاره به اینکه در وهله نخست استعدادها و توانمندی‌های بخش کشاورزی روستایی را شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تصریح کرد: با این کار هزینه‌های تولید را کاهش و تولید در واحد سطح را افزایش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توسعه روستاها هستیم و آب، برق، گاز، آسفالت و اینترنت و … سبب شده تا هزینه‌های کشاورزان افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل کشاورزان باید از حداقل‌ترین امکانات حداکثرترین استفاده را داشته باشند و به سمت چند کشتی پیش روند.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه برای ارتقا درآمد کشاورزان و افزایش تولید این نهاد برنامه‌های مختلفی را اجرا کرده است، اظهار داشت: اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی سنتی، زیرساخت مناسبی برای بسترسازی امکان ورود ماشین آلات کشاورزی کاشت، داشت، برداشت، احداث جاده‌های بین مزارع و احداث نهرهای آبرسان و زهکش‌ها در داخل مزارع سهل‌تر کرده است.

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.