×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
96 درصد از شالیزارهای گیلان برداشت شد/ افزایش ۱۰۰ هزار تنی شلتوک نسبت به پارسال

به گزارش میرزاکوچک نیوز ه نق از فارس علی درجانی در رشت با بیان اینکه شالی‌کاران گیلانی امید دارند امسال یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک تولید کنند، اظهار کرد: شالی‌کاران با تولید ۷۵۰ هزار تن برنج سفید حدود ۴۰ درصد برنج مصرفی کشور را تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به بیشترین نوع برنج کاشته شده در مزارع گیلان بیان کرد: گیلان با داشتن ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دومین تولیدکننده برنج کشور است و شالی‌کاران گیلانی بیشتر رقم‌های بومی هاشمی و علی کاظمی کشت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه میزان اراضی زیر کشت برنج امسال با افزایش روبه‌رو بوده است، گفت: تاکنون در ۹۶ درصد این اراضی کار برداشت برنج انجام و مابقی در چند روز آینده برداشت می‌شود.

وی با پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ هزار تنی شلتوک نسبت به سال گذشته افزود: بارندگی مناسب، بذر مناسب و افزایش میزان کاشت  ارقام پر محصول برنج در اراضی کشاورزی به‌طوری‌که امسال میزان اراضی که در آن‌ها ارقام پر محصول کاشت شده است از 14 هزار هکتار به 20 هزار هکتار رسیده است.

 درجانی با تأکید بر دسترسی سخت کشاورزان به اعتبارات بانکی بیان کرد: متأسفانه بانک‌ها برای تخصیص اعتبار به کشاورزان وثیقه و ضامن‌هایی خواسته و این امر موجب شده تا کشاورز برای دریافت اعتبار بانکی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان  لازمه توسعه کشاورزی در استان گیلان را توجه به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی دانست و تصریح کرد: بر اساس معیارها میزان اعتبار این صندوق در استان گیلان باید در بین پنج استان کشور باشد ولی به دلیل عقب‌ماندگی تاریخی در این بخش استان گیلان در سال ۹۷ جزو سی و مین استان کشور بود ولی با کمک مجمع نمایندگان گیلان میزان اعتبار این صندوق در سال جدید با افزایش روبه‌رو بوده است.

درجانی با اشاره به میزان اعتبار موردنیاز برای صندوق حمایت از  توسعه کشاورزی در گیلان اظهار کرد: بر اساس شاخص‌ها میزان اعتبار این صندوق در استان گیلان باید صد میلیارد تومان باشد لذا امیدوارم در سال‌های آینده این امر در استان گیلان محقق شود.

منبع خبر : فارس

  1. دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  2. پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  3. از انتشار نظراتی که فاقد محتوا بوده و صرفا انعکاس واکنشهای احساسی باشد جلوگیری خواهد شد.
  4. لطفا جهت بوجود نیامدن مسائل حقوقی از نوشتن نام مسئولین و شخصیت ها تحت هر شرایطی خودداری نمائید.
  5. لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.